جمعه, ۰۸ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
به مبارزه طلبیدن یهود با کاشت نهال امکان پذیر نیست؛ بلکه به لشکری نیاز دارد تا دشمن را قلع و قمع کند!
بسم الله الرحمن الرحيم

به مبارزه طلبیدن یهود با کاشت نهال امکان پذیر نیست؛ بلکه به لشکری نیاز دارد تا دشمن را قلع و قمع کند!

(ترجمه)

خبر

پنج شنبه مورخ ۱۹ اکتوبر ۲۰۱۷م، شبکه خبری الجزیره تحت عنوان "ترک ها استعمار یهود را با کاشت نهال زیتون در قدس به مبارزه می طلبند" خبری را پخش نمود که در آن آمده است: «سازمان "شباب واعد" که مقر آن در شهر استانبول ترکیه است، در این اواخر در قدس و اطراف آن کمپاین غرس ده هزار نهال زیتون را به راه انداخته و برای تُرک ها زمینه ی غرس یک نهال را که به ده لیره(سه دالر امریکایی) برآورد شده، فراهم کرده است.»

"ارکان حلوجی رئیس سازمان شباب واعد" به این موضوع اشاره نموده گفت: «کمپاین مذکور که از یک ماه قبل آغاز گردیده بود، به منظور لبیک گفتن به فراخوان تعداد زیادی از تُرک هایی بوده که از به آتش کشیدن انبوهی درختان زیتون در قدس توسط شهرک نشینان یهود، خشمگین گردیده بودند.»

تبصره

در بیانیه ای که حلوجی در الجزیره داشت، اشاره نمود: «ملاحظات و اهداف متعددی از این کمپاین متصور است که در حال حاضر از جمله یک هدف آن، بازگردانیدن منطقه ی سرسبز فلسطین که به سبب برکندن، تخریب و سوزاندن اشغالگران از بین رفته بود، می باشد. با توجه به این که ۱۵ سال قبل پروژه ای به این گونه وجود نداشته است، منافع این پروژه به ساکنان قدس برگشته و این پروژه به عنوان صدقه جاریه خواهد بود.»

هم چنان، از این پروژه اهداف روحی نیز تعقیب می گردد که آن لبیک گفتن به دعوت پیامبر صلی الله علیه وسلم است و در آن مسلمانان را توصیه نموده که اگر از زیارت قدس عاجز اند، چراغ های آن را روغن کنند. به این توضیح که کاشت نهال با برکت زیتون در شهر مقدس قدس، به معنی ریختن روغن در چراغ است.

این کمپاین پیام های متعددی به اشغالگران دولت یهود خواهد داشت، بر علاوه این که آن ها را به مبارزه می طلبد، در عین زمان حکایت از قوت ارتباط مردم تُرک در قضیه فلسطین دارد. این کمپاین حاکی از مشترکات فرهنگی بین مردمان دو سرزمین است که بنام شاه عثمانی عبدالحمید ثانی مسمی شده است؛ چون شاه مذکور با این مقوله اش: «ترجیح می دهم که تمام بدنم را نیشتر زنید؛ اما یک وجب از خاک فلسطین به تصرف دشمنان اسلام در نیاید.» به گفتۀ حلوجی این نامی است که صهیونست ها و هم پیمانان شان را خشمگین خواهد کرد.

پیوند مردم تُرک با قضیۀ فلسطین، بزرگ تر و عمیق تر از ارتباط های مادی و حتی روحی است. قضیۀ فلسطین قضیه اسلامی بوده و ارتباط تُرک ها با آن ارتباط عقیدتی و دینی می باشد. فلسطین جزئی از پیکر امت اسلامی بوده که امروز دشمن آن، این پیکر را به فجیع ترین حالت از هم دریده و محل اسراء پیامبر را به دهان گرفته و به یهود سپرده است تا آن را به طور منظم تخریب نموده، فساد، کشتار و وحشت را برای فرزندان این امت در این سرزمین همیشه روا بدارند. البته همان فرزندانی که همواره از تلاش برای بازگرداندن وحدت و عزت خویش دست نمی کشند تا این که یک بار دیگر، دولت اسلامی واحد با خلیفه، لشکر و پرچمی واحد نظام اسلام را به اهتزاز در آورند.

بناً به این مأمول از طریق کاشت نهال زیتون نخواهند رسید؛ و لو میلیون ها نهال را غرس کرده و حتی تمام ضروریات کشاورزی فلسطین را تهیه کنند. هم چنان با انجام اعمالی که ارزش های روحی را تحقق می بخشد، این کار امکان پذیز نیست؛ بلکه تنها ثقافت اسلامی که برگرفته از منابع شریعت اسلامی(قرآن، سنت، اجماع و قیاس) بوده و در بر گیرنده عقیده و نظام زنده گی است، می تواند دو ملت را نه؛ بلکه تمام امت اسلامی را به دور خویش جمع کند.

بازگشت فلسطین به آغوش امتش نیازمند لشکر اسلامی است که استعمار را با تمام شاخ و برگ اش از ریشه بَرکَنده و کسانی را که حتی فکر تجاوز در فلسطین یا سایر سرزمین های دولت اسلامی(دولت خلافت راشده ثانی بر منهج نبوت) را در سر می پرورانند، باز داشته و بزودی درخشش نور آن از انتهای تونل بسیار تاریک سرمایه داری، نمایان خواهد شد؛ چون پس از تاریکی شب، نور شفاف صبح خواهد آمد.

﴿وَيَقُولُونَ مَتَى هُوَ قُلْ عَسَى أَن يَكُونَ قَرِيباً﴾

[اسرأ: ۵۱]

ترجمه: چه زمانی اين(میعاد) خواهد بود؟ بگو: شايد كه نزديك باشد.‏

نویسنده: راضیه عبدالله

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه