دوشنبه, ۲۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تداوم حاکمیت نامشروع با مقام جدید "شیخ حسینه"
بسم الله الرحمن الرحيم

تداوم حاکمیت نامشروع با مقام جدید "شیخ حسینه"

(ترجمه)

خبر

روزنامه "فوربس" امریکا، روز چهار شنبه به تاریخ اول نومبر ۲۰۱۷م، در ویبسایت خویش لیست صدتن از زنان قدرتمند جهان را به نشر رساند که در آن "شیخ حسینه" نخست وزیر بنگله‎دیش مقام ۳۰ام را کسب نموده است. ضمناً این روزنامه لقب "خانم داکه" را به سبب حمایت وی از مسلمانان فراری روهینگیا از میانمار و متحمل شدن هزینه بیشتر برای کمک آنها، برای وی بخشید.

تبصره

کسب نمودن این مقام، فعالان حزب حاکم "لیگ اوامی" را زیاد خرسند ساخت که رهبرشان از مقام ۳۶ به مقام ۳۰ام رسیده است، همچنان این خبر سرخط صفحات اول تمام روزنامه را اختیار کرد. اگر یک بار واقعیت اوضاع سیاسی جهان اسلام را که تحت استعمار سیاسی قرار گرفته است، مورد مطالعه قرار دهیم، در خواهیم یافت که این مقامات در حقیقت حاکمیت نامشروع سیاسی غرب استعماری را توسط حاکمان مسلمان(غلامان حلقه به گوش غرب) تقویت میبخشد. در حال حاضر این مسئله مانند آفتاب روشن است که وضعیت تأسفبار و پر از طلاطم امت مسلمه، به علت انهدام خلافت در سال ۱۹۲۴م توسط استعمارگران غربی می باشد، که این یک دستآورد بزرگ برای ایدیولوژی غرب به حساب میآید. غربیها بعد از تجزیه نمودن نظام خلافت، حاکمان ظالم و دست نشاندۀ خود را سرپرست امت مقرر نمودند تا اینکه تسلط استعماری خویش را تحت شعارهای "استقلال و دولتهای ملی" ادامه دهند.

در حقیقت این حاکمان مزدور، اولین اشخاصی هستند که در مقابل کوچک‎ترین اقدام برای اتحاد مسلمانان عکس‎العمل نشان می‎دهند، گویا این‎که در خط اول دفاع از غرب ایستاده‎اند. لذا دیده میشود که جهان اسلام مملو از حاکمان ظالم مانند؛ حسینه است که از مردماش کاملاً بیخبر و جدا گردیده است. حسینه دارای دو اسلحه است که یکی آنرا "ترس" و دومی آنرا "فریب" تشکیل می دهد که توسط آن کوشش می نماید حاکمیت خویش را با راضی نگهداشتن خواست های جیوپولیتیکی بادارانش، تقویت بخشیده و با گذشت زمان این دست نشاندهها با القاب و مقامها توسط بادارانشان، تحسین و تشویق میگردند.

این رتبهها جزء غرور و احساس خودخواهی چیزی دیگری برای شیخ حسینه به ارمغان نمیآورد، که با کارهای خایینانه خویش در صدد کسب همچو دستآوردها است. از این رو، ما میبینیم که وی چگونه از بحران مهاجرین روهینگیا استفاده کرده، احساسات مسلمانان را به خود جلب و رسانهها را تا جایی متوجه نمود که در نتیجه لقب "مادر بشریت" توسط انگلیس به وی داده شد و حالا لقب "خانم داکه" را توسط روزنامه فوربس از آن خود نموده است؛ اما این القاب جز حیله برای تداوم حکومت نامشروع وی، چیزی بیش نیست.

اگر سیری بر تاریخ داشته باشیم، در خواهیم یافت که حاکمان قدرتمند، زیاد در چهرۀ اسلام ظاهر شده‏اند که در حقیقت برای خواستهای غرب کار میکردند؛ اما بعداً دیده شد که مانند کثافات اضافی دور انداخته شدند، که شیخ حسینه ازین امر مستثنی نخواهد بود- فرق نمیکند که وی با کمک غرب چقدر قدرتمند میگردد؛ چون فضای سیاسی جهان اسلام این مژده را میدهد که نظم نوین جهانی تحت حاکمیت "خلافت راشده" بر منهج پیامبر صلی الله علیه وسلم نزدیک است که با تأسیساش قدرت غرب را شکسته و مزدوران خائین غرب را از جهان اسلام نابود خواهد نمود. پیامبر صلی الله علیه وسلم میفرماید:

«عَنْ تَمِيمٍ الدَّارِيِّ قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) يَقُولُ «لَيَبْلُغَنَّ هَذَا الْأَمْرُ مَا بَلَغَ اللَّيْلُ وَالنَّهَارُ وَلَا يَتْرُكُ اللَّهُ بَيْتَ مَدَرٍ وَلَا وَبَرٍ إِلَّا أَدْخَلَهُ اللَّهُ هَذَا الدِّينَ بِعِزِّ عَزِيزٍ أَوْ بِذُلِّ ذَلِيلٍ عِزًّا يُعِزُّ اللَّهُ بِهِ الْإِسْلَامَ وَذُلًّا يُذِلُّ اللَّهُ بِهِ الْكُفْرَ»

(رواه احمد)

ترجمه: از تمیم الداری روایت است که گفت: از رسول الله صلی الله علیه وسلم شنیدم که گفت: این دین تا جای خواهد رسید که در آنجا شب و روز میرسد و الله(سبحانه وتعالی) هیچ خانه و شهر دور و یا نزدیک را نخواهد گذاشت؛ مگر اینکه دین خویش را در آن داخل خواهد کرد. به عزت دادن عزتمندان و به ذلیل نمودن ذلیلان؛ یعنی کسی این دین را قبول کرد الله(سبحانه وتعالی) آنان را عزت خواهد داد و کسیکه آن را رد نمود الله(سبحانه وتعالی) آنان را ذلیل خواهد کرد.  

حمیدالله امین

عضو دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه بنگله‎دیش

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه