شنبه, ۰۹ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حکام مزدور، منبع شر و مصیبت؛ در نشست "العلا" جمع می‌شوند
بسم الله الرحمن الرحيم

حکام مزدور، منبع شر و مصیبت؛ در نشست "العلا" جمع می‌شوند

(ترجمه)

خبر

مقامات و سران هیئت‌های حاضر در چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس، قطعنامه پایانی را امضا کردند. گفتنی است، این بیانیه با حضور شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیرقطر، در شهر العلا واقع در عربستان سعودی به امضا رسید.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که در رأس اين نشت قرار داشت، در ابتدای سخنرانی گفت: رهبران دولت‌های خلیج اعلامیه "همبستگی و ثبات" را به امضا می رسانند. هم‌چنان محمد بن سلمان از تلاش‌های کویت و امریکا در راستای آشتی با قطر، سپاسگذاری و قدردانی کرد و تاکید نمود که تقویت شورای همکاری خلیج فارس یک نیازمبرم است.

تبصره

از قطع روابط بین سعودی و قطر سه سال می‌گذرد. در خلال این سه سال عربستان سعودی تحریم‌های هوایی، زمینی، و بحری را بالای دولت قطر وضع نمود؛ اما امروز سعودی زیرنام "نشست العلاء" میزبان امیر قطر شده و تصمیم آشتی با قطر را گرفت.

ما یک روز هم جنایت حکام مزدور را درحق ملت‌شان و امت اسلامی قابل قبول نمی‌دانیم. قطع روابط میان هردو دولت بین مردم جدایی افگنده و باعث بدتر شدن اوضاع شده، امت اسلامی در هر جایی‌که زندگی می‌کنند از تفرقه و هم پاشیده‌گی که در بین امت جود دارد، رنج می‌برند، از زمانی‌که امت اسلامی به دولت‌های کارتونی تقسیم شد و میان شان مرزهای مصنوعی ساخته شد، فریادهای جاهلیت و تخم ملیت‌گرایی گندیده میان شان کاشته شد تا مسلمانان در سرزمین و محل خودشان بیگانه  گشتند. این زمانی بود که سرزمین‌های شان به کشورهای کوچک تبدیل شده و بین امت مرزها ترسیم شد و در کشورهای شان قانون‌های کفری و استعمار غرب تدوین گردید.

واقعیت اینست که حکام مزدور و امثال این حکام که دراین اجلاس‌ها اشتراک می‌ورزند، همه به فرمان امریکا و دولت‌های دیگر غربی که این حکام به آن‌ها وفادار اند، صورت می‌گیرد. تا زمانی‌که رهبری قصرسفید تغیر موقف ندهد در موقف این حکام تغییری نمی‌آید. این حکام نه مطایق خواسته‌های مردم عمل می‌کنند و نه مطابق خواسته‌های دین مقدس اسلام. حقیقت امر اینست که خواسته‌های باداران‌شان و منافع آن‌ها اساس دشمنی و صلح این حکام قرار گرفته و مطابق به خواست و اراده باداران خود عمل می‌کنند. اگربادارشان خواستند که نشست دایرشود، با هم می‌نشینند؛ اگر خواستند که  از هم جدا شوند، نظر به خواست آن‌ها اجراآت می‌کنند.

این سازمان‌ها که در اوج انحطاط خود نشست دایرنموده اند، نمی‌توانند از خود محافظت کنند، حتی از امنیت شخصی برخودار نیستند؛ پس چه برسد که بالای دیگردولت‌ها اعلان جنگ نمایند. این کشورها فقط به مناطق تحت الحمایه غربی تبدیل شده اند.

امت اسلامی هرگزبالای این نشست‌ها و امثال آن نباید اعتماد کنند، زیرا این نشست‌ها فقط مدتی زخم‌ها را بی‌حس نموده و دردها را تسکین می‌دهد، سپس زخم را گندیده و گسترده می‌سازد، زیرا این نشست‌ها قضایای سرنوشت‌ساز و مشکلات حیاتی امت را معالجه نمی‌کنند، بالای امت اسلامی لازم است که همین اکنون برای متحد ساختن مردم و تاسیس دولت اسلامی دست به کارشوند، زیرا این دولت می‌تواند در مورد قضایای سرنوشت‌ساز امت تصمیم زندگی و مرگ را بگیرد و تخم شقاق و نقاق را که حکام جاهل بین امت کشت نموده اند، دورسازد و یگانه راه خلاصی از این معضله اقامه خلافت راشده برمنهج نبوت می‌باشد.

نوسنده: عبد المؤمن الزيلعي

مترجم:محمدفاتح

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه