جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
فروش آبرو و عزت زنان مسلمان توسط شهزاده محمد ولیعهد عربستان سعودی، به افکار عامۀ سیکولر امریکا!
بسم الله الرحمن الرحيم

فروش آبرو و عزت زنان مسلمان توسط شهزاده محمد ولیعهد عربستان سعودی، به افکار عامۀ سیکولر امریکا!

(ترجمه)

خبر:

محمد بن سلمان با آن‌که سی‌ودوساله است، اما همین اکنون قوی‌ترین رهبر عرب در نسل حاضر می‌باشد. این هفته او به یک سیاحت در کشور امریکا و در جایی می‌رود که پادشاهی خود را به مردم شکاک امریکا نشان دهد.

نورا او دانل: شما گفتید که عربستان سعودی را دوباره به جایی‌که بود، خواهید برد(به یک اسلام میانه‌رو)؛ این به چه معنی است؟

محمد بن سلمان: ما تندروانی داریم که خلط بین دو جنس مخالف را منع نموده و مردها و زن‌ها را در یک محیط کار از هم جدا می‌کنند. بسیاری از این نظریات متناقض سبک زنده‌گی در زمان پیامبر و خلفاء هستند. این مثال واقعی و یک مدل درست است.

او(محمد بن سلمان) صلاحیت‌های پولیس، به اصطلاح "مذهبی" این کشور را که مدتی پیش می‌توانستند زنان بدون حجاب را دستگیر نمایند، محدود کرده است. خوب بشنوید، چیزی‌که او می‌گوید، بخشی از قانون اسلام نیست.

محمد بن سلمان: قوانین بسیار واضح و از روی قوانین شریعت تصریح شده‌اند، که زنان مثل مردان لباس محترمانه و نجیب بپوشند. البته این تنها به معنی محدود بودن به عبای سیاه و یا هم چادر سیاه نیست. تصمیم به‌طور کامل به زنان واگذار شده تا آن‌ها انتخاب کنند که چه نوع لباس محترمانه و نجیبی را برای پوشیدن انتخاب می‌کنند.

حرف‌های وی قابل توجه است، اما تا این دم رهبران مذهبی این پادشاهی، سکوت کرده و با شهزادۀ جوان قسم بیعت اداء کرده‌اند. (منبع: خبر CBS)

تبصره:

امت از این‌گونه اعمال مبتذل را-که یک ولیعهد عربی از خاندان فاسد آل سعود سفری را به امریکا به‌خاطر فرونشاندن احساسات اسلامی، خوشحال کردن و خندیدن در برابر سلوک روابط عمومی انجام داده و به تعهد برای ترمیم تصویر تند افراطی دیده شده در برابر ارزش‌های لیبرال-سیکولر به نام "اسلام میانه‌رو" بپردازد- زیاد دیده است.

حرکت به‌طرف یک جامعۀ سیکولر سعودی، در تمام سطوح‌اش یک پروژۀ امریکای امپریالیست است که شهزاده محمد ‌بن سلمان به عنوان چرخ آن عمل کرده و آماده است تا مردان، زنان و اطفال عربستان سعودی را مستقیم به سمت هرج‌و‌مرج و فسادبکشاند. شروع کردن این پروژه با آبرو و عزت زنان و مردان مسلمان و آجندای فاسد حذف حجاب و خِمار با ارزش‌های لیبرال-سیکولر امریکایی همخوانی دارد. ولیعهد شهزاده محمد ‌بن سلمان در یک مصاحبۀ ٦٠ دقیقه‌ای گفت: «ما تندروانی داریم که خلط بین دو جنس مخالف را منع نموده و مردها و زن‌ها را در یک محیط کار از هم جدا می‌کنند. بسیاری از این نظریات متناقض سبک زنده‌گی در زمان پیامبر و خلفاء هستند. این مثال واقعی و یک مدل درست است.» او هم‌چنان گفت: «قوانین بسیار واضح و از روی قوانین شریعت تصریح شده‌اند که زنان مثل مردان لباس محترمانه و نجیب بپوشند. البته این تنها به‌معنی محدود بودن به عبای سیاه و یا هم چادر سیاه نیست؛ بلکه تصمیم به‌طور کامل به زنان واگذار شده تا آن‌ها انتخاب کنند که چه نوع لباس محترمانه و نجیبی را برای پوشیدن انتخاب می‌کنند.»

این حمله بالای تعامل بین جنسیت‌ها و لباس زنان مسلمان بدنبال سخنان یک شیخ سعودی بنام عبدالله المطلق عضو شورای عالی علما، که در برنامۀ رادیویی‌اش در کانال رادیویی "نداء الاسلام" در روز جمعه مورخ ٩ فبروری ٢٠١٨م گفت، صورت می‌گیرد. او در جواب سؤالی در بارۀ حکم پوشیدن عباء گفت: «بیش از ٩٠ درصد زنان پاکدامن مسلمان در جهان اسلام عباء نمی‌پوشند؛ پس ما نباید مردم را به پوشیدن عبا مجبور نمائیم.» این آجندای فاسد، که محمد‌ بن سلمان و علمای فاسد حامی‌اش؛ مانند المطلق آن را "افراطی" خیال کرده‌اند، برخلاف گفته‌های واضح قرآن کریم است. به‌همین خاطر، برنامه‌ای به اصطلاح اصلاح اسلام، که توسط محمد بن سلمان به پیش برده می‌شود، چیزی‌ جز ترک شریعت اسلام نبوده و در مخالفت کامل با نظریاتی است که پیامبر گرامی‌مان حضرت محمد ﷺ اظهار کرده و توسط خلفایی‌که بعد از ایشان آمدند، تأئید و حمایت شده بود. الله سبحانه و‌تعالی در سورۀ احزاب آیۀ ذیل به حضرت محمد ﷺ امر می‌کند:

﴿يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا﴾

[احزاب: ٥٩]

ترجمه: ای پیامبر! به زنان و دخترانت و به‌زنان مسلمانان بگو: جلباب‌های خود را بر خود نزدیک سازند. این نزدیک‌تر است به‌آن‌که شناخته شوند و مورد آزار قرار داده نشوند و الله(سبحانه و‌تعالی )بسی آمرزنده و مهربان است.

از ام عطیه روایت شده که ما امر شدیم تا زنان مریض و زنان پوشیده را به تجمعات و مجالس دینی مسلمانان در دو عید بیاوریم. این زنان مریض از مصلاء دور نگهداشته می‌شدند. یک زن پرسید: ای رسول‌الله(صلی الله علیه وسلم)! آنانی‌که حجاب ندارند، چه می‌شوند؟ ایشان فرمودند:

﴿لتلبسها صاحبتها من جلبابه﴾

[صحیح البخاری، حدیث٤٤٧/٨]

ترجمه: باید از دوستش حجابی را به امانت گیرد.

در یک حدیثی‌که از ام سلمه(یکی از ازواج پیامبر ﷺ) روایت شده آمده است که:

ترجمه: هنگامی‌که آیۀ: «آن‌ها باید جلباب‌های خود را به نزدیک خود بکشند» نازل شد، زنان انصار در حالی با حجاب بیرون آمدند که گویا کلاغ‌های بالای سرشان دارند.

[سنن ابوداود: ٤٠٩٠/٣٢]

یک واقعه از حضرت عایشه رضی الله عنه یکی دیگر از ازواج پیامبر ﷺ روایت شده که:

ترجمه: در حالی‌که من نشسته بودم، همسر ریفا القراضی نزد رسول‌الله(ﷺ) آمد... و او حاشیۀ حجاب خود را نشان می‌داد.

[صحیح‌البخاری: ٦٨٤/٧٢]

به‌همین خاطر ولیعهد شهزاده محمد بن سلمان، آزاد کنندۀ زنان مسلمان سعودی نه؛ بلکه یک دست‌نشاندۀ بی‌فکر امریکا است که مطیعانه و به‌طرز خطرناکی جامعه را نه‌تنها علیه ارزش‌های اسلامی و مکلفیت‌های‌شان می‌شوراند؛ بلکه بدین وسیله می‌خواهد تا مانع قیام جوانان بی‌قرار و ناراضی علیه حکمرانان فاسد و نظام  فاسد سیاسی، که جهان نمونۀ آن‌ را در "بهار عرب"  در تونس، مصر و سوریه شاهد بوده است، جلوگیری نماید.

نویسنده: ثریا امل یسنا

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه