سه شنبه, ۲۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ای حکام ظالم، الله متعال خانه‌ها و قبرهای شما را از آتش پر کند!
بسم الله الرحمن الرحيم

ای حکام ظالم، الله متعال خانه‌ها و قبرهای شما را از آتش پر کند!

(ترجمه)

از حضرت علی رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم در روز جنگ خندق فرمود:

«حَبَسُونَا عَنْ صَلاَةِ الْوُسْطَى حَتَّى غَابَتِ الشَّمْسُ مَلأَ اللَّهُ قُبُورَهُمْ وَبُيُوتَهُمْ أَوْ أَجْوَافَهُمْ نَارًا»

(رواه بخاری، ابن ماجه و دارمی)

ترجمه: الله(متعال) قبرها و خانه‌ها یاشکم‌های‌شان را مملو از آتش بگرداند؛ ما را از نماز عصر باز داشتند تا این‌که آفتاب غروب کرد.

توضیح:

در جنگ خندق کفار و مشرکین رسول الله صلی الله علیه وسلم را با جمعی از اصحاب رضی الله عنهم، طوری مصروف ساختند که نماز عصرشان قضاء شد؛ وی صلی الله علیه وسلم برای آن‌ها چنین دعا نمود: «الله متعال خانه‌ها و قبرهای‌شان را مملو از آتش بگرداند...» این دعای رحمت اللعالمین برای کفاری است که به سبب ایشان یک نماز عصر از وقت‌اش قضاء گردید که در نتیجه کفار با لشکرهای قوی و مقتدر شکست خوردند.

اگر دقت کنیم، حالت امروز با زمان پیامبر صلی الله علیه وسلم مشابهت دارد. احزاب و گروه‌هایی هستند که بر جنگ و کشتن مسلمان‌ها گردهم جمع شده‌اند، بسیاری اوقات از سخنان‌شان سراسر تعصب و قومیت مشاهده می‌شوند، گویا به این باور اند که وحدت و اجتماع‌شان جز به خاطر جنگ با اسلام و اهلش چیز دیگری نمی‌باشد.

از سوی دیگر، کفار و مشرکین(این ستمگران شرق و غرب) با همه امکانات دست‌داشتۀشان برای نوشیدن خون مسلمانان و برای محاصره، جنگ و کشتار اهل(مردمان نیک) ما در شام اتفاق نظر دارند، با حکام خائن و دستیاران شان، که پسران خود ما هستند، کمک و معاونت می‌نمایند، برای آن ها قوانین نظامی را می‌آموزانند تا هواپیماهای آن‌ها را در هوا پرواز داده و توسط آن موسفیدان، اطفال و زنان ما را به خاک و خون بکشانند.

ای مسلمانان! این منظره‌ای‌ست که دیدن آن انسان مسلمان را به لرزه می‌آورد و این حالت به آن می‌ماند که شام بعد از این محاصره برای دولت اسلامی(خلافت راشده) دوم آماده می‌گردد.

یا الله! با آمدن خلافت راشده برمنهاج نبوت، که در آن وحدت مسلمانان نهفته باشد، ما را مستفید بگردان. اللهم آمین! آمین!

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه