پنجشنبه, ۰۷ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
امت اسلامی نابود شدنی نیست!
بسم الله الرحمن الرحيم

امت اسلامی نابود شدنی نیست!

معاویه رضی الله عنه می‌گوید: از نبی‏ اکرم صلی الله علیه وسلم شنیدم که ‏فرمود:

وَلَنْ تَزَالَ هَذِهِ الأُمَّهُ قَائِمَهً عَلَى أَمْرِ اللَّهِ لا یَضُرُّهُمْ مَنْ خَالَفَهُمْ حَتَّى یَأْتِیَ أَمْرُ اللَّهِ»». (بخارى:۷۱)

ترجمه: و این امت همچنان بر دین خدا استوار خواهد ماند ومخالفت مخالفان به آنها ضرری نخواهد رساند تا اینکه قیامت فرا رسد.

این خبری از جانب رسول الله صلی الله علیه وسلم است که وضعیت امروز امت را برای ما به تصویر می‌کشد و در عین حال خبری است که به ما اطمینان می‌دهد، پس این امت تا روز قیامت باقی و جاودان می‌ماند و حتی اگر ضعیف شود و شُکُوه خود را از دست دهد از بین نمی‌رود و پایان نمی‌پذیرد و با وجود مشکلات و بلاهایی که بر آن‌ها وارد شده است، مانند کوه‌ها استوار است و مکر دشمنان، توطئه حکام و یاری نکردن علما به آن آسیبی نمی‌رساند.

واقعیت دردناک کنونی باید در مقابل این حدیث عاجزانه بایستد، چرا اینطور نباشد در حالی که این حدیث شریف خبر می‌دهد که امت اسلامی باقی می‌ماند و بعد از ضعفی که آن را فرا گرفته قدرتمند و شکست ناپذیر باز می‌گردد و تاریخ گواه است که این امت قبلاً ضعیف شده بود و ضعفش به حدی رسید که در روزگار تاتارها و جنگ‌های صلیبی نابودی‌اش را پیش بینی می‌کردند اما به سرعت از خواب بیدار شد و روی پاهای خود ایستاد و دوباره سلامتی خود را به دست آورد. ضعف امت  ضرری برایش نمی‌رساند و تا زمانی که به دین خود پایبند باشد خیانت حاکمانش به آن آسیبی نمی‌زند بلکه بر می‌خیزند و برای برکناری حکام و بدست آوردن جایگاهش که بهترین امت در میان بشر می‌باشد مبارزه می‌کند.

پروردگارا! خلافت راشده بر روش پیامبرصلی الله علیه وسلم را زودتر بیاور که توسط آن آشفتگی مسلمانان برطرف می شود و مصیبت‌ها را از آنان دفع می‌نماید، پروردگارا! به نور وجه کریم خود زمین را روشن بفرما! اللهم آمین آمین.

نویسنده: ابومریم

مترجم: حسن سلحشور

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه