جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :20 شوال 1439
تاریخ میلادی : چهارشنبه، 04 جولای 2018م

شماره صدور:008MB-TR--2018TR-BA

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

این نظام اسلام است که اطفال ما را حفاظت می‌کند؛ نه حکم اعدام!

(ترجمه)

بعد از ناپدیدشدن "آیلول یاگلی کارا" دختر هشت ساله،‌ که بعد از هشت روز جسد مرده‌اش پیدا شد، جسد "لیلا ادامیر" دخترک سه‌و‌نیم ساله که در روز اول عید فطر گم شده بود، ۱۸روز بعد پیدا شد. بعد از این وقایع، موضوع جزای مرگ منحیث یک بازدارنده به افکار عمومی بازگشت. براساس مطالعاتی‌که تحت اداره‌ی انستیتیوت آماری ترکیه انجام شده، چالش فقط به قضیه‌ی لیلا و آیلول‌ خلاصه نمی‌شود که باعث تحریک افکار عمومی شد. حال‌آن‌که شمار اطفال گم‌شده در گزارش رسمی به ۱۰۴،۳٥۱ بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶م رسیده است. براساس آمار انستیتیوت آماری ترکیه، شمار اطفالی‌که از خانه‌های شان به خیابان‌ها فرارکرده اند، از ۲۶۱۶۸ طفل خورد بیشتر است. براساس اطلاعات وزارت عدلیه در سال ۲۰۱۸م، شمار قضایای بهره‌کشی جنسی به ۱۶۱۳۵ قضیه در سال ۲۰۱۰م، ۱۶۹۵۷ قضیه در سال ۲۰۱٥م، ۱۵۰۵۱ قضیه در سال ۲۰۱۶م و ۱۶هزار قضیه در سال ۲۰۱٧م رسیده است.

این‌که اکثریت مردم نسبت به این آمارها بی‌توجه هستند، مقامات رسمی نمی‌توانند بی‌توجه باشند. آن مقامات فقط به دنبال ازسرگیری مجازات مرگ هستند، که در افکار عمومی جای بگیرد تا در حاشیه‌ی این وقایع نحس، رأی بیشتری در انتخابات جمع کنند و از احساسات مردم فایده به دست بیاورند. این مقامات خوب می‌دانند که مجازات مرگ به تنهایی راه‌حل این مشکل نخواهد بود. آن‌ها هم‌چنان به خاطر تعهدات‌شان به قوانین اتحادیه‌ی اروپا، در خصوص از سرگیری مجازات مرگ عاجز هستند.

این نظام، که بر ارزش‌های نظام سرمایه‌داری غربی تأسیس شده است و سیکولریزم را در تشکیلات جامعه منحیث یک ضرورت و اساسات لازم‌الاجراء در نظر دارد، نمی‌تواند یک راه‌حل برای مشکلات باشد؛ حتی اگر مجازات مرگ هم تطبیق گردد. اگر مجازات مرگ یک راه‌حل برای این مشکلات می‌بود، امریکا که مجازات مرگ را اجراء می‌کند، در رتبه‌ی اول قضایای آزار و بهره‌کشی جنسی قرار نمی‌گرفت. مشکل بزرگ‌تر از آنست که با ازسرگیری مجازات مرگ حل شود. مشکل خود این نظام سیکولر سرمایه‌داری است.

این نظام اسلام است که اطفال ما را حفظ می‌کند، نه بازگشت و ازسرگیری مجازات مرگ. نظام اسلام نمی‌تواند توسط نیروی قانون قسمی‌که در کمونیزم  بود و نه هم با بازکردن دروازه بر آزادی‌ها مانند سرمایه‌داری، تطبیق گردد. دیگر نظامی وجود ندارد، مگر اسلام که برای تأمین خوشحالی، آرامش و بهزیستی طراحی شده است. جایی‌که نظام اسلام تطبیق گردد، ثبات و استواری، با تقوی به الله سبحانه وتعالی، که در زندگی فردی مسلمانان بیان شده است، لازمی پنداشته می‌شود و احساسات به امر به معروف و نهی از منکر  در نتیجۀ همکاری با کسانی‌که صلاحیت داشته و قانون اسلام را تطبیق می‌کنند، بر جامعه حاکم خواهد شد. از این‌رو، اسلام با نظامی خواهد آمد که با فطرت انسان سازگاری دارد، عقل را قناعت داده و برای انسان اطمینان قلبی می‌دهد. نظام سیکولر سرمایه‌داری، که در ترکیه تطبیق می‌گردد، مغایر فطرت انسان بوده که فکر و اولادش را فاسد کرده و قلب‌ها را با ترس و اضطراب پر می‌کند.

بنابر این، تطبیق نظام اسلام و تأسیس خلافت اسلامی برمنهج نبوت، که آورنده‌ی خوشحالی بوده و زندگی، مقام و ثروت جامعه را یک بار دیگر حفظ خواهد کرد و حفاظت از اطفال دوست‌داشتنی ما یک وجیبه بالای مسلمانان است و یک ضرورتی برای حفاظت جامعه‌ی‌شان.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه