دوشنبه, ۱۱ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تلاش و سرکوب ظهور اسلام در جامعه توسط طاغوت ازبکستان!
بسم الله الرحمن الرحيم

تلاش و سرکوب ظهور اسلام در جامعه توسط طاغوت ازبکستان!

(ترجمه)

خبر:

در 16سپتمبر رادیو آزادی گزارش داد که مبارزه علیه ریش و حجاب دوباره در ازبکستان افزایش یافته است.

فلم‌های کوتاهی در 13سپتمیر به اوزدیلک ارسال شده که دانشجویان دختر با حجاب دانشکده بانک در اندیجان را نشان می‌دهد و از آن‌ها خواسته می‌شود که حجاب خود را به گونه‌ای دیگری ببندند، آن را به عقب گره بزنند و افرادی‌که از رعایت آن امتناع می‌ورزند، اجازه ورود به این مؤسسه را ندارند. ممنوعیت حجاب در بین دانش آموزان دختر در سایر مناطق ازبکستان نیز مشاهده شده است.

در حالی مبارزه علیه داشتن ریش و حجاب صورت می‌گیرد که پارلمان ازبکستان اصلاحاتی را در قوانین رفتار و سلوک در اماکن عمومی تصویب کرده است. نظر به گفته منابع، به تاریخ 10 سپتمبر جلسه خاص دولت برگزار شد و نخست‌وزیر عبدالله آریپوف به کارمندان دولت در مورد عواقب بازدید از مساجد هشدار داد.

تبصره:

حاکمان ازبکستان همیشه به اشکال مختلف علیه اسلام و مسلمانان حمله کردند. اخیراً پارلمان پیش‌نویس قانون مسئولیت چند همسری را تصویب و تعین کرد. امامان فاسد و درباری از این تصمیم حمایت کردند و اکنون نیروهای دولتی برای جستجوی مسلمانان ریش‌دار به بازارها و اماکن عمومی یورش می‌برند، این افراد را بازداشت و از آن‌ها خواسته می‌شود که فوراً ریش‌های خود را بتراشند و نیز رستورانت‌های دارای برچسپ علامه حلال مورد بازرسی قرار می‌گیرند و بسیاری از آن‌ها متعاقباً تعطیل شدند.

حاکمان جنایتکار در واقع تلاش می‌کنند هرگونه مظاهر اسلامی را از جامعه پاک کنند. می‌توان گفت که مسلمانان ازبکستان به حاشیه رانده می‌شوند؛ اما مسلمان‌ها مانند جوانه‎‌های درختی هستند و نشاط و استواری خود در مبارزه با طواغیت بار دیگر چشم و دل را شاد می‌کنند.

اسلام در زمان اصحاب رسول الله صلی الله علیه وسلم وارد آسیای میانه شد و پس از آن، اهل آنجا فاراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کردند و با سقوط خلافت اسلامی آنان نیز مانند سایر مسلمانان جهان، شدید‌تر از گذشته خساره‌مند شدند؛ اما با همه این آزارها و زیان‌ها، هنوز هم در دل آن‌ها اسلام استوار است.

به فضل الله الله متعال خلافت راشده به زودی برپا می‌شود، مسلمانان ازبکستان نفس راحتی می‌کشند و از پیروزی خود شادمان می‌گردند!

نویسنده: إلدر خمزین

مترجم: پارسا امیدی

Last modified onشنبه, 14 اکتبر 2023

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه