شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ما هم‌چو دیوار استواریم!
بسم الله الرحمن الرحيم

ما هم‌چو دیوار استواریم!

(ترجمه)

از ابوموسی رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند:

«المُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِ كَالْبُنْيَانِ يَشُدُّ بَعْضُهُ بَعْضاً وَشَبَّكَ بَيْنَ أَصَابِعِه» (صحيح البخاری: 2341)

ترجمه: مؤمن برای مؤمن به منزلۀ یک ساختمان است که هر قسمت آن، موجب تقویت قسمت دیگر آن می‌شود و (برای نشان دادن حالت آن) انگشتان دستان خود را تو در تو کرد.

این حدیث شریف به ما می‌گوید که مؤمنان باید نسبت به یک‌دیگر چگونه باشند. رسول الله صلی الله علیه وسلم به ما می‌فرماید که مؤمنان مانند یک ساختمان محکم هستند که یک‌دیگر را یاری نموده، دست هم را محکم می‌گیرند و برخی کمک و پشتیبان برخی دیگر هستند؛ بلکه همانند جسم واحدی اند که با هماهنگی و انسجام کار می‌کنند؛ زیرا هرکدام از ما عرصه‌ای از عرصه‌های اسلام را در دست داریم و مواظب هستیم که اسلام را از دست ندهیم. بنابر این، از این حدیث بزرگ فهمیده می‌شود که مسلمان باید پشتیبان و حامی برادر خود باشد، به امور آن رسیدگی نموده و باید به مصالح آن که رضایت الله را در پی دارد و مصالحی که از هیبت و کیان مسلمانان محافظت می‌کند، توجه داشته باشد؛ زیرا با اتحاد نیرومند شده و دشمنان خود را می‌ترسانیم  و با تفرقه ضعیف گردیده، برای دشمنان اسلام و مسلمانان به طعمۀ آسانی تبدیل خواهیم شد.

از الله سبحانه وتعالی می‌خواهیم که دین‌مان را برای ما حفظ کند، ما را بر اساس دین متحد کند و ما را در زیر سایه خلیفه‌ای که بر اساس کتاب الله و سنت پیامبرش صلی الله علیه و آله وسلم حکومت می‌کند، دور هم جمع کند!

مترجم: الیاس سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه