جمعه, ۰۸ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
روسیه بریتانیا را به افشای دوسیه کثیف ترامپ متهم می کند
بسم الله الرحمن الرحيم

روسیه بریتانیا را به افشای دوسیه کثیف ترامپ متهم می کند

روزنامه "دیلی تلگرام" گزارشی در مورد "دوسیه ای کثیف" که یکی از کارمندان سابق استخبارات نظامی خارجی بریتانیا (MI6) جمع آوری نموده بود منتشر کرد. در این گزارش گفته شده که برخی منابع در امریکا به این روزنامه گفته اند که کریستوفرستیل کارمند سابق استخبارات، پیش از آن که اسناد جمع آوری شده را به دفتر تحقیقات فدرالی تسلیم دهد، با برخی از مسئولین حکومتی در لندن در زمینه هماهنگی کرده است. بر اساس معلوماتی که در این اسناد گفته شده، رئیس جمهور امریکا بر علاوه روابط مالی که می تواند وی را تابع تهدید های روسیه کند، درهوتل های روسیه دست به رفتارهای جنسی پر سر و صدا زده است.

در این گزارش گفته شده که روسیه استخبارات بریتانیا (MI6) را به افشای گری این گزارش ها متهم نموده و آن را مسئول این کار دانسته.است. به گفته این نشریه، ترامپ معلومات درج شده در این دوسیه را با عصبانیت رد نموده و آن را دروغ خوانده است. ترامپ گفته بود که دست داشتن یکی از کارمندان سابق سازمان استخباراتی بریتانیا در این قضیه می تواند روابط استخباراتی بریتانیا و امریکا را پس از به قدرت رسیدن او مخدوش خواهد کرد.

بناءً به گفته ای دوستان ستیل؛ وی می ترسد جانش را در پیوند به این قضیه از دست دهد و به همین دلیل است که در خفا به سر می برد. اما در حال حاضر مناقشات در خصوص صحت و سقم معلوماتی که وی در این دوسیه گنجانیده، به شدت در جریان است. گزارش یاد شده علاوه نموده که این کارمند سابق استخبارات مسئولیت الکساندر لیتفینیک یکی از کارمندان استخبارات روسیه را به دوش داشته، کسی که قبلاً توسط مواد رادیو اکتیف در لندن ترور گردید. لازم به ذکر است که ستیل یکی از فارغان دانشگاه مشهور کمبریج بوده و یکی از بارز ترین افراد متخصص دستگاه استخباراتی بریتانیا در امور روسیه می باشد. پس به گفته روزنامه گاردین؛ ستیل پس از آن که با استخبارات بریتانیا یک جا شد، بیشتر روی امور مربوط به اتحاد جماهیر شوروی تمرکز نموده و در اوایل دهۀ نود، دو سال کامل را در روسیه به سر برده است.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه