شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حکام غرب و عرب -برخلاف ملت‌‌های تحت حکم‌شان- در یک مسیر راه می‌روند!
بسم الله الرحمن الرحيم

حکام غرب و عرب -برخلاف ملت‌‌های تحت حکم‌شان- در یک مسیر راه می‌روند!

(ترجمه)

به محض وقوع عملیات "طوفان‌الاقصی" سران دولت‌های غربی با تمام جدیت به دولت یهود(اسرائیل) سفر کردند؛ گویی این عملیات علیه خود آن‌ها راه‌اندازی شده بود... طوری‌که هریک از آن‌ها به چیزی آواز سرداده و اعلام داشتند که دست یهود را برای کشتن مسلمانان، بدون تفاوت بین نوزادان، زنان و یا کهن‌سالان و برای وارونه ساختن خانه‌ها، بمباردمانِ بیمارستان‌ها، ویران کردن شهرها و از بین بردن تمام منابع حیات در این شهرها، بدون پاسخگویی و حساب‌پرسی، آزاد گذاشته است.

بایدن: بایدن برای اعلام همبستگی کامل با اسرائیل به آن‌جا سفر نموده و خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: «شما تنها نیستید.» چنان‌چه واشنگتن علاوه بر تخصیص کمک‌های اولیه به ارزش 10میلیارد دالر به اسرائیل، دو ناو هواپیمابر را با هزاران سرباز برای کمک به اسرائیل احضار کرد و با تمام سلاح‌هایی مورد نیاز جنگ، اشغالگر را مجهز نمود. بایدن تأکید کرد؛ وی تضمین می‌کند که اسرائیل آن‌چه را برای "دفاع از خود" نیاز دارد، در اختیار خواهد داشت. خطرناک‌تر از همه، قرار دادن دو هزار سرباز امریکایی برای "پشتیبانی" از جنگ زمینی نیروهای یهودی علیه غزه است.

سوناک: نخست‌وزیر انگلیس، موقف‌ها و داستان‌های اسرائیل را پذیرفته و خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: «این نه تنها‌ حق شما، بلکه وظیفه شماست که امنیت را به کشورتان بازگردانید.» وی در ادامه گفت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.» هم‌چنان ابراز اطمینان کرد «تا زمانی‌که اسرائیل ربوده شده‌گان خود را بازپس گیرد، (انگلیس) به همکاری و حمایت‌های قاطع خویش از اسرائیل ادامه خواهد داد.» وی درحالی به این اظهارات پرداخته بود که پیراهن سفید و کراوات/نکتایی سفیدی را به رنگ پرچم دولت یهود پوشیده بود.

ماکرون: ماکرون خواستار گسترش دامنه ائتلاف بین‌المللی مبارزه با "تنظیم داعش در عراق و سوریه" برای پیوستن به ارتش دولت یهود در جنگ جاری‌اش در نوار غزه شد. وی شدیداً تاکید کرد که جنگ با حماس «باید بی‌رحمانه» باشد و وعده داد که اسرائیل را تنها نگذارد.

شولتز: صدراعظم آلمان  اولین کسی بود که پس از عملیات "طوفان الاقصی" برای از سرگیری همبستگی خود با تل آویو به اسرائیل سفر کرد. صدراعظم آلمان در بدو ورود به اسرائیل، پستی به زبان عبری در صفحه "اکس" اش گذاشته و در آن چنین گفت: «دیدار من از اسرائیل دیدار دوستان است و (این‌که) آلمان قاطعانه در کنار اسرائیل می ایستد.» و در ادامه گفت: «هرکس در آلمان یهودیان را مورد حمله قرار دهد، در واقع همه ما را مورد حمله قرار داده است.»

علاوه بر سفرهای وزرای خارجه و دفاع برخی از این دولت‌ها، اظهارات آن‌ها نیز از حمایت اسرائیل و دشمنی به اسلام چیزی را کم نگذاشته است.

تبصرۀ الوعی: دشمنی حکام غربی با مسلمانان و قضایای آنان، ناشی از ترس شدید آن‌ها از رقابت اسلام، با ایدیولوژی و تمدن آن‌هاست. اگرچه رابطه آن‌ها با حکام سرزمین‌های اسلامی، که ساخت و پرداخت دست خود آن‌هاست، خوب است؛ اما ترس آن‌ها از مسلمانان است؛ چون در واقع مسلمانان تنها در برابر الله سبحانه وتعالی سرخم نموده و بس و این‌که در واقع مسلمانان خریده و فروخته نمی‌شوند. لذا دغدغه همیشگی آن حکام و این حکام (حکام غرب و حکام سرزمین‌های اسلامی) اینست که همواره گردن مسلمانان را زیر شمشیر خود نگهدارند. موقف حکام غرب و حکام سرزمین‌های اسلامی‌ در مورد آن‌چه در غزه اتفاق می‌افتد، یکسان است. همه منتظرند این اند که دولت یهود مقاومت اسلامی غزه را از بین ببرد تا بتوانند به نقشه‌های صلح و تسلیم نمودن خود به امریکا درمنطقه... ادامه دهند.

از الله سبحانه وتعالی می‌خواهیم که قلوب گروهی از مؤمنین، از صاحبان قدرت و نیرو، از افسران ارتش‌ها درِ یکی از سرزمین‌های اسلامی را باز کنند تا علیه حکام خود شوریده، قدرت را به دست گیرند و به کسانی بسپارند که خویشتن را وقف حاکمیت الله سبحانه وتعالی بر روی زمین نموده اند.

﴿وَيَومَئِذٖ يَفرَحُ ٱلمُؤمِنُونَ(4) بِنَصرِ ٱللَّهِۚ يَنصُرُ مَن يَشَآءُۖ وَهُوَ ٱلعَزِيزُ ٱلرَّحِيم﴾ [روم: 4-5]

ترجمه: در آن روز مؤمنان به سبب نصرت الله شادمان می‌شوند، هرکه الله بخواهد نصرت می‌دهد، بی‌گمان او پیروزمند و مهربان است.

برگرفته شده از شماره  448-449 مجله الوعی

جمادى الاول – جمادى الثانی 1445هـ.ق.

دسمبر 2023 – جنوری 2024م.

مترجم: محمد علی مطمئن

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه