یکشنبه, ۱۰ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
سروصداهای تفکیک جنسیتی
بسم الله الرحمن الرحيم

سروصداهای تفکیک جنسیتی

(ترجمه)

خبر:

جشنواره یی موسیقی در سویدن بخاطر یک سلسله ادعاهای مبنی بر تجاوزات جنسی لغو شد. این در حالی است که پولیس آن کشور گفت: «گزارش چهار مورد تجاوز جنسی و ۲۳ مورد شکایت تجاوز، امسال به ثبت رسیده است.» روز شنبه دست اندرکاران بزرگ ترین جشنواره در این کشور(براوالا) تصمیم گرفتند که در سال ۲۰۱۸م جشنواره خویش را برگزار نکنند.

تبصره:

برای برطرف کردن مشکل فوق، یکی از هنرمندان کمیدی سویدنی در فکر برگزاری جشنواره ای مخصوص زنان است تا به گفته او "مردان برخورد خوب را یاد بگیرند" این تجاوزاتی جنسیی که علیه زنان صورت می گیرند، مخصوص سوید نیست؛ بلکه یک معضل جهانی است و ما راه های گوناگون را برای مبارزه با آن دیدیم. به طور مثال: در سال گذشته ۲۰ جشنواره بخاطر پشتیبانی از فراخوان "#saferspacefestivals" که بخاطر آگاهی مزید در خصوص سوء استفاده جنسی از زنان برگزار شده بود، صفحات انترنتی خویش را به رنگ سیاه در آورده بودند.

یک تعداد جشنواره های دیگری؛ مثل: "گلاستوبیری" بخش زنانه ای را برای زنانی که احساس امنیت نمی کنند، ساخته است. هم چنان خواننده هایی زن امریکایی را مثل "کاتلین هانا" سراغ داریم که به این واقعیت اعتراف نموده و همواره اصرار دارد تا صفوف اول همیشه مختص زنان باشند و همیشه از این ابتکار خویش به دلیل این که زنان نیاز به مکانی امن دارند، در نظر گرفتن جایی مخصوص برای زنان که ایشان را از گزند دور نگه می دارد، دفاع نموده است. کسانی که این ابتکارها را روی دست گرفتند، در رد ادعای این که این تدابیر به معنی تبعیض جنسیتی است، می گویند: «این گفته ها مزخرف است، در نظر گرفتن مکانی مخصوص برای زنان فقط بخاطر حمایت و پشتیبانی خودشان از فضایی است، که ممکن است خطرناک باشد.»

همواره عدم اختلاط زنان با مردان جزء جدا ناپذیر از الگوی اجتماع اسلامی بوده است و دلایل آن نیز در قرآن و سنت موجود است. و نیز همیشه از طرف رسانه ها و سیاست مداران مغرض، مورد حملات شدید قرار گرفته است. ادعاهایی زیادی شده که جداسازی مردان از زنان، عملی است که هم خوانی با روش زنده گی غربی و ارزش های غربی و لیبرالی ندارد و از ترس آن بعضی از فعالیت های اسلامی منع می شد؛ ولی از بین همین نظام اشخاصی مثل "هانا" خواننده زنی را می بینیم که در رویکردی غیررسمی خواهان عدم اختلاط زنان با مردان است.

به این دلیل مهم است که مسلمان ها بدانند، در واقع تفکیک دو جنس مشکل نیست و چیزی واضح است، این وقتی مشکل تلقی می گردد که به اسلام و مسلمان ها برگردد. روزنامه نگاران و سیاسیون مخالف اسلام این پروپاگندها را برای تلاش در تأثیرگذاری منفی بر افکار مسلمان ها و غیرمسلمان ها نسبت به مفاهیم ناب اسلام استفاده می کنند و می خواهند و امیدوارند تا از نو، اسلامی را قالب گذاری کنند که شبیه فرهنگ ناقص شان بوده و همیشه این تغییر متناست با احساسات غالب باشد، حال‌ آن که هماهنگی این دو اصلاً از هم به دور است.

بگذارید ما به صفت مسلمین بیدار شویم و در دام این پروپاگندها نیفتاده و به حقیقت موضوع که همانا نبرد بین حق و باطل است، پی ببریم و اجازه ندهیم تا بذر شک و تردید در افکار ما رخنه کند و به احکامی که الله سبحانه وتعالی به ما نازل فرموده، کفر بورزیم و اسلام نه تنها در دنیا راه نجات ما خواهد بود؛ بلکه در آخرت نیز، نجات بخش ما خواهد شد.

﴿لَقَدْ جَاءَكَ الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

[یونس: ۹۴]

ترجمه: بی گمان(بيان) حق(و خبر صادق قرآنی) از سوی پروردگارت برای تو آمده است و از زمره متردّدان مباش.

نویسنده: یاسمین مالک

4 comments

  • واسع بهار
    واسع بهار یکشنبه، 30 جولای 2017 Comment Link

    به واقعیت که نظام اسلامی از ظهور تا به حال بهترین بوده و است. این که بشر جهان کفر برای خود دین ایجاد کرده به نام کاپتالزم و کمونیزم و مسلمانان را دعوت به سوی آن می کنند این را بدانند که که حق بر باطل پیروز می شود ان شاء الله.

  • خان
    خان یکشنبه، 30 جولای 2017 Comment Link

    اعتراف خود تربیه شده‎های غربی به ارزش‎های اسلامی؛ در حقیقت اعتراف بر باطل بودن نظام حاکم جهانی(دموکراسی -سرمایه‎داری) و صحه گذاشتن به حقانیت نظام اسلام عزیز(خلافت) است.

  • خان
    خان یکشنبه، 30 جولای 2017 Comment Link

    اعتراف خود تربیه شده‎های غربی به ارزش‎های اسلامی؛ در حقیقت اعتراف بر باطل بودن نظام حاکم جهانی(دموکراسی -سرمایه‎داری) و صحه گذاشتن به حقانیت نظام اسلام عزیز(خلافت) است

  • خان
    خان یکشنبه، 30 جولای 2017 Comment Link

    اعتراف خود تربیه شده‎های غربی به ارزش‎های اسلامی؛ در حقیقت بر باطل بودن نظام حاکم جهانی و حقانیت نظام اسلام عزیز است.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه