سه شنبه, ۲۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
یلماز سیلیک بخاطر قضاوت کثیف دولت ترکیه، محکوم به حبس شد!
بسم الله الرحمن الرحيم

یلماز سیلیک بخاطر قضاوت کثیف دولت ترکیه، محکوم به حبس شد!

(ترجمه)

خبر

روز جمعه به تاریخ ۲۳ جون ۲۰۱۷م، یلماز سیلیک دعوتگر مخلص حزب التحریر، در وقت نماز شام حین افطاری توسط ۲۰ تن از افسران پولیس امنیتی انقره بخش ریاست ضد تروریزم بازداشت و مورد جلب قرار گرفت. یلماز سیلیک قبل از فرارسیدن عید سعید فطر به ۱۵ سال حبس محکوم شد، که با تصویب فیصله دفتر جنایی نوزدهم محکمه عالی استیناف، امر زندانی شدندش صادر گردید. یلماز سیلیک با دو پرونده جداگانه محاکم مقصر شمرده شد، که بر علیه اش یک دوسیه در سال ۲۰۰۷م و دیگر در سال ۲۰۰۹م طرح ریزی گردیده بود و بخاطر عضویت داشتن در حزب التحریر به هفت و نیم و هفت و نیم سال که مجموعاً پانزده سال را دربر می گیرد، محکوم به حبس گردید.

تبصره

از زمانی که دولت جمهوری ترکیه تأسیس گردید، این کشور بارها همرای بریتانیای کافر معاونت و همکاری سیاسی داشته است. حکام در آن زمان برده گان و وفادران ملکه انگلستان بودند و بعضی اوقات حکام با ایالات متحده امریکا معاونت نیز می نمودند که تداوم این وضعیت در کل آهسته آهسته یک ارتباط خیلی نزدیک و دوستانه را با روسای جمهور امریکا برقرار نمود.

 گرچند، از همان‌ روزی که جمهوری ترکیه تأسیس گردید، کشور ترکیه در مبارزه اش علیه اسلام و مسلمانان کمر بسته کردند و دولت های که همراه امریکا و انگلیس همکاری می نمودند، هرگز در آزار و شکنجه شان در مقابل مسلمانان مخلص، نرمی نشان ندادند.

در دوران دولت ترکیه که توسط بریتانیای-کمالیزم رهبری می شد، مسلمانان به پایه های چوبی به دار آویخته می شدند و ارزش های ما مسلمانان پایمال می گردید(کمالیزم یا آتاتورکیزم یا شش پیکان یک تفکری است که کشور ترکیه بر اساس آن پایه‌ گذاری شده‌ است). جنگ به صورت آشکار علیه حجاب و قرآن کریم به راه انداخته می شد که جوانب آن توسط تمام فرقه ها در ترکیه به خوبی درک می شد. رویداد ۲۹ فبروری، که تا اکنون فراموش شدنی نیست و هیچگاه از شر اش رهائی پیدا نمی کنیم، چون تماماً شکنجه و آزار عاری از غم و اندوه نبود که این کمالیزم های سکولر بالای مسلمانان روا داشتند. فعلاً کسانی که در اریکه قدرت هستند در واقع دموکرات های محافظه کار امریکا اند(در کل پیروان امریکا اند)، آن ها نیز مسلمانان را همانند سکولرها مورد آزار و شکنجه قرار می دهند. علاوه بر این پیروان یا محافظه کاران امریکائی در هر عصر تلاش می ورزند تا نوکر و جلاد را پیدا کنند که وظیفه آزار و شکنجه آن ها را به پیش ببرد.

حزب عدالت و توسعه همراه با حزب فتح الله گولن که الی سال ۲۰۱۳م مشارکت شان ادامه داشت و فعلاً بنام "فیتو" مسمی می باشد، در واقع یک کار مخفی نیست؛ زیرا آن ها خود این‌ مشارکت را می پذیرند. در زمان اشغال افغانستان و عراق حزب دولت- حزب عدالت و توسعه- یک منازعه استراتیژیک بسیار قوی را علیه حزب التحریر راه اندازی کرد، چون حزب التحریر حزبی بود که سیاست های اشغالی کافران و خیانت کاران دولت های همدست را افشا و واضع ساخت و از همه مهم تر امت مسلمه را نسبت به اوضاع داغ که از طرف اشغال گران و خاینین راه اندازی می گردد، آگاه می نمود.

تقرییاً همه ساله در تمام شهرهای ترکیه، اعضای حزب التحریر که برای آغاز دوباره زنده گی اسلامی و اقامه مجدد خلافت راشده فعالیت می کنند، در برابر شان عملیات های چشم گیر نظامی صورت می گیرد؛ که صدها نفر را دستگیر و به غیر قانونی محکوم به حبس محاکمه می کنند. منافع امریکا و گروه گولنی ها که به نام "خدمت" یاد می شوند، تحت سیاست کینه توز پولیس جهانی، کسانی را که خواهان خلافت اند مورد هدف قرار داده اند.

آن ها راهکارهای متعددی را رویدست گرفتند تا فعالیت حزب التحریر را متوقف سازند؛ مانند: افتراء و تهمت بستن، پخش اخبار نادرست، تحقیر و توهین نمودن دعوتگران در مقابل عوام و حتی کارهایی را به اعضای حزب التحریر نسبت می دادند که گویا قبل از این توسط کسی دیگر انجام نیافته است. آن ها نیرنگ هایی را بکار بردند تا حزب التحریر را به عنوان یک سازمان مسلح جنگی نشان بدهند و بنابر همین واقعیت با این سازمان منحیث یک حزب دهشت افگن محاکمه را به راه بیندازد. آن ها تلاش ورزیدند تا روابط میان سکولر ایرجینکون(Ergenekon) و خلافت همرای حزب التحریر را ایجاد کنند. آن ها محاسبه های زیادی را انجام دادند اما یک محاسبه را فراموش کردند و آن محاسبه در حقیقت محاسبه الله سبحانه وتعالی است. الله سبحانه وتعالی در این جهان و آخرت تمامی کارها را محاسبه خواهد کرد. بدانید که هر ابر دارای یک پوشش نقره ای است، مناقشه میان منافع دولت و فیتو"FETÖ" در حال برخورد مانند ابر است و تمامی این ظلم و ستم های غیرقانونی، نقشه کشی ها، در حقیقت همه چیز را همانند آفتاب درخشان نمایان می سازد.

با این حال ما تمامی اجراآت غیرقانونی و نامشروع را مشاهده کردیم که نشان می دهد که صرف برای پرونده های ایرجینکون(Ergenekon)و بلیوز(Belyoz) محکمه دایره گردیده است. هر یک متهمین ایرجینکون و بلیوز که قربانیان محکمه غیرقانونی گروه گولن فیتو(FETÖ) بودند در حین حکومت حزب عدالت و توسعه از ۲۰۰۲ الی ۲۰۱۳م به طور جداگانه هر دوی شان برائت حاصل نمودند، حکم محکمه در مورد شان اتخاذ و گواهی آن ها قبول شد و با جریمه میلیون ها لیره خسارت تعزیر یافتند.

در مورد مجازات‌ سنگین که برای اعضای و هواداران حزب التحریر تعیین شده، یک قلم هم از نوشتند اش عار نورزید. حتی یک گام کوچکی برای اصلاح این محاکمات غم انگیز گرفته نشده که تا به حال درین سال های متواتر جریان دارد و صدها مسلمان بی گناه را مجرم و محکوم به حبس نموده است. پس ما گفتیم: شکنجه ی قوۀ قضاییه که در مقابل حزب التحریر صورت می گیرد و تمامی این بی قانونی ها را همراه عوام یک به یک در جریان گذاشته و شریک نموده ایم.

فلهذا تمامی مردم شکنجه و آزار قوۀ قضاییه را دیدند. باوجودی که چاره سنجی ها برای اصلاح قوۀ قضاییه در محاکمه قانون اساسی صورت گرفت و این کار مدت ۲.۵ سال را دربرگرفت با آنهم اصلاحات بوجود نیامده است. محاکم عریضه های بازجویی را دادند اما هیچ یک از آن ها پذیرفته نشد. سارنوال، قاضی، قانون اجرایی و قضات محکمه عالی قضایی یا استره محکمه که مسوول رسیدگی به قضیه حزب التحریر بودند، در حال حاضر با ادعای(دروغین) عضویت در "فیتو" محکوم به زندان اند. باوجودی که نام های این قضات به صورت جداگانه منتشر شده است، اما هیچ کس رسماً حاضر نشده و صدا‌ بلند کند و بگوید که تصامیم اتخاذ شده در دوسیه های این افراد کاملاً غیرقانونی و خلاف‌ قانون است.

علاوه بر این، بر اساس تصمیم مسخره آمیز که در مورد پرونده دفتر جنایی نوزدهم محکمه عالی(استره محکمه) استیناف صورت گرفت، وکلای "فیتو" حکمی را بالای حزب التحریر صادر کردند. آن ها اقداماتی جدید قوۀ قضاییه را در سال های ۲۰۱۴م و ۲۰۱۶م بالای اعضای حزب التحریر آغاز نمودند.

ای حمکرانان دولت! خوب بدانید هرگونه قضاوتی که علیه حزب التحریر اتخاذ کردید تا آخر پایدار باقی نمی ماند. بخاطری که شما در تمام این بی عدالتی ها، کارهای غیرقانونی و ظلم و ستم که صورت گرفته شریک هستید. دیروز شما همراه گولنی ها همدست و شریک بودید ولی امروز شما شرکای بی رحمی(گولنی ها)  را برای اجرای قضاوت خود پیدا کرده اید.

این جا سندی از پرونده یلماز سیلیک وجود دارد، که شما او را در ماه مبارک رمضان هنگام افطاری از عزیزان، فامیل، دوستان و دوستان دعوتگر اش بدون هیچ اثبات جرمی جدا و روانه زندان نمودید. یلماز سیلیک بخاطر پاسخگویی به افتراء و دروغ "فیتو" یا گولنیست ها محکوم و مجازات شد.

بلی! شما اشتباه نشنیدید، دوباره برای تان می گویم که: یلماز سیلیک بخاطر پاسخگویی به اتهامات که علیه حزب التحریر بسته شده بود به مدت هفت و نیم(۷.۵) سال محکوم به حبس شد که این خبر در شبکه خبری سامانیولی(Samanyolu News)، روزنانه زیمن(Zaman) و مجله آکسیون(Aksiyon) نیز منتشر گردیده است. بسیار یک محاسبه بدی را شما حکام انجام دادید. آیا شما هیچ عبرتی از شرکای قبلی تان نگرفته اید؟

بیایید به محکومیت های جنایی هفت و نیم سال دیگر توجه کنیم که پانزده سال‌ زندانی شدن یلماز سیلیک را تکمیل نموده است. یلماز سیلیک توسط شکایت سینان ایگون(Sinan AYGÜN) رییس شورای(ATO) در سال ۲۰۰۷م بخاطر ارسال پیام تبریکی عید به چندین مؤسسات رسمی و غیرنظامی به مدت هفت و نیم(۷۰۵) دیگر مجازات و بخاطری که او پیام عید مبارکی را داده بود محکوم به حبس در زندان شد.

 بخاطر این‌ نوع محکومیت چه بگویم، بسیار شرم آور نیست!

حرف آخر: کسانی که به یلماز سیلیک مجازاتی را روا داشته اند و کسانی که او را محکوم به زندان نموده اند، از یک بنی آدم هستند. قضات و یا مأموران تنفیض قانون و یا مقامات دولت همه از نقطه نظر بشریت با هم مشابه اند که نقطه کانونی شان درونی نیست بلکه مسأله بیرونی یا خارجی است. همانند سیاست مداران تان که نقطه کانونی شان خارجی اند، حوزه قضاوتی شما نیز از نقطه کانون خارجی تشکیل یافته است.

نویسنده: محمود کار

رییس دفتر مطبوعات مرکزی حزب التحریر-ولایه ترکیه

 

Last modified onیکشنبه, 23 جولای 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه