شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ای اردوهای سرزمین های اسلامی، از الله سبحانه وتعالی بترسید و از مادران و خواهران تان حمایت کنید!
بسم الله الرحمن الرحيم

ای اردوهای سرزمین های اسلامی، از الله سبحانه وتعالی بترسید و از مادران و خواهران تان حمایت کنید!

(ترجمه)

خبر

در سایت ۲۱ عربی روز پنج شنبه تاریخ ۲۹ محرم ۱۴۳۹هـ.ق مصادف به ۱۹ اکتوبر ۲۰۱۷م، خبری منتشر شد که در آن آمده بود: «سازمان بین المللی مهاجرت در روز پنج شنبه اعلام نمود که در حدود ۷۰۰۰ مسلمان روهینگیایی از منطقه محایده-بین اقلیم اراکان در غرب میانمار و بنگله دیش- بعد ازین که مدت ۴ شبانه روز را در راه گیر مانده بودند، از مرز عبور نمودند.» بر اساس گزارشی که دفتر سازمان ملل در بنگله دیش در تویترش منتشر نموده بود، آمده است: «۶۹۷۴ مهاجر در منطقه "انجیمانبارا محایده" بعد ازین که ۴ شبانه روز گیرمانده بودند، از مرزها عبور نموده و به خیمه ها انتقال داده شدند.»

از طرف دیگر، روزنامه "دکاتریبون" بنگالی گفته است: «اردوی میانمار و بوداییان افراطگرا، فضای فقر و گرسنگی را در اراکان ایجاد کردند تا مسلمانان مجبور به ترک مناطق مسکونی شان گردند.» این روزنامه افزود: «هزارها تن از مسلمانان روهینگیایی که در منطقه "انجیمانبارا" در بند مانده بودند، به خاطر این که در اراکان به غذای کافی دسترسی نداشتند، از مرزها عبور و به سوی بنگله دیش مهاجر شدند.»

محمود نور رحمان، یکی از ساکنین اراکان که به بنگله دیش پناهنده شده، طی اظهاراتی که به یکی از روزنامه ها داشت، گفته است: «نیروهای تندرو و دهشت افگن روهینگیایی ما را از کار و زراعت مانع گردیده، فروشگاها و بازارها را به روی ما بستند، ما را به قتل تهدید می کردند و ما بی نهایت در ترس و وحشت افتادیم که مجبور به فرار از خانه های مان گردیدیم. به اساس آخرین ارقام سازمان ملل، نقض گسترده حقوق مسلمانان در روهینگیا و بد رفتاری با ایشان، باعث شده تا ۵۸۲۰۰۰ مسلمان روهینگیایی به کشور همجوارشان، بنگله دیش، پناهنده شوند.

تبصره

ای اردوهای سرزمین های اسلامی! آیا به گمان خوبی که امت نسبت به شما دارد، عمل نمی کنید؟! بدانید که چشم امید امت بعد از الله سبحانه وتعالی به سوی شما و قدرت تان دوخته شده است. امت از حکام مزدور بیزار بوده و از آن ها متنفر است؛ پس شما هم با امت هم صدا شده نسبت به این حکام نفرت خود را اعلام نموده و امت مسلمه را یاری رسانید؛ یاریی که از زمان سقوط خلافت تا اکنون انتظار و امید آن می رود.

ای اردوهای اسلامی! تا وقتی این حکام خائن بر شانه های امت سوار باشند و بالای شان حکومت کنند؛ مانع قیام شما از یاری رساندن به حق شده و شما را از انجام فرض الله سبحانه وتعالی و تکلیف شرعی تان، که نصرت اسلام می باشد، مانع می گردند؛ پس بر شما لازم است که از اطاعت این حکام مزدور و ظالم دست کشیده و برای نصرت مادران، خواهران و برادران تان در روهینگیا و سایر سرزمین های اسلامی، که زیر یوق کفار و مزدوران شان جان می دهند، بشتابید؛ و گرنه در روز قیامت وقتی الله سبحانه وتعالی از آبرو و عزت زنان آزاده مسلمانی که توسط کفار زیر پا شده و به عفت شان بازی گردیده از شما پرسان کند؛ در حالی که شما صاحبان قدرت هستید، چه پاسخی خواهید داد؟! وقتی که نه مقام و منصب شما، به شما نفعی می رساند و نه هم فرمانبرداری؛ هم چون: پیشوایانی که شما را به معصیت پروردگارتان فرمان می دهند.

﴿وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ﴾

[انفال: ۷۲]

ترجمه:  اگر مسلمانان مظلوم از شما كمك و ياری خواستند، كمك و ياری بر شما واجب است.

نویسنده: محمد عبدالملک

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه