چهارشنبه, ۲۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
یادبود از چهل و یکمین سال روز مصیبت بزرگ همراه با تجدید و تکرار توطئه‌ها
بسم الله الرحمن الرحيم

یادبود از چهل و یکمین سال روز مصیبت بزرگ همراه با تجدید و تکرار توطئه‌ها

(ترجمه)

امت اسلامی اکنون درروزهایی قرار دارد که هر جای صحبت از یادبود مصیبت تاریخی ماه جون ۱۹۶۷م می‌باشد، یادبود از توطئه‌ای که علیه باقی‌ماندۀ سرزمین اسراء و معراج صورت گرفته‌بود. حال سوال این جاست که آیا فصل‌های این فاجعه‌ها و مصیبت‌ها در حق فلسطین پایان یافته یا هنوز با اشکال جدید و متنوع خود در حال افزایش می‌باشد؟ اما در پاسخ باید از این واقعیت یاد نمود که فاجعه‌ها و مصیبت‌هایی‌که هر روز، بلکه هر لحظه در مسائل مربوط به امت اسلامی، تکرار می‌شوند که آخرین مورد آن معامله‌ای‌ست موسوم به "معاملۀ قرن" که بر اساس آن، سرزمین فلسطین رایگان تسلیم یهودی می‌شود.

تحولات جدی و جدید بین‌المللی و منطقه‌ای در سال ۲۰۱۷م رو نما شده و تا امروز ادامه دارد، درین تحولات توطئه‌های بزرگی نهفته است و پیش زمینه‌ای برای تکمیل تمام بخش‌های توطئه‌های مذکور می‌باشد. برخی از این تحولات عبارت اند از:

1-  فضاسازی داخلی در فلسطین و کشورهای اطراف آن، به ویژه مصر و اردن: حاکم مصر در صحرای سینا به قتل، ترور و بی‌جاه ساختن مردم پرداخته و سیاست فقیرسازی و گرسنه نگهداشتن مردم را تعقیب می‌کند. حاکم اردن بحران اقتصادی را درین سرزمین، تشدید و در میان عامۀ مردم رعب و وحشت ایجاد نموده‌است؛ طوری‌که اردن در حال حاضر در آستانۀ ورشکسته‌گی قرار داشته و برای نجات از این پرتگاه، سخت نیاز به کمک دارد. در ادامۀ این تحولات، شاه سعودی از کنفرانسی تحت نام "مهار بحران اقتصادی" در مکۀ مکرمه در ۱۱ جون  ۲۰۱۸م میزبانی نموده و به اشتراک در آن، دعوت می‌نمود. "مایک پنس" معاون ریاست جمهوری امریکا، در پایان ماه جون ۲۰۱۸م به هدف تلاش در بازار یابی برای "معاملۀ قرن" و اطمینان از کمک‌های بین‌المللی امریکا برای مصر و اردن، به قاهره و عمان سفر نمود.

در قسمت اوضاع داخلی فلسطین این مسئله از کسی پوشیده نیست: مردم این سرزمین سال‌هاست که با فشارهای سیاسی و اقتصادی زیادی، مواجه می‌باشند، هم در مناطق تحت ادارۀ دولت خودگردان فلسطین و هم در مناطق مربوط به نوار غزه. دولت‌های چهارجانبۀ عربی، دولت خودگردان فلسطین را شدیداً تحت فشار دارند تا در مسیر برنامۀ "معاملۀ قرن" قرار داشته‌باشد، طوری‌که "محمد ابوهدیب" رئیس کمیتۀ امور خارجۀ پارلمان اردن به تاریخ ۲۰ جون ۲۰۱۸م گفت: «اردن و دولت خودگردان فلسطین در راستای به جریان انداختن "معاملۀ قرن" در دروازه‌های غزه، فشارهای زیادی را متحمل شده اند.» وی افزود: «سه هفتۀ آینده برای آنچه که امریکا آمادگی آن را می‌گیرد، حیاتی خواهد بود.» به همین ترتیب، سال‌هاست که بر غزه نیز هنوز فشار مشترک مصر و یهود، متوقف نشده است. حتی این فشارها گاه‌گاهی با وعده‌های زیادی همراه بوده است؛ مانند: کمک‌های سخاوت‌مندانه، تسهیل عبور و مرور، گسترش مناطق ماهی‌گیری و پروژه‌های دیگر از این قبیل.

جریده العربی به تاریخ۱۱مارچ ۲۰۱۸م با نشر مقاله‌ای، از تشکیل "کمیتۀ مشترک" میان امریکا، مصر و دولت یهود به اهدافی از قبیل: ارسال کمک‌های بشردوستان و امدادرسی به فلسطینی‌ها، به و یژه مناطق تحت محاصره در نوار غزه، خبر داد. در حالی‌که معلومات درز کرده نشان می‌دهد که قرار است پروژه‌ای ساخت یک بندر و یک فرودگاه، که بر اساس تفاهمنامۀ اسلو، در بیست سال قبل، قرار بود در غزه ساخته شود، به وسیلۀ مصر در العریش و یا منطقۀ دیگری از مناطق نزدیک به ساحل غزه انتقال داده‌شد تا تحت اداره و نظارت مصر، در خدمت ساکنین نوار غزه قرار گیرد.

2- ارتباط مستقیم توسعۀ اقتصادی و سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی به معاملۀ قرن: امریکا فعالانه در تلاش است تا از دولت‌های منطقه، به ویژه سعودی و از مؤسسات مالی بین‌المللی، مبالغ زیادی از پول را برای پیشبرد این برنامه جمع آوری نماید. روز نامۀ "آرتس به زبان عبری" به تاریخ ۱۷جون ۲۰۱۸م از منابع دولت یهود چنین نقل می‌کند: «ادارۀ دونالد ترامپ از دولت‌های خلیج خواست که یک میلیارد دالر را در نوار غزه، برای اجرای برنامه‌های درازمدت اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.» اما تلاش‌های سیاسی‌ای که امریکا و هم‌پیمانانش در مورد ایجاد جو کنونی در فلسطین به اجرای آن پرداخته اند، بارزترین آن‌ها در سال گذشته، به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت دولت یهود توسط رئیس جمهور امریکا و نقل سفارت امریکا به قدس بود، جنایتی‌که تحت اقدامات به اصطلاح صلح‌آمیز صورت گرفت و جزء کارهای مربوط به روند صلح خوانده‌شد.

چنانچه ترامپ گفت: «ایالات متحده برای کمک به تسهیل فیصلۀ توافقنامۀ صلحی‌که مقبول طرفین قرار داشته باشد، کاملاً مصمم می‌باشد و امریکا هر کمکی‌که در توانش باشد، در خصوص این توافقنامه انجام می‌دهد.» از جملۀ این تلاش‌ها، تصمیم نشست تاریخی ۱۵ اپریل۲۱۰۸م "ظهران" در سعودی می‌باشد، نشستی‌که به حل قضیۀ فلسطین بر اساس تصامیم هیئت سازمان ملل و به رسمیت شناخته شدن دولت یهود و به این که قدس پایتخت هردو کشور باشد، دعوت می‌نمود. به همین ترتیب از مواردی‌که ترکیه به انجام آن پرداخته است، میزبانی از نشست سران اسلامی در استانبول می‌باشد، نشستی‌که بعد از نشست ظهران، به تاریخ ۱۸می ۲۱۰۸م برگزار و در نتیجه از نیروهای بینالم‌للی در خواست نمود که دولت فلسطینی را بر مرزهای ۱۹۶۷م تأسیس و پایتخت آن را قدس شرقی قرار دهند.

3- اقدامات دولت یهود در سرزمین فلسطین، بدون هیچ عکس‌العمل بین‌المللی و عملی: از جمله مواردی‌که یهود به انجام آن پرداخته است، تصامیم یکجا نمودن قدس و شهرک‌ها با دولت یهود می‌باشد. طوری‌که کنیسۀ یهودی به تاریخ 28 جنوری ۲۰۱۸م به تصویب قانونی رأی داد که مذاکرات در خصوص شهر قدس، کوتاه آمدن از کوچک‌ترین قسمت آن و یا تقسیم آن در هر حل و فصل آینده را ممنوع قرار می‌دهد. این قانون مؤافقت ۸۰ نماینده را از ۱۲۰ نمایندۀ کنیسه، که یک سوم آن‌ها می‌شود، قبل از امضای هرگونه توافقنامه‌ای دیگری با فلسطین، گرفته است.

اقدامات و تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و یا داخلی فلسطین بدون کدام توجیه و تأملی نشانگر این است که توطئه‌های خطرناکی در حال وقوع است، این توطئه‌ها در ازای عبور از معاملۀ قرن، باقی‌ماندۀ سرزمین فلسطین را به یهود خواهندداد، طوری‌که پس از آن مردم فلسطین، در کانتین‌ها-منزوی و جدا از یکدیگر بدون مجاورت جغرافیائی و حاکمیت حتی جزئی- زندگی کرده، یهود نیز به تصرف خود بر سرزمین فلسطین و بنای شهرک‌ها در آن ادامه خواهند داد. به این معنی که اقدامات کنونی مقدمه‌ای برای تسلط یهود بر باقی‌ماندۀ سرزمین فلسطین است. درین معاملۀ جنایتکارانه، مسئلۀ خطرناک‌تر از این و آن، طرح منطقه‌ای و بین‌المللی می‌باشد که جنایت مذکور در ضمن آن قرار دارد، طرحی‌که برای مبارزه علیه اسلام سیاسی در نظر گرفته شده‌است.

بدین ترتیب درگیری یهود و عرب پایان یافته و دولت یهود جزء نظام‌های منطقه می‌گردد و به لطف همکاری‌های بدون پردۀ دولت‌های حاکم در سرزمین‌های اسلامی، این دولت به رسمیت نیز شناخته خواهدشد. بناءً این شرارت‌ها و توطئه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به قضیۀ فلسطین خلاصه نشده؛ بلکه غرب به همکاری‌های نظام‌های خودفروختۀ منطقه، به دنبال تأسیس دولت بزرگ یهودی در قلب جهان اسلام می‌باشد تا آن را در جنگ علیه اسلام و جلوگیری از بازگشت در صحنۀ حیات، کمک نماید.

اما ما به این شک نداریم که سحر بر ساحرش بر خواهد گشت؛ چون همانگونه که غصب سرزمین اسراء و معراج به وسیلۀ یهود، باعث بیداری اسلامی و برانگیخته شدن احساسات مسلمانان نسبت به اسلام، مسجدالاقصی و دیگر مقدسات شده و انگیزای برای تأسیس حزب التحریر در سال ۱۹۵۳م در فلسطین شد تا این‌که این حزب مسجدالاقصی را از طریق بازگرداندن شکوه اسلام، آزاد سازد.

غرب نیز همان بازی جنایتکارانه‌ای خویش را با مکر و حیله برای اسلام و اهل آن شروع کرده‌اند، در حالی‌که مکر الله سبحانه وتعالی سریع‌تر از مکرآن‌ها می‌باشد. آن‌ها چیزی را تدبیر می‌کنند و الله سبحانه وتعالی چیزی دیگر می‌خواهد. الله سبحانه وتعالی از این توطئه‌های جنایتکارانه‌ای که در خصوص سرزمین مقدس، مسجدالاقصی و مردم مسلمان فلسطین چیده‌اند، زهر چشمی خواهد گرفت. بدین وسیله الله سبحانه وتعالی گشایش خیری را ایجاد خواهد‌ کرد که به نجات مسجدالاقصی، وحدت امت و باز گشت آن به دین، تمدن و تاریخ بزرگ آن منجر خواهد‌شد، چیزی‌که اقصی را آزاد و سال‌های زیادی از آن محافظت خواهدکرد. چنانچه حق سبحانه وتعالی در سورۀ اسراء از فساد یهود و نصاری، از توطئه‌ها علیه اسلام و مسلمین خبر داده و وعدۀ مجازات آنان را به دستان مؤمنین مخلص داده است. الله سبحانه وتعالی این گونه می‌فرماید:

﴿عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا

[اسراء: ٨]

ترجمه: امید است پروردگارتان به شما رحم کند! هرگاه برگردید، ما هم باز می‌گردیم و جهنّم را برای کافران، زندان سختی قرار دادیم.

برگرفته از جریدۀ الرایه

نویسنده: حمد طبیب

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه