چهارشنبه, ۲۱ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ایران تهدید میان خالی را بر ضد امریکا استفاده می‌کند
بسم الله الرحمن الرحيم

ایران تهدید میان خالی را بر ضد امریکا استفاده می‌کند

(ترجمه)

ایران همواره خود را در رویارویی با امریکا قرار می‌دهد؛ در حالی‌که به شکل کامل در هرگوشه‌ای از منطقه با اهداف امریکا همکاری می‌کند. بر اساس گزارش رویترز: «یک‌تن از روحانیون بزرگ ایران به روز جمعه گفت که اگر امریکا بخاطر مقابله با تهران تلاش کند، پایگاه‌های آن در منطقه امنیت نخواهند داشت.» و نیز آژانس خبری میزان ایران به نقل از آیت الله محمد علی موحدی کرمانی گزارش داد که: «اگر امریکا کدام اشتباهی را مرتکب شود، بدون شک پایگاه‌های آن در اطراف ایران هرگز در امان نخواهد ماند.» وی در این مورد تفصیل زیادی نداد؛ مگر در گذشته تهران واشنگتن را از نوع رویارویی نظامی هشدار داده بود.

چگونه ایران حالا بعد از گذشت پانزده سال از آغاز جنگ‌های امریکا در افغانستان و عراق پایگاه‌های امریکا را تهدید می‌کند؛ دو کشوری‌که در همسایگی با ایران قرار دارند؟ بر علاوۀ آن، ایران اهداف امریکا را در همکاری با نظام بشار اسد وحشی بخاطر نابودی انقلاب سوریه به شکل کامل یاری رسانده است.

مسلمانان واقعی و مخلص شریک ساختن کفار را در مبارزۀشان قبول نمی‌کنند؛ چنانچه حضرت معاویه رضی الله عنه، کسی‌که بر ضد خلافت حضرت علی رضی الله عنه خارج شده بود، کمک گرفتن از قدرت بزرگ جهانی آن زمان را رد کرده بود:

«از قیصر روم به معاویه! از آنچه بین تو و علی بن ابی طالب اتفاق افتاده، با خبر شدیم و ما فکر می‌کنیم شما نسبت به او مستحق‌تر به خلافت هستید؛ اگر امر کنید، لشکری برای‌تان می‌فرستم که سر علی را تقدیمت کنند. ...»

«از معاویه به هرقل! دو برادر با هم مشاجره کرده اند، تو چه کاره‌ای که در میان‌شان دخالت می‌کنی؟ اگر لال نشوی، لشکری را به سویت می‌فرستم که که ابتدایش پیش تو و انتهایش پیش من باشد که سرت را بیاورند و به علی تقدیم کنم!...»

مترجم: ذبیح الله رضوان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه