دوشنبه, ۲۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
جنت زیر سایۀ شمشیرهاست
بسم الله الرحمن الرحيم

جنت زیر سایۀ شمشیرهاست

(ترجمه)

از حضرت عبد الله بن ابی اوفی رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:

«وَاعْلَمُوا أَنَّ الْجَنَّة تَحْت ظِلَال السُّيُوف»

(رواه بخاری و مسلم)

ترجمه: بدانید که جنت زیر سایۀ شمشیرها قرار دارد.

توضیح حدیث:

در این حدیث دعوت برای رفتن به سوی بهشت است و بهشت همان محل سکونت حقیقی است که آدم علیه السلام در آن بود و باش نموده بود؛ بهشتی‌که الله متعال آن را برای کسانی‌که پابندی احکامش را نموده و از او اطاعت نماید، آماده کرده است. بهشت، آیا می‌دانید این چه بهشتی است؟! همان بهشتی است که در مورد آن پیامبر ما صلی الله علیه وسلم فرموده است:

«فيها ما لا عين رأت ولا أذن سمعت ولا خطر على قلب بشر»

ترجمه: در آن بهشت نعمت‌هایی وجود دارند که نه چشم‌ها آن را دیده و نه گوش‌ها آن را شنیده؛ حتی در قلب بشر خطور نکرده است.

ای مسلمانان! بدون شک آن چه سبب دخول جنت می‌گردد، جهاد در راه الله متعال است؛ بلکه کوتاه‌ترین راه به سوی جنت است؛ این قربانی است که گران‌بهاترین اشیای دست داشتۀ انسان به آن برابر شده نمی‌تواند؛ این همان رحمتی است که همه وجود او را فرا گرفته است؛ پس کدام قربانی از این بزرگ‌تر می‌باشد؟ بالمقابل، کدام جایزه از جنت بزرگ‌تر می‌باشد؟ اما امروزه دولت‌های ضرار(ضرر رسان) در سرزمین‌های اسلامی، این مفهوم قرآنی را ترک و از او روگردانیده اند؛ کسانی‌که این مفهوم اسلامی را می‌دانند، در جای خود نشسته و اظهار خاموشی می‌نمایند؛ به طور مثال: ای کسانی‌که دعوای تطبیق اسلام را می‌نمایید! کجاست جهاد در حجاز(سعودی)؟ کجا هستند کسانی‌که از جریانات غصب، قتل و ظلمی‌که بالای مسلمانان در جاهای مختلف ادامه دارد، آگاه شوند؟ کجا هستند آنانی‌که اقصی اسیر را-که یهود آن را ملوث ساخته است- آزاد سازند؟ شکی نیست که به باور آن‌ها جنت زیر سایۀ قصرهاست؛ نه زیر سایۀ شمشیرها.

یا الله! مارا با آمدن خلافت راشده بر منهاج نبوت، که در آن وحدت مسلمانان نهفته باشد، مستفید بگردان و از ما مصایب و بلاها را دور نما! یا الله! زمین را به نور و جه کریمت منور گردان! اللهم آمین، آمین!

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه