چهارشنبه, ۲۱ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حکومت مصر، میراث خیانت در حق فلسطین را ادامه می‌دهد
بسم الله الرحمن الرحيم

حکومت مصر، میراث خیانت در حق فلسطین را ادامه می‌دهد

(ترجمه)

خبر:

به تاریخ ششم ماه جنوری سال ۲۰۱۸م، نیویارک تایمز مقاله‎ای را زیر عنوان "نوارهایی‌که از پذیرش ضمنی مقامات مصری در مورد تسلیمی بیت‌المقدس پرده برمی‌دارد" به نشر رساند. در این مقاله تذکر یافته بود که در هنگام اعلام بیت‌المقدس به حیث پایتخت دولت یهود توسط ترامپ، حکومت مصر از این اقدام وی انتقاد کرد؛ درحالی‏‌که یکی از مقامات استخباراتی مصر از چندین مجری با نفوذ در شبکه‌های تلویزیونی خواسته تا مردم مصر را به قبول کردن این تصمیم تشویق کنند. روزنامه در ادامه ادعاء نموده که به نوارهای صوتی آقای اشرف الخولی دست یافته است. در نوار صوتی شنیده می‌شود که این افسر به یکی از مجری‌ها در این مورد چنین می‌گوید: «برادران عرب ما این موضوع را تقبیح می‌کنند؛ مگر بعد ازین هم‌چو چیزی غیرقابل انکار خواهد بود. مردم فلسطین مقاومت نمی‌توانند و ما نمی‌خواهیم به‌طرف جنگ برویم. قسمی‌که شما می‌دانید، ما به اندازۀ کافی مشکلات خود را داریم.»

در ادامۀ نوار صوتی الخولی برای مجری برنامه پیشنهاد می‌کند که مردم فلسطین باید مبارزۀ‌شان را بخاطر بیت‌المقدس رها کنند و با شهر رام‌الله در کرانۀ غربی، جایی‌که خانه‌های مقامات فلسطینی در آن وجود دارد، قناعت کنند. الخولی بیان داشت: «بیت‌المقدس با رام‌الله چی فرقی دارد؟ اگر ما بخاطر این امتیاز مبارزه کنیم که گویا بیت‌المقدس پایتخت ما باشد، پس رام‌الله نیز پایتخت ما بوده می‌تواند و قبول این موضوع بخاطر خاتمۀ جنگ و جلوگیری از کشته شدن افراد ضروری است که باید در تلاش آن باشیم.» بر اساس روزنامۀ نیویارک تایمز، آقای الخولی عکس‌العمل در برابر تصمیم ترامپ را در مورد بیت‌المقدس موضوع "خطرناک و طغیان" تلقی کرده و گفته است که: «ظغیان‌گری هیچ سودی به منافع امنیت ملی مصر ندارد؛ چرا که این‌کار، اسلام‌گراها و حماس را انرژی می‌بخشد.» ( منبع: nytimes.com)

تبصره:

میراث خیانت ورزی در حق سرزمین مقدس فلسطین توسط مقامات سیکولر مصری به گونۀ پی‌هم قابل درک بوده است. به همین ترتیب، در حال حاضر این خیانت توسط عبدالفتاح السیسی، سگ حلقه به گوش امریکا، به یک مرحلۀ دیگری گذار کرده است. به اساس گفته‌های ناتان ترال یکی از تحلیل‌گراهای برجسته گروه بین‌المللی بحران(ICG) در خصوص بیت‌المقدس که نهاد تحقیقی غیر حکومتی است، که در حال حاضر روابط میان دولت یهود و مصر از دید تاریخی در بالاترین حد قرار دارد. این نکته بارها توسط بسیاری از کارشناسان سیاسی در سطح منطقه تصدیق شده و گفته‌اند که دولت مصر و اشغالگراهای یهودی در طی چند دهه، همکاری‌های بسیار نزدیکی را خاصتاً در بخش‌های امنیتی، نظامی و مبارزه علیه گروه‌های مسلح در غزه و صحرای سینا، باهم تجربه کرده‌اند. رسانه‌ها گزارشاتی را نیز به نشر رساندند که دولت یهود با توافق حکومت مصر در صحرای سینا، حتی از حملات جنگنده‌های بدون سرنشین‌اش استفاده می‌کند.

نزدیکی مجرمانۀ مقامات مصری با نهاد تروریستی یهودی تحت رهبری السیسی، بخاطر خفه ساختن مسلمانان غزه، با فلج ساختن گذرگاه رفاه به‌صورت واضح از محاصرۀ یهودی حمایت کردند. بدین ترتیب، برادران و خواهران مسلمان ما را در غزه از ضررویات اولیۀ‌شان؛ مانند: موادسوخت، غذا، ادویه‌جات و خدمات صحی محروم ساختند. در پهلوی این‌کار، همکاری مقامات رژیم مصری با استعمارگراهای قاتل در ویران‌ساختن شبکۀ بزرگ تونل را که توسط مردم فلسطین ساخته شده بود، نیز واضح است. به اساس پردازهای رسانه‌ای، این دو حکومت هم‌چنان در تلاش پیمان‌های جدید نفتی به ارزش میلیون‌ها دالر هستند.

در ماه می سال۲۰۱۷م، حکومت السیسی کتابی را تحت عنوان "موقعیت جغرافیایی جهان عرب و تاریخ مصر معاصر" به مکاتب این کشور معرفی کرد که در آن از زبان بسیار دوستانه و فراگیر در برابر "دولت یهود" کارگرفته شده و بر صلح با این دولت استعماری و قاتل، تأکید شده است. این کتاب هم‌چنان تاریخچۀ برخورد با نهاد یهودی را از ۳۲ صفحه به ۱۲ صفحه کاهش داده است. در پهلوی این موضوع، از دانش‌آموزان صنف نهم تقاضاء شده تا مواد پیمان صلح میان دولت یهود و مصر را که در سال ۱۹۷۹م صورت گرفته، حفظ نمایند. محمد سلیمان، کارشناس مسایل سیاسی مقیم در قاهره، این کتاب را در روابط میان مصر و نهاد استعماری به "همکاری همۀ جانبه، ائتلاف ناگسستنی و اتمام سیاسی" خلاصه ساخت.

ولید المدلل رئیس بخش علوم سیاسی در دانشگاه غزه در بارۀ روابط میان این دو حکومت با در نظر داشت "روابط نزدیک" گفت: «من نمی‌دانم که مصر چگونه دولت یهود را بخاطر دفاع از حقوق مردم فلسطین تحت فشار قرار خواهد داد؟ بلکه من فکر می‌کنم که مصر تلاش دارد تا با فشار آوردن روی مردم فلسطین آن‌ها را بیش‌تر و بیش‌تر قربانی اهداف یهودیان بسازد.»

تا جایی‌که ما می‌دانیم، چنین خیانت مجرمانه در حق فلسطین نه‌تنها میراث پی‌هم حکومت‌های سیکولر در مصر بوده؛ بلکه تمامی حکام و رژیم‌های جهان اسلام بعد از سقوط خلافت به چنین کار مبادرت ورزیده‌اند. حکومت‌های موجودۀ ذلیل در حالی‌که از یک طرف به اهمیت قدس لب می‌گشایند، از جانب دیگر دولت یهود را در محکم ساختن استعمارش علیه فلسطین کمک می‌کنند. به راستی، حکام منحیث بزرگ‌ترین قوۀ مادی و دفاعی دولت یهود خدمت کرده‌اند. به‌طور مثال، درست چند روز قبل از اعلام ترامپ، محمد بن سلمان شهزادۀ شاهی سعودی، بصورت شخصی بالای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اصرار داشت تا در فکر حکومتی باشد که پایتخت آن در شرق بیت‌المقدس نباشد. در ماه سپتمبر ۲۰۱۷م، بنیامین نتنیاهو صدراعظم دولت یهود، به مجلسی‌که در وزارت خارجه برگزارشده بود، اظهار داشت: «در حال حاضر اسرائیل(دولت یهود) از بالاترین سطح همکاری با دولت‌های عربی لذت می‌برد که چنین چیزی در تاریخ‌شان بی‌سابقه بوده است.»

یقیناً با مرور زمان، ما به حیث یک امت به حاکمیت این رژیم‌های خائن مسلمان، نقطۀ پایان گذاشته و بزودی خلافت را بر منهج نبوت تأسیس می‌کنیم تا یک‌بار دیگر و برای همیش این سرزمین مقدس را آزاد کرده و در سایۀ باعظمت حاکمیت اسلامی در بیاوریم، تا قدس پایتخت دولت مؤمنان گردد.

نویسنده: داکتر نسرین نواز

رئیس بخش زنان دفتر مرکزی مطبوعاتی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه