شنبه, ۰۹ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
روسیه از امریکا می‌خواهد تا برای آتش‌بس در لیبیا مداخله نماید
بسم الله الرحمن الرحيم

روسیه از امریکا می‌خواهد تا برای آتش‌بس در لیبیا مداخله نماید

(ترجمه)

آژانس خبری اطلاعات روسیه به نقل از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ، در ۱۷ جون ۲۰۲۰م خبرداد که مسکو ازکارکردهای واشنگتن برای دستیابی به آتش‌بس در لیبیا استقبال می‌کند.

روسیه در مورد موضوع لیبیا به ضعف خود پی برده است و به همین دلیل نقش امریکا را در حل بحران لیبیا به رسمیت شناخته و تاثیرگزاری آن را مهم می‌داند.

امریکا تاکنون حمایت و پشتیبانی خود را از دولت "الوفاق" اعلام نکرده است و ادعا دارد که با حملات نیروهای تندرو جنرال حفتر مخالف است، اما براساس شواهد، حکومت امریکا با نیروهای جنرال حفتر در ارتباط بوده و به بهانه مبارزه با تروریزم و دسترسی به نفت لیبیا ازاین گروه حمایت می‌نماید. سال گذشته رئیس جمهور امریکا در گفتگو با جنرال حفتر به این موضوع اشاره نموده بود.

امریکا از طریق مصر، عربستان سعودی و هم‌چنان از طریق روسیه پشتیبانی خود را از اعلان آتش‌بس در لیبیا ابراز نموده است.

مقامات امریکایی توسط تماس های تلفنی با حفتر و دیداری‌که با وی در مسکو داشتند، وی را مجبور به درخواست کمک از امریکا نموده اند.

با برقراری ارتباط گسترده بین امریکا و جنرال حفتر اکنون روسیه خود را درمعرض دردسر دیده و نسبت به موضوع لیبیا خود را ضعیف حس می‌کند و به همین سبب روسیه از آمریكا می‌خواهد كه در این موضوع مداخله كند. این بدان معناست كه روسیه به تنهایی خود نمی‌تواند مسائل لیبیا را حل و فصل نماید و احساس می‌كند كه آمریكا قادر به چنین کاری است که این امر بدون شک نفوذ بین المللی روسیه را در سطح جهان کاهش می‌دهد.

مترجم: عبدالله حماس

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه