چهارشنبه, ۲۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
امت در حال درخشیدن؛ اما شما در حال جان دادن به باداران خویش
بسم الله الرحمن الرحيم

امت در حال درخشیدن؛ اما شما در حال جان دادن به باداران خویش

(ترجمه)

خبر

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه تصمیم امریکا را در خصوص تعلیق خدمات ویزه به ترکیه، مورد انتقاد قرار داد و آن را تصمیمی در نهایت "اسفبار" خواند. این عمل پس از آن صورت گرفت که انقره واشنگتن را برای تجدید نظر در مورد تعلیق ویزه به اتباع ترکیه تشویق کرده بود؛ ولی در عکس العمل امریکا، انقره نیز دادن ویزه به اتباع امریکا را به حالت تعلیق در آورد. اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی در طول سفر خود به اوکراین بیان داشت: «این یک تصمیم تأسف بار می‌‌‎‎باشد، ترکیه یک قبیله یا دولت قبایلی نیست، ترکیه دولت قانون است. وزیر هنگامی‎که برایم این موضوع را اطلاع داد؛ گفت: باید بیانیه‎ی همسان بیانیه‎ای که صادر نموده‎اند، به عنوان یک عمل متقابل صادر نماییم.» (منبع: شبکه الجزیره)

تبصره

کار این دروغگوی بی‎حیاء عجیب و غریب است، پس از این‎که به صراحت گفته بود: نمی‎خواهد در سوریه مداخله‏ی نظامی نموده و مسائل سوریه را پیچیده‎تر سازد، و این‎که او در پی نجات برادران سوری خود می‎باشد؛ اما اکنون برای اجرای دستورات اربابان خود در کاخ سفید، در سوریه مداخله نظامی می‎نماید! وی بی تفاوت نسبت به خشم الله سبحانه وتعالی و رسول او صلی الله علیه وسلم است، طوری‎که پوتین(سلاخ‎گر اطفال سوریه)، آن را پوشش هوایی داده، سرزمین شام و مردمش را جهت هموار کردن راه برای ورود ارتش ترکیه، به آتش می‎کشاند.

آیا ارتش ترکیه هیچ هواپیمایی ندارد که از هواپیماهای روسیه استفاده می‎کند؟ نه خیر؛ بلکه برنامه، تقویه‎ی دست کوبنده‎یی برای ارتش روسیه(امریکا) در سوریه می‎باشد. کمکی که دولت ترکیه در توطئه‎ای به نام نشست "آستانه ۶" عهده‎دار می‎شود و نیز توطئه‎ی دیگر آن، که حکایت از نگهداشتن ادلب به حیث منطقه‎ی کاهش تنش‎ها و به تنگنا قرار دادن(به گفته آن‎ها "نیروهای رادیکال" در ادلب)، دارد، آیا روسیه در جنایات همراه اسد شریک نیست؟! چگونه اردوغان در این جنایات وحشتناک شرکت می‎کند؟ وای برتو! به زودی چهرۀ واقعی‎ات ظاهر خواهد شد؛ همین اکنون هم جایگاه‎ات در مقابل کسانی‎که آن‎ها را به کلمات پوچ خود فریب داده ای، تنزل یافته است.

 علاوه بر این، موضع‎گیری‎های ترکیه در جایگاه استهزاء و سخریه قرار گرفته است؛ زیرا مزدوری، ریاکاری و توجیه‎گری‎های وی به خوبی واضح گردیده است. برای توضیح این مسئله باید یاد آور شویم که انقلابیون در حال پیروزی‎های بزرگ و پیشرفت‎های چشم‎گیری در حلب و سایر نقاط سوریه بودند، که اردوغان رئيس جمهوری ترکیه، انقلابیون وابسته به خود را  دستور به عقب نشینی و ترک میدان نبرد داد تا این‎که حلب به دست دوست قدیمی‎اش(بشار) سقوط کرد. سپس نظاره‎گر ویران‎گری، کشتار، تجاوز جنسی و حتک حرمت‎های دولت سوریه و روسیه در حلب بود. درین اواخر زمانی‎که رفراندوم در منطقۀ کردستان عراق  شروع شد، اردوغان طبق عادت خود با داد و فریاد به صحنه ظاهر شد، گویا این‎که او مردی صادق و مشتاق وحدت عراق است، طوری‎که مردم عام از وی انتظار داشتند، وی به سرعت به این موضوع خطرناک پاسخ داده، در مقابل‎اش ایستادگی جدی داشت؛ اما آنان را با مداخله نظامی‎اش در سوریه، آن هم دوشادوش روسیه(برای اجرای برنامه‎های کاخ سفید)، شگفت زده کرد.

بناً واقعیت این است که اردوغان به شکل وقیحانه برای گمراه ساختن افکار عمومی از جفایی که در حق مردم سوریه روا داشت؛ وارد این سریال کمدی(جدال انقره، واشنگتن و تعلیق ویزه) شد. پس اگر رئيس جمهور ترکیه فکر می‎کند که مردم از جرایم او و اربابان‎اش بی‎خبر اند، بداند که او در توهم به سر می‎برد؛ زیرا تمام امت می‎دانند که قبل از دستورالعمل باداران خویش و بدون اجازه قبلی آن‎ها کدام تحرکی ندارد. از این‎رو، او هیچگاه سر از گردنبند آن‎ها بیرون نکرده و آن‎ها را خشمگین نمی‎سازد. بناً این خبر را رسانه‎ها به خاطر منحرف کردن افکار عمومی از جنایات اردوغان در حق شام و کوتاهی آن در کردستان عراق، نشر ساختند.

پس بدین اساس، ما امت اسلامی، دیگر فریب نخواهیم خورد و دوبار از یک سوراخ گزیده نخواهیم شد. نمایشنامه‎ی بچه‎گانه‎ی هنرمندان صنف پنجم، ما را متقاعد نمی‎کند؛ چون ما می‎دانیم که اوراق غرب و در رأس آن امریکا به زودی تمام خواهد شد، استفاده اضطراری و فضیحانه از مزدوران‎اش دلیلی بر این مدعاست. زمان در حال گذر است و این‎ها به نوبه‎ی خود علیه دشمنان ما به پا ایستاد خواهند شد، بعد از این‎که نیروهای شان پایان و تدارکات شان تمام گردد، پیروزی از آن ما و حسرت از آن‎ها خواهد بود. سخنی که ممکن در گوش‎های شان سنگین بوده، اما نغمه‎ی گوارایی بر گوش‎های ما می‎باشد، خلافت دوباره بر منهج نبوت در راه است که شما را خشمگین و ما را خرسند خواهند کرد.

نویسنده: ماهر صالح-امریکا

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه