جمعه, ۲۳ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بازداشت استاد یلماز سیلیک توسط نیروهای امنیتی ترکیه
بسم الله الرحمن الرحيم

بازداشت استاد یلماز سیلیک توسط نیروهای امنیتی ترکیه

بسم الله الرحمن الرحیم

(ترجمه)

خبر

شب ۲۹ ماه مبارک رمضان، مصادف به ۲۶ جون ۲۰۱۷م، نیروهای امنیتی ترکیه استاد یلماز سیلیک را در حالی که با یک تعداد از برادرانش مشغول افطار بود، بازداشت نمودند.

تبصره

سخاوت مندانه ترین سخن درمورد اردوغان این است که وی از بقیه برادرانش-از حکام ستمگر دیگر- هیچ تفاوتی ندارد. وی مانند آنان هیچ ترسی و هیچ خطری را جز از حاملین دعوت اسلامی احساس نمی کند، دعوتگرانی که برای بیداری و نجات امت از این وضعیت ذلت بار شب و روز تلاش می کنند. این ستمگران از نیروهای امنیتی، استخبارات و جاسوس های خویش فقط برای مزاحمت و ممانعت دعوتگران مخلص استفاده می کنند؛ در حالی که تنها سلاح دعوتگران، ایمان عمیق شان به الله قوی و جبار بوده و به هیچ عمل مادی دست نمی زنند که لازمه ی این همه وحشت باشند.

دعوتگران جز به فکر عمیق و همه جانبه مردم را به چیزی دیگری فرا نمی خوانند؛ بلی! این ایمان و این فکر است که ستمگران بیش تر از توپ و تانک، از آن ها می ترسند، هرازگاهی که می شنوند و یا می بینند که دعوتگران، هم چنان در راه شان ثابت قدم بوده، دعوت شان در حال جریان است، به خاطرش قربانی می دهند، مردم اطراف شان گرد آمده به آن ها گوش می دهند و یک جا با دعوتگران، دعوت شان را به دوش می کشند، از شدت وحشت جان های شان به لب رسیده و تخت های شان به لرزه در می آیند. واقعیت این ستمگران، هیچ تفاوتی از واقعیت فرعونی که در مورد پیامبر الله سبحانه وتعالی(موسی علیه السلام) و مومنان گفت، ندارد:

﴿إِنَّ هَٰؤُلَاءِ لَشِرْذِمَةٌ قَلِيلُونَُوَإِنَّهُمْ لَنَا لَغَائِظُونَُوَإِنَّا لَجَمِيعٌ حَاذِرُونَ﴾

[شعراء: ۵۴-٥٦]

ترجمه: این ها مسلّماً گروهی اندک اند و این ها ما را به خشم آورده اند و ما همگی آماده پیکاریم.

پرسش ما از اردوغان(این حاکم ستمگر) این است که استاد یلماز سیلیک چه جنایتی را مرتکب شده بود که حین افطار همرای برادرانش در ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن بازداشت شد و جرم این استاد چه بود که به مدت پانزده سال محکوم به زندان شد؟ آیا استاد یلماز مواد مخدر قاچاق کرده بود یا مرتکب کدام قتل و سرقت شده بود؟ نه قسم به الله سبحانه وتعالی که ایشان از چنین جنایاتی کاملاً مبرا اند؛ بلکه تنها جرمی که مرتکب شده، تلاش برای از سرگیری زنده گی اسلامی به برپایی خلافت راشده بر منهج نبوت می باشد. جرم استاد این است که دوشادوش برادران تحریری خویش بی وقفه کار می نمود.

شما حکام ستمگر، لازم است اندکی شرم کنید! درین سال های حکومت شما که جز بدبختی چیزی دیگری برای امت نداشته و کسی نیست که زیر حاکمیت شما لحظه ای احساس امنیت کرده باشد؛ مگر یهودیان، نصرانیان و سیکولرانی که بر مقدسات اسلامی توهین روا داشته و با ارزش های اسلامی در مبارزه برخاسته اند. آن ها به آزادی کامل، فعالیت های اسلام ستیزی خویش را ادامه داده و هیچ مزاحمتی بر آن ها نمی شود، کسی آن ها را تعقیب و توقیف نکرده و به محاکمه نمی کشند تا مبادا بر آزادی بیان شان محدودیت ایجاد شود؛ بلکه هم جنس گراها و مفسدین اخلاقی به آسوده گی تمام جولان زده و مردم را به چالش می کشند.

ساحل های برهنه گان که مرکز تردد فاسقان و خوشگذران ها می باشد، اردغان هرگز به آن ها مزاحمت نمی کند؛ حتی به بهانه ی تأمین منافع اقتصادی رسماً زمینه را برای آن ها مهیا نموده است، بدین دلیل که آن ها آزادی شخصی دارند و نباید به آزادی شان محدودیتی ایجاد شود، کسی مزاحم آن ها نمی شود؛ اما دعوتگران مخلص کسانی اند که همواره توسط اردغان و هوادارانش جبراً تحت فشار قرار می گیرند. الله سبحانه وتعالی شما را به سزایی اعمال تان برساند، چگونه از حق منحرف می شوید؟

شما ستمگران، رفتار تان با دعوتگران؛ مانند رفتار نمرود با مؤمنینی است که الله سبحانه وتعالی در مورد شان می فرماید:

﴿وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَن يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدُِالَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌُإِنَّ الَّذِينَ فَتَنُوا الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَلَهُمْ عَذَابُ الْحَرِيقِ﴾

[بروج: ۸-۱۰]

ترجمه: آن ها هیچ ایرادی بر مؤمنان نداشتند، جز این که به الله عزیز و حمید ایمان آورده بودند؛ همان کسی که حکومت آسمان ها و زمین از آن اوست و الله سبحانه وتعالی بر همه چیز گواه است. کسانی که مردان و زنان با ایمان را شکنجه دادند، سپس توبه نکردند، برای آن ها عذاب دوزخ و عذاب آتش سوزان است.

شما ستمگران، این جنگ تان جنگ علیه اسلام است، شما مانند باداران خویش بر تخت های خویش تنها از اسلام و دعوتگرانش احساس خطر می کنید، فراموش نکنید که سرانجام، قافله به نفع پرهیزکاران تمام خواهد شد و به زودی با هم آن روز را خواهیم دید.

نویسنده: محمد ابوهشام

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه