دوشنبه, ۱۱ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تظاهرات یمن و سایرسرزمین‌های اسلامی، لشکریان را برای نصرت سرزمین مبارک فرامی‌خواند! آیا اجابت کنند‌ای هست؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

تظاهرات یمن و سایرسرزمین‌های اسلامی، لشکریان را برای نصرت سرزمین مبارک فرامی‌خواند! آیا اجابت کنند‌ای هست؟!

(ترجمه)

خبر:

یک راهپیمایی خشمگین در "شهرمکلا یمن" برای تقبیح جنایات رژیم یهودی در نوار غزه، راه‌اندازی شده است. (منبع: کانال حضرموت)

تبصره:

به محض این‌که "عبد ربه منصور هادی" حاکم سابق یمن، از دولت‌های عربی خواست که در یمن مداخله نموده و نظام و دولت آن را که به حمایت آشکار و پنهان دولت‌های استعماری، به تصرف حوثی‌ها در آمده بود، باز گردانند، مجوز تشکیل ائتلاف عربی و اعلان مداخله در یمن، از طریق وزیر امور خارجه آل سعود، از سوی واشنگتن صادر شد؛ " چیزی را که نصرت یمن می‌پنداشتند"! هواپیماهای‌جنگنده و لژیون‌های ارتش‌ها، با یک تصمیم واحد و با مشارکت بسیاری از دولت‌های عربی، مانند عربستان سعودی، امارات، مصر و سودان، به حرکت در آمدند، آن‌چه را که «طوفان قاطع» می‌نامیدند، در حمایت از نظام جمهوری سکولاری و جايگزينی يك مزدور در جای مزدور ديگر، راه‌اندازی شده بود و هر دولت غربی تاثيرگذار در قضیۀ يمن، به ويژه امريكا و انگليس، اهداف متفاوت خود را داشتند. 

به سبب این همه کشتار، ویرانی، انواع حملات وقیحانه و شنیعی‌که یهود در حق مردم ما در سرزمین مبارک فلسطین مرتکب می‌شود، امروزه مسلمانان، تمام امت اسلامی و همه اعراب را به یاری می طلبند! اما با وجود افزایش تعداد شهداء، بمباردمان بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها و با وجود همه این مصیبت‌های که رژیم یهود بر سر مردم فلسطین می‌آورد، نه ائتلاف عربی، نه جنبش بین‌المللی و نه هم طوفان عزمِ وجود دارد! خوب می‌دانیم فلسطین 75 سال است که تحت اشغال قرار دارد؛ در حالی‌که این سرزمین یک سرزمین مبارک است، اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف در آن قرار داشته و مسرای، حبیب مان محمد صلی الله علیه و آله و سلم می‌باشد؛ اما نه اسلامیت و نه انسانیت حکام خائن سرزمین‌های اسلامی، آنان را وادار می‌سازد که برای نصرت مسلمانان فلسطین و رهایی آنان از شر یهودیان حرکت کنند! 

این واقعیت تلخ و این خیانت آشکار تأکید بر مزدوری حکام سرزمین‌های اسلامی داشته و مؤید این است که تصامیم جنگی آن‌ها را استعمار غربی می‌گیرد؛ استعماری‌که دلیل موجودیت آن‌ها و دلیل ماندن آن‌ها بر کرسی‌های حکومت است؛ در حالی‌که در واقع این حکام مزدور هیچ حاکمیت و تصمیم مستقلی از خود ندارند...

امت اسلامی به وضاحت کامل صدای خویش را بلند کرده و ندای ضرورت گشایش مرزها، حرکت ارتش و نصرت مسلمانان را سرمی‌دهد؛ اما با این حال هم موقف حکام، خفه ساختن این فریادها، رد اعلان جهاد و خودداری از اعلان نفیرعام برای امت است. (در تعجبم که) این حکام با چه دینی به دینداری می‌پردازند؟! (از چه دینی فرمان می‌برند)؟!

امت اسلامی امروز از لشکریان سرزمین‌های اسلامی انتظار دارد که به نصرت دین شان، برای پاسداری از خون‌های مسلمانان، برای دفاع مقدسات شان حرکت نموده و از دستورات حکام خائن سرپیچی کنند، در کنار دین و امت خود ایستاده، مال‌ها و جان‌های شان را "در برابر جنت فردوس و کالای گران‌بهای الله سبحانه وتعالی" به خود الله سبحانه وتعالی بفروشند.

ای فرماندهان ارتش‌ها! ای حاملین نشان‌های افتخار! ای لشکریان امت اسلامی! الله سبحانه وتعالی شما را چنین خطاب می‌نماید:

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَرَضِيتُم بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ * إِلَّا تَنفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذَاباً أَلِيماً وَيَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ وَلَا تَضُرُّوهُ شَيْئاً وَاللهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ﴾ [توبه: 38-39]

ترجمه: ای مؤمنان! شما را چه شده که وقتی به شما گفته می‌شود: در راه الله خروج کنید، سستی می‌کنید و به زمین می‌چسپید؟ آیا به جای آخرت به زندگی دنیا راضی شده اید؟ متاع زندگی دنیا در برابر آخرت اندک و ناچیز است؛ اگر (در راه الله) خروج نکنید عذاب دردناکی به شما می‌رساند و گروه دیگری را جایگزین شما می‌گرداند و هیچ زیانی به او نمی‌رسانید. الله بر هر چیزی توانا است.

ای لشکریان مسلمانان! مرگ در راه الله سبحانه وتعالی بهتر از زندگی در راه نافرمانی اوست! به الله سوگند که چنین مرگی مایۀ افتخار دنیا و آخرت است؛ پس با اعلام جهاد برای آزادی فلسطین، نصرت مسلمانان، اقامه دلت اسلامی، به سوی جلب رضایت الله سبحانه و تعالی بشتابید! برای اقامه دولت خلافت راشده دوم بر منهج نبوت که به وسیله آن دین اقامه شده، خون و عِرض تبعه‌ای آن حفظ می‌شود، حاکم آن کسی خواهد بود که مسلمانان را به ولایت می‌گیرد؛ نه کفار را. ای لشکریان مسلمانان! خوب بدانید که حزب التحریر نصیحت‌گر امینِ برای شماست.

﴿وَسَارِعُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ﴾ [ال عمران: 133]

ترجمه: به سوی آمرزش پروردگارتان و بهشتی بشتابید که پهنایش به گستردگی آسمان‌ها و زمین است و برای پرهیزکاران آماده شده است.

نویسنده: د. عمر عبد الله – ولايه يمن

مترجم: محمد علی مطمئن

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه