دوشنبه, ۱۱ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
در جهانی‌که دیموکراسی حاکم است، زنان مسلمان به ترس و لرز به سر می‌برند!
بسم الله الرحمن الرحيم

در جهانی‌که دیموکراسی حاکم است، زنان مسلمان به ترس و لرز به سر می‌برند!

(ترجمه)

خبر:

روز چهارشنبه، دو زن مسلمان توسط یک تفنگ‌دار در شهر کیچنر، که در غرب تورنتوی کانادا موقعیت دارد، مورد تهدید قرار گرفتند. بر بنیاد یک گزارش که توسط کانال خبرگزاری CTV منتشر شد، زن مسلمان گفت که یک شخص ناآشنا آن‌ها را با موترش بعد از نماز صبح تعقیب می‌کرد و تفنگی را به‌سوی‌شان نشانه گرفت. دختر آن زن به خبرگزاری CTV گفت: «ما شیشه موتر را پایین کردیم، او هم شیشه موترش را پایین کرد، بعداً ما دیدیم که تلفون خود را بیرون کرد و به ‌طرف ما اشاره نمود. این رفتار او برای ما عجیب ‌و ‌غریب بود، ناگهان با دست دیگرش تفنگ را بیرون نموده و به‌سوی ما نشانه گرفت.» برای زنان هیچ‌ آسیبی نرسیده بود؛ ولی ترس وجودشان را فراگرفته بود و با این حادثه تکان خورده بودند. زنان در حال ترک محل بودند، ولی آن مرد ظاهراً آن‌ها را تا مدتی تعقیب می‎‌نمود. زنان بعد از ترک‌ نمودن مسجد، تجربه‌ این حادثه را گزارش‌ داده و این عمل را یک عمل نفرت‌‌انگیز تلقی نمودند.

تبصره:

حوادث بر زنان مسلمان زندگی نمودن بدون ترس را برای آن‌ها ناممکن ساخته و عاقبت مسلمان بودن به شکل آشکارا به یک مشکل روز افزون جهانی برای تمام زنان مسلمان تبدیل گردیده است. علت فقدان امنیت، ناشی از فضای عدم احترام کامل به آنچه زنان مسلمان باورمند و پابند هستند، می‌باشد. آن‌ها مشخصاً مورد هدف قرار می‌گیرند؛ زیرا آن‌ها زندگیی را که ارزش‌های آن‌ها را پایمال می‌نماید، رد نموده و بخاطر رضای الله سبحانه وتعالی از عزت خویش بدون ترس و هراس محافظت می‌نمایند. اگر آن‌ها با زنان دیگر در حریم عمومی یک‌جا گردند، آن‌ها هم مثل کاغذ یک‌بار مصرف استعمال و مورد استفاده و یاهم سوءاستفاده قرار خواهند گرفت. چیزی را که بسیاری از زنان مسلمان خارج از غرب درک نمی‌‌نمایند، این است که آزادی که برای آن‌ها پیشنهاد می‌گردد، جز یک خیال‌ باطل، که زنان را به‌دام ‌انداخته و آن‌ها را از کرامت و بند‌گی به الله سبحانه وتعالی محروم می‌سازد، چیز دیگری نمی‌باشد، که در نتیجه آن‌ها به‌عنوان یک شخصیت بی‌حیا بدون کود اخلاقی در جامعه شناسایی شده و هیچ تکت برگشتی هم نخواهند داشت.

ما به‌ عنوان زنان مسلمان هرگز موقف والای خود را به‌عنوان بهترین امت در پرتوی پیروی از قرآن و سنت تسلیم نخواهیم کرد، و از از پیامبر صلی الله علیه وسلم من‌حیث بهترین الگو پیروی خواهیم نمود:

﴿لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً﴾ [احزاب: 21]

ترجمه: قطعاً براى شما در اقتدا به رسول  الله سرمشقى نيكوست، براى آن كس كه به الله و روز بازپسين اميد دارد و الله را فراوان ياد مى‌كند.

نویسنده: عمرانه محمد، عضو دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

28 رمضان 1444هـ.ق.

19 اپریل 2023م.

مترجم: ارسلان مبارز

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه