جمعه, ۲۳ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
پادشاه آل‎سعود: سعودی حصار قوی برای هر خیرخواه باقی خواهد ماند!
بسم الله الرحمن الرحيم

پادشاه آل‎سعود: سعودی حصار قوی برای هر خیرخواه باقی خواهد ماند!

(ترجمه)

خبر

ملک سلمان بن عبدالعزیز، هشتاد و هفتمین سال روز استقلال سعودی را، که مصادف به ۲۳ سپتمبر هر سال است، برای ملت سعودی تبریک گفت. او برای ملت سعودی بیان داشت: «کشورم مانند یک دیوار محکمی برای کسانی است که خواهان خیر اند.»

وی صحبت‎هایش را به این جملات ادامه داد: «کشورم عضو فعالی از جمله کشورهای گروه ۲۰ اقتصادی است که بیشترین اقتصاد را در جهان دارد. او هم‎چنان گفت: امیدوار هستم که سعودی نمونه خوبی در همه سطوح برای دیگران باشد.»

 محمد بن سلمان گفت: «کشورم پیوسته تلاش می‎کند تا به چشم انداز "۲۰۳۰" دست یابد، چشم اندازی که مرحله جدیدی از توسعه اقتصاد را نشان داده و کار سختی در پیش دارد. هم‎چنان حکومت سعودی در تلاش است تا به آن‎چه که به مصلحت این کشور بوده، دست یافته و هماهنگ با کشورهای پیشرفته، اقتصادی گردد. البته با رعایت نمودن اساسات و ارزش‎های عالی دینی‎اش.»

تبصره

حضرت عمر بن خطاب رضی الله عنه فرموده است:

«نحن قوم أعزنا الله بالإسلام ومهما ابتغينا العزة من غيره أذلنا الله

ترجمه: ما قومی هستیم که الله توسط اسلام برای ما عزت داده و هرگاه عزت را در غیر اسلام جستجوی نمائیم، الله ما را ذلیل خواهد کرد.

حالا ببینید که چه تفاوتی است بین این دو دیدگاه! فتوحات اردوهای اسلامی در زمان حضرت عمر فاروق رضی الله عنه به فارس و روم رسیده بود، وقتی پیروزی در یکی از جنگ‎ها به تعویق افتاد، حضرت عمر رضی الله عنه مسلمانان را مورد خطاب قرار داده گفت:

«ما تأخر النصر إلا لمعصية لله

ترجمه: حتماً به سبب نافرمانی الله، پیروزی به تعویق افتاده است.

اما حالا این خادم امریکا را ببینید علاوه بر این‎که خدمتی به حرمین شریفین نمی‎کند، مرزهای کشورش را به روی نیروهای امریکائی باز نموده و بنده‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گان الله را مجبور به پرداخت پول زور برای امریکا می‎سازد و اردوی خود را به خاطر از بین بردن مسلمانان به یمن می‎فرستد، درحالی‎که سزاوار این است تا نخست سعودی را از پیروی کشور استعمارگر(امریکا) نجات داده و بعداً یمن را ازین کشمکش‎ها و تنش نجات دهد.

بناً برای اهل حرمین شریفین نصیحت خیرخواهانه نموده و برای شان تذکر می‎دهیم که تاریخ شان را بیاد آورند؛ به یاد آورند که اوس و خزرج کسانی بودند که به آن حضرت صلی الله علیه وسلم بیعت نموده و شهر بزرگ رسول الله صلی الله علیه وسلم(مدینه منوره) را مرکز دولت بزرگی ساختند که مرزهای آن به اروپا و سراسر اقیانوس اطلس رسیده بود، دولت بزرگی که فرمانده لشکرش دریا را مخاطب قرار داده گفت: «لو كنت أعلم أن خلفك أرضاً عليها بشر لخضتكترجمه: اگر میدانستم که آن طرف سرزمینی است که در آن بشر زندهگی مینماید، حتماً وارد آن میشدم و به خاطر رساندن پیام حق به آن طرف میرفتم.

ای اهل حرمین شریفین و ای اهل خیر و برکت! آگاه باشید که نیروهای شما در یمن به مقابل مسلمانان می‎جنگند. پس این نیروهای تان را سپر محکمی برای حفظ اسلام و مسلمانان قرار دهید؛ شما هم مانند اوس و خزرج با این نیروهای تان دین الله  و رسول اش را نصرت دهید همان‎طور که اوس و خزرج چنین کردند.

ای اهل حرمین شریفین! بیاد داشته باشید که اردوی شما قدس را فتح کرده بود، شما هم بار دیگر ازین اردو، فاتحین قدس بسازید. در عوض این‎که سعودی عضو فعال در بیست کشور اقتصادی باشد، دولتی از آن بسازید که این بیست کشور را به سوی خیر و اسلام رهبری نماید و بیست کشور اقتصادی در اسلام  پیرو و تابع آن باشند.

 ای اهل خیر! این قول الله سبحانه وتعالی را به یاد آورید:

﴿لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا

[فتح: ۱۸]

ترجمه: الله از مؤمنان راضی گرديد همان دم كه در زير درخت با تو بيعت كردند. الله می‎دانست آنچه را كه در درون دلهايشان(از صداقت و ايمان و اخلاص و وفاداری به اسلام) نهفته بود، لذا اطمينان خاطری به دلهايشان داد، و فتح نزديكی را(گذشته از نعمت سرمدی آخرت) پاداش شان كرد.

نویسنده: محمد سليم-فلسطين

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه