شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
امتی‌که قانونش قرآن و رهبرش محمد صلی الله علیه وسلم باشد، هرگز شکست نخواهد خورد!
بسم الله الرحمن الرحيم

امتی‌که قانونش قرآن و رهبرش محمد صلی الله علیه وسلم باشد، هرگز شکست نخواهد خورد!

(ترجمه)

خبر:

سایت خبری فوری یمن گزارش داده است که در روز جمعه، 5 إپریل 2024م در ضمن برنامۀ "الهام‌های قرآنی در روزهای طوفان الاقصی" از 500 قاری مرد و زن استماع قرآن صورت گرفت. این برنامه در شمال نوار غزه درحالی برگزار گردید که رژیم یهود در حال ورود به صدوهشتادودومین روز از کشتارهایش در حق خانواده‌های فلسطینی از زمان شروع جنگ در نوار غزه بود.

تبصره:

این غزه است، با وجود پشت کردن به آن؛ درد از دست دادن اقارب، رنج گرسنگی و نسل‌کشی؛ می‌بینیم که 500 تن حافظ قرآن اعم از مرد و زن فارغ‌التحصیل شده و قرآن را از حفظ در یک جلسه در شمال غزۀ اسیر تلاوت می‌کنند. غزه همواره برای ما درس ثبات و استقامت می‌بخشد. مردم غزه تنها با پروردگارشان مناجات کرده و دست نیاز تنها به سوی او سبحانه وتعالی دراز می‌کنند. مردم غزه یقین دارند که نصرت تنها از سوی الله سبحانه وتعالی است؛ آن ذاتی‌که کلیدهای آسمان‌ها و زمین به دست او بوده و همۀ امور به وی بر می‌گردد:

﴿وَكَانَ حَقّاً عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ[روم: 47]‏

ترجمه: ‏و همواره ياری مؤمنان بر ما واجب بوده است.‏

مردم غزه کسانی اند که تمام ملت‌ها و کسان خودشان آشکارانه به آن حمله‌ور شدند و رژیم یهود را با تمام تجهیزات یاری رسانده تا جائی‌که کسی در میان شان باقی نمانده است. این پشت‌خالی کردن و حمله‌ورشدن برای آنان چیزی جز ایمان و رضا به قضای الله سبحانه وتعالی نیفزوده است:

﴿الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخشَوهُم فَزَادَهُمْ إِيمَٰنًا وَ قَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ(173) فَانقَلَبُواْ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللّهِ وَفَضْلٍ لَّمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُواْ رِضْوَانَ اللّهِ وَاللّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ[آل عمران: 173 - 174]

ترجمه: آن کسانی‌که مردمان بدی‌شان گفتند: مردمان (دشمنان برای تاختن بر شما دست به دست هم داده اند و) بر ضد شما گرد یکدیگر فراهم آمده اند، پس از ایشان بترسید؛ ولی (چنین تهدید و بیمی به هراس شان نیانداخت، بلکه بر عکس) بر ایمان ایشان افزود و گفتند: الله ما را بسنده و او بهترین حامی و سرپرست است. سپس آنان (برای جهاد بيرون رفتند، و ليكن دشمنانشان را خوف و هراس برداشت و از روياروئی با چنين مؤمنانی خودداری ورزيدند، و مسلمانان) با نعمت بزرگ (شهامت و عافيت و استقامت و بردن ثواب جهاد) و فضل و مرحمت سترگ الله (كه با رعب و وحشت انداختن به دل دشمنان، نصيب مسلمانان كرد و ايشان را از دست كشتار و آزار كافران رستگار كرد) برگشتند، و حال آن كه هيچ گونه آسيبي بديشان نرسيد و رضايت الله را خواستند (و در پی خرسندی پروردگار بودند و شايستگی بزرگواری او را پيدا كردند) و الله دارای فضل و كرم سترگی است.

مردم غزه برگزیدگانی اند که قرآن را تلاوت می‌کنند و در آن تدبر کرده و به مقتضای آن عمل می‌کنند. نظر تان در بارۀ کسانی که عمامه می‌زنند و قرآن را در حالی می‌خوانند که از حنجره‌های شان پایین‌تر نرفته و قلوب‌شان را لمس نمی‌کند و با حکام سازش کرده و از آیت زیر غافل هستند، چیست؟!

﴿وَكُلُّهُمْ آتِيهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَرْداً‏‏[مریم: 95]

ترجمه: ‏و همه آنان روز رستاخيز تك و تنها (بدون يار و ياور و اموال و اولاد و محافظ و مراقب) در محضر او حاضر می‌شوند (و حساب پس می‌دهند).‏

برگرفته از شمارۀ 490 جریده الرایه

مترجم: محمد مزمل

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه