جمعه, ۲۳ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
توطئۀ ترکیه با روسیه؛ برای سرنگونی ادلب!
بسم الله الرحمن الرحيم

توطئۀ ترکیه با روسیه؛ برای سرنگونی ادلب!

با وجود تهدیدات اخیر روسیه و ایران به حمایت حکومت بشار اسد در مورد هجوم بزرگ نظامی بالای ادلب، این نیروها کدام اقدام جدی بر ضد آخرین مناطق زیر تسلط انقلابیون انجام نداده اند. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز؛ وزیر دفاع ترکیه به روز جمعه گفت که بالای حدود مناطق خلع سلاح شده که قرار است مقدار آن در منطقه ادلب تعیین گردد، در یک نشست دوجانبه با نمایندۀ خاص دولت روسیه اتفاق نظر بالای حدود تعیین شده نظر به مساحت جغرافیایی و مناطق مسکونی در منطقه صورت گرفته است. طبق گزارش این خبرگزاری نشست‌ها بین تاریخ‌های ۱۹-۲۱ سپتمبر در وزارت دفاع ترکیه انجام شده اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از توافق روز دوشنبه چنین خبر دادند که قرار است به زودی نیروهای روسی و ترکی اختیار منطقۀ جدید خلع سلاح شده را بدست خواهند گرفت؛ چنانچه از انقلابیون رادیکال نیز خواسته خواهد شد که تا وسط ماه آینده از مناطق‌شان عقب‌نشینی نمایند. اما تهدیداتِ روسیه بخاطر سرعت بخشیدن گفتگوها میان ترکیه و گروه‌های انقلابی به منظور فراهم ساختن زمینۀ عقب‌نشینی آن‌ها از ادلب بسیار به سادگی انجام یافت؛ چنانچه در گذشته ترکیه این کار را در حلب نیز انجام داده بود و این فریبی بود که حکومت روسیه علی‌الرغم بکارگیری تمام قدرت هوایی و نظامی‌اش قادر به عملی ساختن آن در سوریه نبود.

بلی، این سوریه است؛ بار دیگر ثابت ساخت که کفار از مقابله با مؤمنین هراس دارند و قبل از هر پیروزی نظام اسد بر ضد انقلاب، معاملات و توافقاتی از طرف گروه‌های مختلف انقلابی با نیروهای خارجی انجام یافته است؛ چنانچه برای رهبران اغلب گروه‌های انقلابی؛ اموال، اسلحه، استخبارات و برنامه‌هایی را تدارک می‌دیدند و این کار باعث تسلط‌شان چه آگاهانه یا ناآگاهانه بالای این گروه‌ها گردیده است.

ولی انقلاب سوریه همیشه در قلب‌ها و اندیشه‌های مسلمانان مخلص جا خواهد داشت و معاملات خائنانه هرگز قادر به بیرون ساختن آن نخواهد شد.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه