چهارشنبه, ۲۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
راه‎حل نه در شرق نه در غرب؛ بل در اسلام!
بسم الله الرحمن الرحيم

راه‎حل نه در شرق نه در غرب؛ بل در اسلام!

خبر

به تاریخ ۷ نومبر ۲۰۱۷م، پایگاه تلویزیونی دانش ۲TV یک مستندی را به نام "دختران گمشده" به نشر رساند. در این مستند داستان‎های دخترانی را به تصویر کشاند، به وطن‎شان که از سرزمین‎های اسلامی مهاجر شده بودند، بازگشتانده می‎شوند؛ اما بعداً آن‎ها دوباره دست به فرار می‎زنند.

تبصره

اولین داستان این سریال بسیار احساساتی است. یک قسمت آن داستان وحشت‎ناکی‎که از زندانی‎ساختن، شکنجه و کشتارها حکایت می‎کند، و قسمت دیگر آن خیلی حالات اندوه‎ناک را به تصویر می‎کشاند. با وجود بسیار وحشت‎ناک بودن و اندوه‎ناک بودن، باید نقاط مهم دیگر را نیز دراین داستان‎ها مد نظر داشته باشیم: هدف از چنین سریال‎ها، بیان واقعت‎ها نیست؛ بلکه  برای تولید یک آجندای طرح شده و واضح با بحث‎های سیاسی می‎باشند. قسمی‎که پایگاه تلویزیونی دانیش دوباره فلم‎نامه "نه تنها دختر من" را آغاز نموده است، که روز به‎روز احساست ضداسلامی را افزاش می‎دهد و ما این را از قبل می دانیم، در عقب آن یک آجندای وجود داشته است.

این را ما می‎دانیم که احساست ضداسلامی را مردمان  خشمگین و کسانی‎که اسلام را ظالم، پس‎رفته و خشونت‎آمیز می‎پندارند، می‎خواهند تروویج دهند که در نتیجه مسلمانانی پیدا خواهند شد که خود را با آیت این اتهامات مقصر دانسته و احترام به گناه می‎کنند.

در حقیقت راحل نه در شرق است نه در غرب؛ بلکه مشکل اصلی در برخی از نقاط جهان در فرهنگ‎های زشت‎شان می‎باشند که در آن جاها بالای زن‎ها ظلم صورت می‎گیرد و به آنان نیز به چشم حقارت می‎نگرند. این را نباید پذیرفت؛ زیرا با این کار اسلام را ملامت خواهیم کرد. آزادی‎های غربی از حل این معضله بسیار به دور می‎باشند و ما این همه را نتیجه تطبیق نظام‎های خود این سیکولران می‎دانیم.

طبق گزارش پولیس دانیش، اکثراً این قتل‎ها به اصطلاح  قتل ناموسی نسبت به فامیل‎هایی‎که ارزش‎های فرهنک غربی دارند، در فامیل‎های مسلمانان رخ می‎دهند. با آمدن اسلام، ظلم و بی‎حرمتی‎که علیه زن‎ها صورت می‎گرفت، پایان یافت. در زمانی‎که اروپا در تاریکی به سر می‎برد و بالای این بحث می‎نمودند که زنان حتی روح ندارند یا اصلاً آنان را انسان نمی‎شمردند، اسلام برای آن‎ها حقوق قایل شد. آزادی‎ها و ارزش‎های غربی هیچ راه حل برای این معضله ندارد، مخصوصاً به زن‎ها و به حوادثی‎که از آن‎ها صحبت می‎کنند.

خشونتی‎که علیه زنان در شرق و غرب است، راه حل آن تنها در اسلام ممکن است. راه‎حلی‎که اسلام پیشنهاد می‎نماید، یک تعریف برای تمام بشریت و هم‎چنان زن‎ها ارایه شده که چطور رابطه بین آنان در جامعه با سائر انسان‎ها قایم شده و اختلافات و کشمکش‎های خود را حل نمایند.

نویسنده: جونیس کوک

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه