سه شنبه, ۲۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
هندوها مساجد را در هند به آتش می‏کشند!
بسم الله الرحمن الرحيم

هندوها مساجد را در هند به آتش می‏کشند!

(ترجمه)

خبر:

آژانس خبری اندپندنت عربی به تاریخ 28/2/2020م، بعد از هجوم وحشیانۀ تظاهرات‌کننده‏گان هندو، آثار و تصاویری از مسلمانان هند را نشر کرد که نشان می‏دهد، هندوهای وحشی در جریان تظاهرات‌شان در یکی از مناطق دهلی، پایتخت هند، مساجد و خانه‏های مسلمانان را به آتش کشیده‏اند.

تبصره:

بعد از تحریک شدید صدراعظم هند (مودی، هندوی تندرو) در آخرین دیدار ترامپ (رئیس جمهور آمریکا)، از هند؛ تظاهرات‏ها بر ضد مسلمانان به شکل بسیار خشن و بی‏رحمی در دهلی نو) پایتخت هند( بالا گرفت. این تظاهرات‏ها از طرف هندو‏های تندرو در مقابل راه‌پیمای‌های معمولی مسلمانان هند که علیه قانون تابعیت نژادپرستانۀ آن کشور انجام داده بودند، راه‏اندازی شد که به حمایت پولیس هند، گاوپرستان وحشی، در پایتخت هند (دهلی نو) دست به قتل، آتش کشیدن مساجد و خانه‌های مسلمانان زدند.

این اعمال جنایت‌کارانۀ هندوی‏های تندرو از کوزۀ نژادپرستانۀ دولت هند آب می‏خورد. دولتی‌که دست به قتل مسلمانان زده، در این تظاهرات‏ها میدان را برای هندوی‏های تندرو خالی نموده و دست‌شان را در آتش زدن مساجد و خانه‏های مسلمانان باز گذاشت.

درعین‌حال، این اعمال جنایت‌کارانۀ هندوها از طرف جامعۀ بین‌الملل که خود را ناجی نسل بشر می‏خوانند، مورد تعرض قرار نمی‏گیرد. درمقابل، این حرکت وحشیانه را مشکل داخلی تلقی نموده که خود دولت نژادپرست هند باید آن را حل کند. درحالی‌که جامعۀ بین‌الملل در مقابل قبائل شمالی عراق سخت موقف‌گیری نموده و به گفته آن‌ها، این افراد تحت آزار و اذیت مذهبی قرار گرفتند و از نماینده‏گان‌شان در مجالس پارلمانی اروپا استقبال نموده و جوائزی را جهت قدردانی از تحمل رنج‌شان در مقابل تندروان مسلمان در شمال عراق به ایشان اعطا نمودند. هرگز فراموش نخواهیم کرد، زمانی‌که انقلابیون سوری منطقۀ «معلولا» در «قلمون» را به دست گرفتند، تمام جهان به پا خاسته و چه غوغای به راه انداختند. با توجه به این‌که این سمبول مسیحیت در سوریه است و غیر از این سایر موقف‌گیری‏های کشورهای کافر اروپایی و آمریکا که نشان‌دهندۀ دشمنی‌شان در مقابل اسلام، در هر شرایط و هر رویدادی می‌باشد.

عجیب‌ترین چیز این است که موج تروریزم، مسلمانان هند را فرا گرفته و حاکمان مسلمان نسبت به آن‌ها کور شده‌اند. یکی مشغول است که آمریکا را در مذاکرات «سدالنهضه» با اتیوپی شریک کند، دیگری با گرفتن وفاداری انقلابیون به نفع راه حل آمریکا در تلاش برای جلوگیری از حکمرانی اسلام در سوریه است، آن یکی می‌خواهد فلسطینی‏ها رژیم یهود را در فلسطین به رسمیت بشناسند و به نیرنگ طرح تصفیه حساب ترامپ تن دهند وغیره.

نه تنها این؛ بلکه با وجود جنایت‏های هندوها علیه مسلمانان در هند، کشورهای خلیج، صدها هزار فرصت شغلی برای هندوها ایجاد می‏کنند و امارات متحدۀ عربی به نخست وزیر هند به دلیل جنگ شدیدش علیه مسلمانان مدال افتخار اعطا می‌کند.

هر مسلمانی‌که نسبت به مسلمانان هند، احساس غیرت می‏کند و خواستار آسایش  برای‌شان می‏باشد، باید به حقایق عینی زیر پی ببرد:

اول- برای حاکمان مسلمانان هیچ امیدی نیست؛ زیرا آن‌ها در صف کفار علیه مسلمانان هستند، هیچ تفاوتی بین هیچ یک از آن‌ها وجود ندارد. بنابراین، ممکن است حاکم مراکش در مورد این موضوع تا حال نشنیده باشد و حاکم پاکستان به دلیل مجاورت کشورش با هند و دل‌سوزی شدید مسلمانان پاکستان با برادران‌شان در هند؛ مانند: آسیاب درون خالی سرو صدا راه اندازد و هرکس دست خود را از امید داشتن به همۀ این حکام نشوید، باید که با سرعت نسبت به موقف خود تجدید نظر کند.

دوم- به جنبش‌های اسلامی‌ای‌که به قدرت رسیده‌اند، هیچ امیدی نیست. هرکه گمان می‌کند که این جریان‏ها می‏توانند به برادران ما در هند کمک کنند، سرابی بیش ندیده‌اند؛ زیرا این جنبش‌ها بخشی از نظام‏های حاکم فعلی‌اند؛ همان‌طوری‌که در تونس مشاهده می‌شود، آن‌ها جنبش‏های ملی هستند که فقط به فکر کشور خود می‏باشند. ما شاهد این بودیم که چگونه حماس، اخوان‌المسلمین را نادیده گرفت و همراه قاتل خود سیسی به یک خط ایستاد و هم‌چنین در روابط خود با ایران و بشار. همه این جنبش‌ها قادر به نجات خود نیستند، چه رسد به این‌که آن‌ها مسلمانان هند را نجات دهند.

سوم- برای کشورهای کافر که نیش‏های زهرآلود خود را در برابر اسلام و مسلمانان باز کرده‏اند، امیدی نیست و هرکس منتظر موقف شورای امنیت باشد تا تحریم‏هایی را بر دولت هند تحمیل کند، به بدترین مسیر روان است و این برای یک مسلمان اصلاً مناسب نیست.

چهارم- هیچ امیدی به مسلمانان در هند نیست؛ مگر به بیداری همه‌جانبۀ مسلمانان در سراسر جهان و برکندن نظام‏های فعلی و حاکم نمودن دولت خلافت راشده که تنها از این طریق است که می‏توانید به مسلمانان هند کمک کنید. جاهل است کسی‌که فکر می‏کند تأسیس چنین دولتی دور است. زمانی‌که تمام مسلمین در آوردن دولت اسلامی یک‌پارچه شوند و به خاطر آن تلاش کنند تا به نصرت و یاری الله سبحانه و تعالی آن دولت بر پا شده و به واسطۀ حاکمیت آن دولت (خلافت اسلامی) تمام مشکلات‌شان حل گردد.

پنجم- کسانی‌که تنها به دعا خواندن و تضرع برای رسیدن به نصرت الله سبحانه و تعالی اکتفا می‏کنند، باید بدانند که این یک امر خیر است؛ اما الله سبحانه و تعالی می‏فرماید:

﴿إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ

ترجمه: خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد؛ مگر آن‌که آنان آن‌چه را در خودشان است، تغییر دهند!

نویسنده: بلال التمیمی

مترجم: یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه