شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
رنج‌های سیاه‌پوست‌ها، شکست سرمایه‌داری و فساد اتحاد ملی را نشان می‌دهد
بسم الله الرحمن الرحيم

رنج‌های سیاه‌پوست‌ها، شکست سرمایه‌داری و فساد اتحاد ملی را نشان می‌دهد

صحنۀ غم‌ناک یک ویدیو که نشان می‌دهد یک پُلیس سنگین وزن بر سینۀ یک مرد سیاه‌پوست فشار می‌دهد، در فضای مجازی به سرعت پخش شد. در این ویدیو مرد سیاه‌پوست پیوسته تکرار می‌کند که: «نمی‌توانم نفس بکشم، لطفاً مرا نکُشید!»؛ بدیهی است که این اولین واقعۀ آمریکا نیست و آخرین هم نخواهد بود؛ آن‌هم در کشوری‌که نظام آن بر پایه تمدن فاسدی برپاست که به انسان از عینکی دودی دیده می‌شود که گاهی به شکل یک ابزار و گاهی به شکل یک حیوان و یا بدتر از حیوان می‌نگرند. این نشان‌دهندۀ تمدن سرمایه‌داری و نظام درهم شکسته آن است.
از این نظام فاسد چنین مشکلاتی بعید نیست؛ بلکه فجیع‌تر از این‌ها انتظار می‌رود. این نظام عامل اصلی بدبختی فعلی بشریت است؛ از برافروختن شعله‌های جنگ گرفته تا استعمار کشورها، نابودی کشاورزی و نسل و ناله‌ها، فریادهای بیوه‌ها و یتیمان... به خاطر همین، از آمریکایی‌که خود را ابر قدرت دنیا می‌داند چنین چیزی دور از انتظار نیست. باوجود پیش‌رفت تکنالوژی/فن‌آوری بازهم مشکلات سیاه‌پوست‌ها ادامه دارد و حتی این نژادپرستی‌ها، بر قوانین این کشور نیز سایه افکنده است؛ درحالی‌که قوانین نژادپرستانه یکی دو سال قبل لغو شد؛ اما بازهم از افکار و مغزهای مردم پاک نشده است؛ چرا که نظام دولتی، در پی غرس چنین افکاری در میان شهروندان خویش است، به خاطر همین نه تنها سیاه‌پوست‌ها؛ بلکه هرکسی که با آن‌ها اختلاف دارد؛ از مسلمانان گرفته تا عرب‌ها، آسیایی‌ها وغیره مورد تحقیر قرار می‌گیرند.
صرف نظر از این واقعه، همیشه چنین اتفاقاتی تکرار می‌شود، شاید این یازدهمین حادثۀ قتل سیاه‌پوست‌های در آمریکا است که از داکتر گرفته تا محصلین طب هیچ‌کس از آن در امان نیست؛ آن‌هم به خاطر چیزهای ساده و ناچیزی؛ مانند: قتل یک زن به خاطر یک تخلف ترافیکی ساده، قتل مردی‌که از او خواسته شد که بایستد وغیره. شما را به خدا قسم! گناه این مقتولین بی‌گناه چیست؟ تقصیر فرزندانی‌که یتیم شدند، زنانی‌که بیوه شدند و یا خویشاوندانی‌که قلب‌های‌شان شکست، چیست؟ و یا گناه این جهان چیست که در آتش سرمایه‌داری می‌سوزد و همواره در حال رنج بردن است؟!
به‌هرحال،‌ توهین‌ها و جنگ‌های نژادپرستانه افزایش یافته است و این همان راه حل ترامپ، پرچم‌دار نژادپرست‌هاست که بر اساس خواهشات سفید پوستانی‌که توسط آن‌ها به حکومت رسیده است عمل کرده و به محض برنده شدنش، به اوباما یورش برده و خواهان بازگشت‌اش به کینیا، سرزمین پدری‌اش شده و تذکرۀ وی را نیز زیر سوال برد. هم‌چنین حملاتی را به مهاجرین و مسلمان‌ها آغاز کرد که همۀ این‌ها در کشوری است که خود را سردم‌دار برابری و آزادی در جهان می‌داند.
از این زاویه، سوالم را متوجه کسانی می‌کنم که تحت تأثیر فرهنگ غربی و آمریکائی قرار گرفته و بدون اطلاع، تمجید و تعریف‌شان را می‌کنند: چرا چنین اتفاق‌ها، در کشوری رخ می‌دهد که زادگاه سازمان‌های حقوق بشری و کمک‌های انسانی است؟ در کشوری‌که خود را مسئول هر انسانی در هر نقطۀ دنیا می‌دانند؟ در کشوری‌که خویش را نعوذ باالله در مقام خدا قرار داده و قانون وضع می‌کند؟
جواب واضح است و آن این‌که نظام سرمایه‌داری و وحدت ملی برای مردم خویش نیز بی‌فایده بوده، چه برسد برای مردم جهان؛ چرا که این پیوند فاسد شایستگی این را ندارد که مردم را با هم جمع کند؛ جز این‌که رسانه‌های گمراه‌کننده، آن‌ها را به شکل فرشته‌هائی برای ما نمودار کرده که در بهشت زندگی می‌کنند. در حقیقت این رسانه‌های پر زرق و برق تصویر زشت پشت پردۀ دولت را مخفی کرده، دولتی‌که شایستگی مراقبت از گله‌های شتران را ندارد، چه برسد به حکومت‌داری بالای مردمی‌که هنوز هم احساس اخوت در وجودشان وجود دارد. علی‌رغم فراگیر شدن بیماری کرونا در کشوری‌که مبتلاشدگان به آن 1.76 میلیون نفر است، شهرها قیام کرده و کاخ سفید را برعلاوه این‌که حکومت تلاش کرد بازهم بسته شد. ترامپ معترضین را لندغر خوانده و آن‌ها را تهدید به تیراندازی کرد.
آیا شما احساس نمی‌کنید که مردم آمریکا و حتی تمام دنیا به نظام اسلام احتیاج دارند؟ آیا احساس نمی‌کنید که تمام بشریت نیازمند نظامی است که به همۀ انسان‌ها احترام قائل است‌ و فرقی بین سیاه و سفید نمی‌گذارد، نظامی‌که مودت و دوستی را بین مردم پخش کرده و آن‌ها را به از خود گذشتگی تشویق می‌کند. این نظام تنها نجات‌دهنده بشریت بوده که بزرگ‌ترین مانع آن نیز همین ستم‌گران، از ترامپ گرفته تا دیگر سرکشان می‌باشد. اما روزی‌که دولت خلافت بیاید نزدیک است، دولتی‌که در پی حل مشکلات مردم است، به خواست خدا (ما قومی هستیم که خدا ما را فرستاده تا بندگان را از عبادت بندگان به عبادت خدای بندگان، از تنگی دنیا به وسعت و فراخی دنیا و آخرت و از ظلم ادیان به عدالت اسلام فراخوانیم.)
ای مسلمانان! بکوشید تا همراه کسانی باشید که در پی اعلای پرچم حق، برای همه‌گیر شدن عدالت، با تطبیق اسلام در دولت خلافت راشده دومی، استوار بر منهج نبوی هستند.
﴿لَقَدْ أرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیْزَانَ لِیَقُوْمَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ﴾
ترجمه: به راستی‌که پیامبران را با نشانه فرستادیم و همراه‌شان کتاب و قوانین فرستادیم تا در میان مردم عدالت را برپا دارند.
انجنیر بکری آدم – ام درمان

Last modified onسه شنبه, 14 جولای 2020

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه