چهارشنبه, ۲۱ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
پیام نیویارک تایمز در مورد قضیه مرسی و خاشقجی به جهان چه بود؟
بسم الله الرحمن الرحيم

پیام نیویارک تایمز در مورد قضیه مرسی و خاشقجی به جهان چه بود؟

(ترجمه)

خبر:

روزنامۀ نیویارک تایمز آمریکا، پیامی را با موضوع واضح و روشن از طریق نشرِ دو خبر در دو روز پی‌درپی در یک ستون و مکان که یکی از مصر و دیگری از سعودی بود را در لفافه که اکثریت مردم متوجه آن نشدند به جهان فرستاد. طوری‌که این روزنامۀ آمریکایی، ستونی را در قسمتِ چپِ صفحۀ اول خودش به روز پنج‌شنبه در مورد مرگ رئیس جمهور منتخب مصر، محمد مرسی در جریان محکمه‌ای که برای او در قاهره برگزار گردیده بود، به نشر رساند؛ پس از آن در همان محل و ستون به روز بعدی؛ یعنی روز جمعه خبری را در مورد مرگ روزنامه‌نگار سعودی، جمال خاشقجی -طبق یافته‌های سایت "عربی ۲۱"- به نشر سپرد.

هم‌چنان سایت "عربی ۲۱" در حالی نسخه‌ای از روزنامۀ چاپ شده در هر دو روز را به دست آورده که در شماره سه‌شنبه گذشته، عنوان خبر خود را این‌گونه انتخاب نموده بود که "مرسی در قفس تنگ و دشوار، خاموشانه مرد" و بعد از آن در روز بعدی و در همان محل، عنوانی را سوال گونه نوشته بود که "چه کسانی از قاتلین خاشقجی آزاد گذاشته شده‌اند؟".

یک خبرنگار عرب در جریان گفت‌وگو با سایت "عربی ۲۱" گفته است که "نیویارک تایمز پیام واضح و روشنی را که در دو شماره خودش به آن اشاره نموده برای همه فرستاده است و موضوع پیام این‌است که قاتلین، تا هنوز در نظام‌های مستبدی که ادارۀ فعلی آمریکا از آن‌ها حمایت می‌کند، به سزای اعمال‌شان نرسیده‌اند؛ چنان‌چه روزنامه خواسته است تا این را بگوید که قاتلین هر دو جنایت یکی بوده و هیچ تفاوتی در میان‌شان نیست.

تبصره:

این روزنامۀ آمریکایی، با وضاحت تمام ادارۀ فعلی آمریکا را به حمایت از قاتلین در مصر و سعودی متهم می‌سازد. بلی، این یک روزنامۀ عربی، اروپایی، روسی ویا هم ایرانی نیست؛ بلکه یک روزنامۀ آمریکایی‌ست؛ یعنی شاهد از جنس قاتل است؛ طوری‌که گفته شده: (و شهد شاهد من اهلها)؛ یعنی گواهی، از خانواده‌اش بر او گواهی داد و این گواه، از اهل و خانوادۀ خود آمریکاست.

این حکومت‌های حمایت‌شده از سوی غرب به ویژه از سوی آمریکا، به ویرانی و نابودی شهرها و کشتن فرزندان بی‌گناه امت اسلامی عادت کرده‌اند و زندان‌های آن‌ها پُر است از افراد بی‌گناهی‌که در زیر شکنجه و ستم آن‌ها به قتل می‌رسند.

بدون شک سیل ویران‌گری از راه رسیده است و این حاکمانی‌که از الله (سبحانه و تعالی) نترسیده و از خویشتن خجالت نمی‌کشند، بالای خون و آبروی مسلمانان معامله نموده و حرمت و حقوق آن‌ها را زیر پا کردند؛ حتی این‌که فلسطین و مردم آن را لقمه‌ای لذیذی در دهان یهود ساختند، اینان حاکمان طاغوت هستند که نمی‌دانیم از کدام رحم خارج شده و از کدام شیر تغذیه شده‌اند که امت اسلامی را به این حال رسانده‌اند؟!

بدون تردید حکومت‌های آمریکا یکی پس از دیگری، دست‌های تمام‌شان به خون مسلمانان آلوده گشته است و آخرین آن‌ها که ادارۀ ترامپ می‌باشد، حالتی مانند ادارات قبلی در حمایت از قاتلین و تروریزم در جهان دارد.

غمگین مباشید؛ حتماً شب‌های تاریک به پایان خواهند رسید، زنجیرها شکسته خواهند شد، به خواب رفتگان بیدار خواهند شد، امت اسلامی به بیداری فکری خواهند رسید، شیران به بیشه‌های‌شان بر خواهند گشت و موش‌های صحرایی داخل سوراخ‌های‌شان خواهند شد.

ما امت اسلامی هستیم، ما کسانی هستیم که با محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) بر جهاد در راه الله (سبحانه و تعالی) تا هنگامی که زنده هستیم بیعت نموده‌ایم و به هیچ‌صورت ترامپ و حکام خائن از چنگ ما رهایی نخواهند یافت. ما برای آن‌ها در کمین‌گاه نشسته‌ایم. ما در مسیر محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) گام بر خواهیم داشت و سرنوشت این حکام خائن مانند سرنوشت کعب بن اشرف، خالد الهذلی و امثال آنانی‌که به دست اصحاب مخلص رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) افتادند و به بدترین شکل کشته شدند، خواهند شد.

و در پایان این را می‌گوییم که ما نوادگان صلاح الدین و محمد فاتح هستیم؛ ما کسانی هستیم که چشم‌های‌مان بسته و اراده‌های‌مان سُست نخواهند شد؛ ما تخت پادشاهی ترامپ و سیسی را فرو خواهیم ریخت؛ ما کسانی هستیم که با جدیت کامل و استوارانه برای رهایی امت اسلامی از چنگ غلامانی؛ مانند: سیسی، ابن سعود، اردوغان و هاشمی‌یون... تلاش خواهیم کرد. ایجاد دولت فراگیر اسلامی، حکم نمودن به آن‌چه که الله (سبحانه و تعالی) نازل کرده، آزادسازی فلسطین و برپایی خلافت اسلامی در سرزمین بیت المقدس، به الله (سبحانه و تعالی) سوگند یاد کرده‌ایم و حق ما بر الله است تا ما را در این راه یاری رساند؛ زیرا خودش فرموده است که:

﴿وَكَانَ حَقًّا عَلَينَا نَصرُ ٱلمُؤمِنِينَ﴾

[الروم: ۴۷]

ترجمه: و حق‌ است‌ بر ما؛ یعنی: بر ما ثابت‌ و لازم‌ است‌ «نصرت ‌دادن‌ مؤمنان‌» که‌ ما از روی‌ فضل‌ و کرم‌ این‌ وعده‌ را بر خود لازم‌ گردانیده‌ایم‌ و ما به‌ وعده‌ خویش ‌صادقیم‌ و آن‌ را خلاف‌ نمی‌کنیم‌.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه