شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تحمل رنج‌های فراوان پیامبر صلی الله علیه وسلم به خاطر اسلام
بسم الله الرحمن الرحيم

تحمل رنج‌های فراوان پیامبر صلی الله علیه وسلم به خاطر اسلام

از حضرت انس رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:

«لَقَدْ أُخِفْتُ فِي اللهِ وَمَا يُخَافُ أَحَدٌ، وَلَقَدْ أُوذِيتُ فِي اللهِ وَمَا يُؤْذَى أَحَدٌ، وَلَقَدْ أَتَتْ عَلَيَّ ثَلاَثُونَ مِنْ بَيْنِ يَوْمٍ وَلَيْلَةٍ وَمَا لِي وَلِبِلاَلٍ طَعَامٌ يَأْكُلُهُ ذُو كَبِدٍ إِلاَّ شَيْءٌ يُوَارِيهِ إِبْطُ بِلاَلٍ»

(رواه ترمذی وقال هذا حدیث حسن صحیح)

ترجمه: در راه الله سبحانه وتعالی چنان اذیت و تهدید را [از طرف دشمنان اسلام] متحمل شدم که مثل من کسی دیگری نشده بود، در حالی‌که سی شبانه روز برمن گذشت، برای من و بلال چیزی نبود که آن را زنده جانی بخورد؛ مگر  به همان اندازه طعامی‌که در زیر بغل بلال موجود بود.

شرح حدیث:

وقتی ام‌المؤمنین خدیجه بنت خویلد رضی الله عنها حمل رسالت جدید رسول الله صلی الله علیه وسلم را برای قومش دید که او خسته و مانده می‌شود و در حمل دعوت چیزهایی را متحمل می‌شود، مهربانانه برایش گفت: ای پسر کاکا! کمی استراحت کن. رسول الله صلی الله علیه وسلم در جواب‌شان فرمودند: ای خدیجه! بعد از امروز راحتی ای وجود ندارد.

بنابر این، برای مسلمانان وقت آن فرا رسیده است که جهت تحقق هدف بزرگ‌شان شب و روز تلاش به خرچ دهند، آن هدف بزرگ، اقامۀ خلافت راشدۀ ثانیه است که آن به حکم الله سبحانه وتعالی نزدیک است. بدانید که کفار به خاطر اسلام با شما دشمنی می‌کنند و امت اسلامی را انواع اذیت و شکنجه می‌نمایند، آیا شما از زندان‌های ازبکستان و شکنجه و تعذیب زنان و کودکان در غزه با خبر هستید؟ کفار صدای خلافت را توسط حکام دروغگو و جاسوس خاموش می‌کنند...

بلی، وقت آن رسیده که ما برای نفس‌های خود همان چیز را بگوئیم که رسول الله صلی الله علیه وسلم بعد از نزول وحی در حالی‌که ثقل امانت وحی را احساس می‌کرد گفت: «ای خدیجه! بعد از امروز راحتی وجود ندارد.»

ما در سعی و تلاش خود از کفار و مزدوران آن بهتریم. ایشان در صف باطل قرار داشته و ما در صف حق. آن‌ها اهل کفر، فسق و نفاق هستند و ما اهل تقوی، عزت و شرافت. ایشان بندۀ دنیا بوده و ما اسپ سواران خلافت آینده به اذن الله سبحانه وتعالی. آن‌ها تاجرین بدی‌ها، جان‌ها، خون‌ها و شرف مردم هستند؛ اما ما چنین تاجرانی هستیم که هرگز درکار ما تاوان و نقصی وجود ندارد. ما با کسی تجارت می‌کنیم که حکم‌روائی آسمان و زمین به دست بلاکیف او قرار دارد، پس زود است که رب کریم و مهربان ما، ما را به کامیابی دنیا و آخرت نایل گرداند.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه