جمعه, ۰۸ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
امریکا ناکامی خود را در حل قضیه خاورمیانه افشا کرد
بسم الله الرحمن الرحيم

امریکا ناکامی خود را در حل قضیه خاورمیانه افشا کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا بتاریخ 15 فبروری 2017م تاکید داشت که برای پایان منازغه بین دولت یهود و دولت فلسطین کدام راه حل وجود ندارد. کاخ سفید قبلاً درین زمینه اعلام کرده بود که واشنگتن پس از این به فکر پیدا کردن راه حل منازعه بین دولت فلسطین  و دولت یهود نخواهد بود.

این در حالی است که باید جامعه جهانی راه حل اساسی را در زمینه ارایه می کرد. اما ترامپ، پس از به قدرت رسیدن در مورد کدام علاقه ای به ایجاد شروط و رسیدن به توافق و صلح بین این دولت ندارد. خاطر نشان باید ساخت که وی در حال حاضر مشغول بررسی پیرامون راه حل دو دلت و یا ایجاد یک دولت می باشد.

با آن که راه حل دولت یهود و دولت فلسطین، پروژه ای دولت ایالات متحده امریکا در سال 1959م از زمان رئیس جمهور ایزنهاور شمرده می شود. در ضمن بریتانیا هم، پس از ایجاد به اصطلاح جامعه جهانی و قبول راه حل دولت واحد طرح تأسیس دولت دموکراتیک سیکولار را با انضمام یهود، مسلمانان و نصاری در قالب دولت لنبان پیشنهاد کرد. همه این ها دلالت بر ناکامی امریکا در قضیه خاورمیانه می کند که توانایی تطبیق پروژه اش را از نیم قرن بدینسو ندارد.

حقیقت این است که پروژ های شان به یاری الله سبحانه وتعالی ناکام خواهد ماند، زیرا رسول الله صلی الله علیه وسلم بشارت آمدن مسلمانان مخلص را با قیادت و رهبری خلیفه ای که با آن در مسجد الاقصی نماز می گزارند، داده است که  معضل یهود را با دار و دسته اش ریشه کن کرده، سرزمین مبارک الاقصی را دوباره به اصلش که تحت سایه ای خلافت راشده است باز خواهد گردانید.

Last modified onشنبه, 25 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه