جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :28 رجب 1438
تاریخ میلادی : سه شنبه، 25 آوریل 2017م

شماره صدور: TR–BA–2017–MB–TR–006

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

خلافت با رهبری سیاسی اسلام قایم می شود، نه با دروغ و وعده های میان تهی

(ترجمه)

در ۲۸ رجب ۱۳۴۲هـ.ق مطابق با ۳ مارچ ۱۹۲۴م خلافت(دولت اسلامی) توسط کفار با همکاری رهبران خاین ترکی و عربی به رهبری انگلستان سقوط کرد. اولین پارلمانی که در ترکیه تصمیم به برچیدن کلی خلافت را از آن سرزمین گرفت، در سال ۱۹۲۴م به رهبری انگلیس و جاسوس اش کمال اتاترک بود و در انقره ترکیه اتفاق افتاد. امروز نود و ششمین سال گشت آن روز دردناک بر اساس سال نامه هجری قمری است. روز سیاهی که در آن سپر مسلمانان از آن ها گرفته شده و بساط زنده گی اسلامی از میان مسلمانان رخت بربست.

از این تاریخ به بعد، مسلمانان هیچ گاهی قدرت، جلال و شهرت گذشته خود را دوباره تجربه نکردند؛ چون بعد از فروپاشی خلافت، این دولت به بیشتر از ۵۰ دولت جداگانه تقسیم گردید. زمانی که خلافت موجود بود، قانونی را که الله سبحانه وتعالی برای شگوفایی زنده گی بشریت فرستاده بود، قانون اساسی مسلمانان بود؛ اما بعد از سقوط این دولت، قوانین دست ساخته بشر از طرف غربی هایی که برای بشر جز تباهی و درد چیزی به بار نیاورده، جایگزین آن شد. بعد از این روز، سیکولریزم جایگزین اسلام و دموکراسی و جمهوری جایگزین خلافت گردید.

به این ملحوظ، ۲۸ رجب، ۳ مارچ، روز سیاهی برای امت اسلامی است. این روزیست که نباید از اذهان و خاطرات امت مسلمه حذف شود. پرسش ها، مشکلات و ناهنجاری هایی که امروزه امت اسلامی با آن ها سر دچار اند، به آن روز سیاه ارتباط می گیرد. از جمله پرسش های حاد که در ذهن هر مسلمانان اند: «چرا ما در این حالت قرار داریم؟ چرا ما قادر به بمیان آوری وحدت در امت نیستیم؟ چرا اشغال، جنگ و قتل عام ها تنها در سرزمین های اسلامی اتفاق می افتند؟ چرا رهبران ما قادر به پاسخ بالمثل برای کسانی نیستند که از خطرناک ترین بمب ها علیه کودکان بی گناه مسلمان و بزرگ ترین جنگ های فکری علیه هویت اسلامی استفاده می کنند؟‌ همه این پرسش ها بعد از حادثه دردناک در این روز در اذهان مسلمانان پدیدار شد، اما آن ها می خواهند ما از این امر غافل باشیم؛ مسلمانان باید بدانند که همه ی نابسامانی ها و از بین رفتن ارزش های اسلامی همه و همه زاده این روز است.

حزب التحریر به عنوان حزبی که از این واقعیت آگاه هست، ما را از تاریخ انهدام خلاف واقف می سازد تا باشد ما چیزی را که از دست داده ایم دوباره به دست آوریم. وحدت امت را دوباره برپا سازیم و حادثاتی را که دیگران می خواهند از اذهان مسلمانان دور سازند، به مسلمانان گوش زد کنیم. حزب التحریر در سراسر جهان کنفرانس هایی را در این روز برگزار می کند تا از این طریق برای امت آگاهی دهد. حزب التحریر برای اعاده خلافت کار می کند و خلافت را یگانه راه برای بیرون رفت از مشکلات برای مسلمانان و افراد غیر مسلمان می داند.

اشغال گران و رژیم های مزدور که از نتیجه این مبارزه حزب التحریر در هراس اند، همواره خواسته اند تا جلو فعالیت های حزب التحریر را بگیرند و اعضای این حزب را با شدیدترین مظالم شکنجه می کنند. این کار آن ها به خاطری بوده است که حزب التحریر به احدی جز الله سبحانه وتعالی سر تعظیم فرو نیاورده است. حزب التحریر هیچ گاهی مثل دیگر گروه ها افکار ناب اسلامی اش را به خاطر خوشی دیگران تغییر نداده که با این کار و دیگر فعالیت هایش برای مسلمانانی که همه امید شان را از برپایی دوباره خلافت از دست داده اند، امید بخشیده؛ در این راه هیچ گاهی مسلمانان را فریب نداده و خودش نیز فریب هیچ احدی را نخورده است.

 ای مسلمانان سرزمین ترکیه! برای سالیان متمادی ترکیه پایتخت خلافت بوده است. تا یک قرن قبل، جهان توسط دولت خلافت رهبری می شد. ما ناظرین تطبیق اسلام، امید و سپر مظلومین در مقابل ظالمین بودیم؛ اما با سقوط خلافت ما خود به مظلومین بدل شدیم. حال، بیایید تا با هم دوباره امیدی برای مظلومین در مقابل رهبران خاین و ظالمی شویم که با هم پیمانی با کفار و باز کردن دروازه های جهان اسلام به روی آن ها باعث شکنجه و قتل عام صدها هزار مسلمان شده اند.

آن ها خوشی و رضایت امریکای اشغال گر را به خوشی و رضایت الله سبحانه وتعالی ترجیح داده اند و با دشمن اسلام ومسلمین(دونالد ترامپ) هم پیمان شده اند. اما به هر دری که بزنند، روزهایی که ما در انتظار آن هستیم با آمدن خلافت دوباره خواهند آمد، چون خلافت وعده الله سبحانه وتعالی، مژده رسول الله صلی الله علیه وسلم و میراث اجداد ماست. خلافت با رهبری سیاسی اسلام قایم می شود، نه با دروغ و وعده های میان تهی؛ و آن رهبری خردمندانه حزب التحریر به اذن و اراده الله سبحانه وتعالی است.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه