شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اصرار قدرت حاکم لبنان به جنگ با الله و رسول‌اش
بسم الله الرحمن الرحيم

اصرار قدرت حاکم لبنان به جنگ با الله و رسول‌اش

قدرت حاکم لبنان هنوز اصرار دارد که از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی قرضه/وام سودی اخذ کند. آنان می‌خواهند لبنان و مردم‌اش را به استعمار اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بکشانند،‌ دو سازمانی‌که امریکا با داشتن بزرگ‌ترین سهم در عقب سیاست‌های‌شان قرار دارد. در حقیقت، که اساسی‌ترین مشکل لبنان ناشی از سود (خدمات قرضه/وام سالانه) است، مشکلی‌که یک سوم تمام بودجۀ مصرفی و نصف عواید مالیاتی و غیرمالیاتی جمع‌شده توسط دولت را به سمت خودش می‌کشد، تا جایی‌که قرضه/وام – سودی– دولت به بیش‌از ۱۰۰ میلیارد دالر رسیده‌است. به‌علاوه، لبنان درحالی به پایگاه سودی منطقه تبدیل می‌شود که بانک‌های این کشور به بهشت مردمی مبدل گشته‌است که منفعت سودی آسان و بی‌دردسر می‌خواهند.

پس از آن‌که امریکا سال‌ها و سال‌ها سیاسیون مزدور فاسدش را قادر ساخت تا این کشور و مردم‌اش را تاراج کنند، اکنون می‌خواهد لبنان را در این نظام بگنجاند، مخصوصاً پس از کشف مقدار عظیمی گاز و نفت از سواحل‌اش. امریکا قصد دارد کنترول مستقیم خود را بر این ثروت در لبنان و خاورمیانه گسترش دهد. به همین دلیل است که می‌بینیم دومین بزرگ‌ترین سفارت‌اش در منطقه را در لبنان ایجاد می‌کند، امری‌که بیان‌گر فساد سیاسیون این کشور و تحمیل تحریم بر برخی از آنان است!

حتی کسی‌که کم‌ترین معلومات را در مورد اخبار مربوط به صندوق بین‌المللی پول داشته باشد، به یقین می‌داند که تجویزات این سازمان به کشورهایی‌که واردشان می‌شود ،کاملاً مخرب است، و بار و عواقب‌اش اول‌تر از همه بر دوش مردم می‌افتد. با نگاهی سریع و مختصر به شرایط سرمایه‌داری که صندوق بین‌المللی پول به کشورهایی‌که خواهان دریافت قرضه استند، تجویز می‌کند، درمی‌یابیم که این شرایط موارد ذیل را شامل می‌شود: سقوط بهای ارز داخلی، کاهش یا حذف کمک‌هزینه‌های مالی از موادی مانند نفت، برق و غذا، منجمدسازی یا کاهش تراکم معاشات در ادارات دولتی، افزایش مالیات بر فروش، ایجاد مکانیزم‌های آسان برای حذف معاش‌گیران، خصوصی‌سازی خدمات عمومی مانند شرکت‌های توزیع آب و برق، شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی، و دفن مردم توسط نهادهای خدمات صحی، از طریق کاهش قیمت‌ها در مراکز صحی عمومی، با قسمت عمده‌ای از مصارف صحی و درمانی.

بدین‌ترتیب، اکثر این عواقب محاسباتی منجر به دفن عام مردم خواهد شد، و ازین‌رو مستقیماً بر نظام اقتصادی تأثیر خواهد گذاشت. بنابرین نرخ بیکاری خصوصاً در میان قشر جوان افزایش خواهد یافت و پدیدۀ کارگران فقیر با افزایش بهای اجناس از یک‌طرف، و کاهش قیمت واقعی دست‌مزدها از طرف دیگر، تشدید خواهد یافت؛ امری‌که امنیت اجتماعی را به‌دلیل شکستن تدریجی اعتماد در میان مردم، افزایش نرخ جرایم، رکود سطوح آموزشی یا آن‌چه به موفقیت در مکتب/مدرسه معروف است، با تهدید مواجه می‌کند. این حالت در کشورهایی به مراتب قوی‌تر از لبنان نیز رخ داده‌است، مانند اتریش، بلجیم و سویدن! هم‌چنین کشورهایی مانند یونان، ایتالیا، پرتقال، اسپانیا، قبرس، لیتوانیا و ایرلند را نیز تحت تأثیر قرار داده‌است، که بعضاَ به‌عنوان ورشکسته‌گی توصیف می‌شوند. شرارت صندوق بین‌المللی پول و شعله‌هایش یک تعداد از کشورهای بزرگ جهان اسلام را نیز لمس کرده‌است، مانند مصر، پاکستان، سودان و تونس، طوری‌که مسیر صندوق بین‌المللی پول را دنبال کردند و تاهنوز در بحران و قرض/وام‌شان گیرمانده‌اند، به‌علاوۀ این‌که به دساتیر کشورهای بزرگ، مخصوصاً امریکا، سر خم می‌کنند.

این قضیه برای کشورهای قوی‌تر و بزرگ‌تر از لبنان نیز صادق است! اگر لبنان نیز به دنبال همین نظام می‌رفت چه وضعی می‌داشت؟!

کسی‌که شرایط فوق‌الذکر صندوق بین‌المللی پول و سیاست‌های تحمیل‌شده توسط این سازمان بر کشورهایی درخواست‌دهنده برای قرضه را نظاره کند، خواهد دید که بسیاری از این شرایط و سیاست‌ها به یک واقعیت در لبنان تبدیل شده‌است. این شرایط کم کم بر مردم تطبیق شد، امری‌که به سیاست "جوش قورباغه" مشهور است، سیاستی که می‌گوید: هرگز یک قورباغه را دفعتاً به داخل آب جوش نینداز، چون به‌خاطر عکس‌العمل سریع‌اش مستقیماً به صورت خودت می‌پرد. ولی بیندازش به داخل آب شیرگرم و کم کم حرارت‌اش را بالا ببر، نه‌تنها که قورباغه نمی‌پرد، بلکه همراه با آب به جوش می‌آید و فکر می‌کند به داخل حمام است.

اگر ما صدای خود را جهت هشدار دادن از این سیاست مخرب بلند کنیم، پیام‌مان را به چهار حزب رسانده‌ایم:

قدرت حاکم لبنان، خصوصاً کسی‌که قرار است در مقام نخست وزیری و پارلمان از مسلمانان نماینده‌گی کند! از الله سبحانه و تعالی بترسید و پا از این مسیر بردارید، بیش از این نمی‌توانید به جنگ با الله سبحانه و تعالی ادامه دهید، و هم‌اکنون نیز به‌خاطر تغییر بنیاد لبنان بر سود، این کشور شاهد نتیجۀ جنگی است که به‌راه انداخته اید؛ الله سبحانه و تعالی می‌فرماید:

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَذَرُوا مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِنْ كُنتُمْ مُؤْمِنِينَ (278) فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِنْ تُبْتُمْ فَلَكُمْ رُءُوسُ أَمْوَالِكُمْ لا تَظْلِمُونَ وَلا تُظْلَمُونَ﴾ (بقره: ۲۷۸ – ۲۷۹)

ترجمه: ای مؤمنان! از الله (سبحانه و تعالی) پروا بدارید و اگر مؤمن هستید آن‌چه را که از ربا مانده است رها کنید. اگر چنین نکردید، به جنگی از (جانب) الله (سبحانه و تعالی) و رسول‌اش (صلی الله علیه و سلم) خبردار باشید، و اگر توبه کردید اصل اموال‌تان از آن شماست. نه ستم کنید و نه (بر شما) ستم رود.

و از کشاندن لبنان و مردم‌اش به سمت این گودال و استعمار اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، به‌علاوۀ جنگ با الله سبحانه و تعالی و رسول‌اش صلی الله علیه و سلم دست بردارید.

علماء، شیوخ، امامان، مفکران و اقتصاددانان!

صدای خود را در خطبه‌ها، صحبت‌ها، درس‌ها و برنامه‌های‌تان بلند کنید، از عواقب قدم گذاشتن در این مسیر هشدار دهید، و تقصیر کسانی‌که دیگران را به‌خاطر گفتن سخن حق مقصر جلوه می‌دهند، به خود نگیرید، چون اگر این مردم بر آن‌چه انجام دادند اصرار کنند شما خاموش می‌مانید، و قطعاً این حدیث رسول الله صلی الله علیه و سلم بر ما و شما اثر خواهد گذاشت، چنان‌چه ترمذی روایت کرده‌است: گفتم ای رسول الله! آیا نابود خواهیم شد، حتی درحالی‌که مردم نیکوکاری در میان ما باشند؟ او صلی الله علیه و سلم فرمودند:

«نعمْ، إذا ظهَرَ الخبَثُ»

ترجمه: بلی، اگر خبائث بر شما ظاهر و غالب شود.

مسئلۀ سود در لبنان بزرگ و آشکار شده‌است، و چندین سال است که پی در پی بدتر شده می‌رود. امروزه این حکام می‌خواهند شما را در گودال صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بیشتر فرو ببرند! آیا شما این را فراموش و انکار خواهید کرد؟!

خطاب به عام مردم لبنان!

دیدگاه خود را نسبت به حاکم‌تان اصلاح کنید، اجازه ندهید فردی بر شما حکومت کند که با دین‌تان و آن‌چه اسلام بر شما تصریح می‌دارد مخالفت می‌کند؛ کسی‌که بر رفتن به جنگ با الله سبحانه و تعالی و رسول‌اش صلی الله علیه و سلم پافشاری می‌کند. همراه ما جهت تغییر این محیط فاسد سیاسی، و مخالفت و برچیدن این طبقۀ سیاسی فاسد فعالیت کنید تا باشد که الله سبحانه و تعالی دین‌اش را ظاهر کند و لبنان هرچه سریع‌تر به جایگاه گذشته‌اش برگردد، مخصوصاً در مرزهای مربوط به الشام، و در دامان امت اسلامی به‌صورت عام؛ امری‌که این سرزمین را غرق در خیر و برکت می‌کند، خیری‌که تمام سرزمین‌های اسلامی شامل می‌شود.

خطبۀ درهم شکستن مرزها و کشورها باید از لبنان شروع شود، همان‌گونه که زمانی لبنان برای گسترش عقاید و فسادی خطبه می‌داد که هیچ نفعی به امت نرسانده‌است. مسلمانان باید این کارشان را با ارائۀ یک خطبه به‌منظور برگرداندن لبنان و منطقه به حق‌اش جبران کنند.

و اگر مردم لبنان، مخصوصاً مسلمانان‌شان، جدیت چیزی را که این حکام فاسد و رباخوار امروز حمل می‌کنند بدانند، نقطۀ شروعی برای بیرون رفت از این عقب‌گردی می‌شوند که تمام جوانب زندگی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی‌شان را دربر خواهد گرفت و به دروازۀ بزرگی برای تغییر و نهضت مبدل خواهد شد، نه وصله‌دوزی که به انحطاط می‌انجامد.

﴿يَا قَوْمَنَا أَجِيبُوا دَاعِيَ اللَّهِ وَآمِنُوا بِهِ يَغْفِرْ لَكُم مِّن ذُنُوبِكُمْ وَيُجِرْكُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ﴾ (احقاف: ۳۱)

ترجمه: ای قوم ما! (دعوت) دعوت‌گر الهی را بپذیرید و به او ایمان آورید. تا برخی از گناهان‌تان را برای شما بیامرزد و شما را از عذاب دردناک در امان دارد.

حزب‌التحریر – ولایه لبنان

مترجم: محمد حارث پویا

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه