یکشنبه, ۱۰ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
به گلوله بستن جوان فلسطینی توسط نیروهای دولت یهود
بسم الله الرحمن الرحيم

به گلوله بستن جوان فلسطینی توسط نیروهای دولت یهود

(ترجمه)

خبر:

به گزارش هارتز، هفتۀ گذشته یک جوان فلسطینی بعد از آن که دو پایش همراه با یک دست اش به گلوله بسته شد، حالا در شفاخانه با زخم های شدید دست و پنجه نرم می کند. محمد قدومی روز سه شنبه در نزدیکی مرز کرانۀ غربی مصروف جمع آوری چوب سوخت بود که نیروهای اشغالگر دولت یهود بالای او آتش باری کردند. قدومی به شفاخانۀ میر در کفار سبا انتقال داده شد و عملیات طولانی را پشت سر گذراند، پس از آن وضعیت وی بهبود یافت؛ مگر هنوز هم در حالت وخامت به سر می برد. (منبع: دیدبان شرق میانه)

تبصره:

چنین است بی رحمی اشغال صهیونیستی، پدر قدومی گفت که پسر ۱۳ ساله اش یکی از چهار جوانی بود که در برابر موانع در پهلوی خانۀ شان در قریۀ جایوس قدم می زدند. او افزود: «او در استقامت مانع بود، چهار جوان در آن جا بود و عساکر در زیر درختان زیتون ایستاده بودند. آن ها در استقامت مانع رفتند، عساکر می توانستند که قدومی را دستگیر کنند؛ مگر آن ها سه بار بالایش آتش باری کردند.»

پدر وی تأکید کرد که قدومی تلاش عبور به خاک تعیین شدۀ این دولت را نکرده  برخلاف آن چه که عساکر ادعا می کنند و نه هم این جوانان به طرف عساکر سنگ پرتاب کرد؛ چون آن ها از نظرشان دور بودند. عدالت عمیقاً به تمسخر گرفته شده است، این که اردوی صهیونیست گفته که ما مراحل قانونی در مورد پرتاب سنگ از طرف این جوان مجروح شده را به بررسی می گیریم.

اردوی دولت صهیونیستی از دیر زمانی متهم بر تطبیق برنامۀ "فلج سازی" علیه مردم فلسطین در کرانۀ غربی است. گزارشی که از طرف مرکز منابع بدیل به نشر رسیده، دریافته است که در شش ماه اول ۲۰۱۶م، از جمله ۸۶ تن فلسطینیان که تنها در بثلیهم به گلوله بسته شده اند، حد اقل ۳۰ تن آن در پا و یا زانو زده شده است. مردم عام آن ها نیز در تشویق چنین اعمال علیه جوانان فلسطینی شهره اند. فلسطینیان در شهرهای بزرگ کرانۀ باختری از مقامات شین بت که در میان دیگران به نام های "کپیتان نیدال" و " کپیتان عماد" مشهور اند، یاد آور می شوند. آن ها به صورت منظم جوانان را در صورت عدم توافق با سربازان یهودی، تهدید به خنثی سازی می کنند.

ما می پرسیم، تا چه وقت ارتش مسلمانان ضعیف و بسته می مانند. فرمانبردار در برابر حکام شریری که آن ها را با نمایش هایی بی مورد قدرت، آن ها را مستعمره نگهداشته، تانک ها و جت هایی را که تنها علیه مسلمانان بی گناه با اجابت از پلان های متحدین غربی شان استفاده می شوند، به نمایش می گذارند.

همزمان با افزایش تکالیف امت، رشد سیکولریزم و جریانات اصلاح طلبی امت و ارتش های مسلمان باید به شکل گسترده به خاطر مکلفیت های شان برخیزند؛ باید بدانند که تنها راه تغییر اینست تا باطل با همۀ مظاهر آن؛ از قبیل: سیکولریزم، دموکراسی و نشنلیزم محو شود. دعا و صدقه بهتر است؛ اما هیچ گاهی برای دعوت و جهاد فی سبیل الله بدیل قرار گرفته نمی تواند. غفلت در مورد دعوت و جهاد دلیل حقارت ما شده است.

«إذَا ضَنَّ النَّاسُ بِالدِّينَارِ وَالدِّرْهَمِ، وَتَبَايَعُوا بِالْعِينَةِ، وَاتَّبَعُوا أَذْنَابَ الْبَقَرِ، وَتَرَكُوا الْجِهَادَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَنْزَلَ اللَّهُ بِهِمْ بَلَاءً، فَلَا يَرْفَعُهُ حَتَّى يُرَاجِعُوا دِينَهُمْ.»

(رواه احمد)

ترجمه: اگر مردم دینار و درهم را اندوخته و به اساس العینه( نوعی از تجارت مشابه به ربا) تجارت کنند و دم های گاو را تعقیب کرده، جهاد در راه الله سبحانه وتعالی را ترک کنند، الله سبحانه وتعالی بالای شان حقارت را نازل می کند و تا زمانی دور نخواهد شد تا این که به دین شان بر نگردند.

نویسنده: ملیحه حسن

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

 

Last modified onدوشنبه, 14 آگوست 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه