جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :30 رجب 1438
تاریخ میلادی : یکشنبه، 30 آوریل 2017م

شماره صدور: TR-BA- 2017- MB- TR-007

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

آیا جایگاه ترکیه در کنار اتحادیه اروپا است و یا رهبری امت اسلامی؟

(ترجمه)

مجمع عمومی پارلمانی شورای اروپا به تاریخ ۲۵ اپریل ۲۰۱۷م، بخاطر دورۀ بهاری مجلس عمومی خود، گردهم آمده و در مورد گزارش: "کارکرد نهادهای دموکراتیک در ترکیه" بحث نمودند. بنابر تصمیم اخیری که یکجا با گزارش ذکر شده نشر شد، این نشست با ۱۱۳ رأی موافق در مقابل ۴۵ رأی مخالف تصمیم گرفت که ترکیه باید زیر "تفتیش سیاسی" قرار داده شود. گزارش خواسته است: «خاصتاً تصامیم که در حالت اضطراری بعد از کوشش کودتای تاریخ ۱۵ جولای اتخاذ شده، کارکرد نهادهای دموکراتیک را کاهش داده است. بناً هرچه زودتر باید حالت اضطرار لغو شود.» با این تصمیم روابط میان ترکیه و اتحادیه اروپا به حالت قبل از سال ۲۰۰۴م برمی گردد. رییس جمهور اردوغان تصمیم مجلس پارلمانی شورای اروپا "تفتیش سیاسی" را "تصمیم سیاسی" عنوان کرده و گفت است: «ترکیه این تصمیم را به رسمیت نخواهد شناخت.»

حزب التحریر-ولایه ترکیه درست ۱۳ سال قبل به تاریخ ۱۲ سبتمبر ۲۰۰۴م، در نشستی که در استانبول به را ه انداخته بود؛ پرسید: «آیا جایگاه ترکیه درکنار اتحادیه اروپا است و یا رهبری امت مسلمه؟» در آن وقت خطاب به رهبران این کشور گفته شد: «جایگاه ترکیه در اروپای امپریالیستی نیست، بلکه جایگاهی آن باید رهبری امت مسلمه باشد، تا بتواند حامل کشتی تمدن موجود، خوشی و صلح برای تمام انسانیت شود.» بار دیگر زمانی که تاریخ مذاکرات در این مورد دوباره توسط رجب طیب اردوغان به ترکیه آورده شد، از او به حیث "فاتح اروپا" استقبال شد. مگر حزب التحریر برای وی یک نامۀ سرگشاده از مشوره و هشدار نوشت که در آن آمده بود: «حاکمان این کشور هیچ وقت نمی توانند مردم را مجبور به پشت کردن به دین شان کنند. تلاش آن ها مبنی بر تحمیل تمدن حیوانی غرب، بالای مردم مسلمان ترکیه ناکام خواهد شد و از سوی هم اتحادیه اروپا هیچ گاهی ترکیه را در ردیف خود جا نخواهد داد مگر تا این که اسلام را کاملاً ترک نکند.» رسول الله صلی الله علیه وسلم فرموده است:

«الدِّينُ النَّصِيحَةُ، قيل: لمن يا رسول الله؟ قال: لِلَّهِ وَلِكِتَابِهِ وَلِرَسُولِهِ وَلِأَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ وَعَامَّتِهِمْ.»

ترجمه: دین نصیحت است. ما گفتیم: برای کی ای رسول الله؟ وی صلی الله علیه وسلم فرمود: به الله، به کتابش، به پیامبرش، به رهبران مسلمانان و مردم عام آن.

بنابر این ما یک بار دیگر حکام ترکیه را مشوره می دهیم، ممکن آن ها مشوره را قبول کرده و از این عمل خودداری نمایند!

1-      شما باید اعلام بدارید که تمام ارتباطات را با اتحادیه اروپا که در آن ممالک کفری شامل بوده و با اسلام و مسلمانان دشمن اند، تمام کرده اید و شما دیگر اجازه نخواهید داد تا ترکیه با اتحادیه اروپا یکجا شود.

2-      شما شاید ادارۀ ترکیه را به امریکا توسط سیستم ریاستی یا به اتحادیه اروپا بخاطر یکجا شدن با آن و یا به روسیه بخاطر یکجا شدن به سازمان همکاری های شانگهای تسلیم دهید. مگر باید بدانید که این بزرگ ترین ضرری است که می شود در حق مردم ترکیه انجام بگیرد. امریکا، اروپا، روسیه و همۀ این ممالک، تا وقتی از ما خوش نخواهند بود تا این که با دین شان یکجا نشویم. بناً خوش ساختن آن ها بعید بوده و بر شما به حیث مسلمان شایسته هم نیست!

3-      ترکیه در زیر بال های قدرت های استعماری نمی تواند یک مملکت قوی باشد. برعکس این کشور با این کار خود، فقط آنان را بالای خود تسلط خواهد داد و با این نقش که به خود شایسته دیده، تنها خود را راضی ساخته می تواند نه چیزی بیش از آن. بناً بهتر این است که روابط خود را با این قدرت های استعماری که بالای ترکیه به مثل ماشین گیوتین(گردن زن) ایستاده اند قطع کنید.

4-      باید بدانید که فقط خلافت راشده به منهج نبوت می تواند امت مسلمه را یکجا سازد. پس ما فقط می توانیم با دین خود بزرگ و نیرومند و با الله خود در دنیا و آخرت قوی و با این امت اسلامی در امن وصلح زنده گی نماییم.

(وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيز)

[حج: ۴۰]

ترجمه: الله سبحانه وتعالی یقیناً کسانی را که به او نصرت داده اند نصرت می دهد، به راستی، الله سبحانه وتعالی قوی وباعزت است.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه