جمعه, ۲۳ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حلب در آتش می سوزد باوجودی که جهان در تماشا اش نشسته!
بسم الله الرحمن الرحيم

حلب در آتش می سوزد باوجودی که جهان در تماشا اش نشسته!

خبر:

ارتش سوریه اعلام نمودن که دو ولسوالی تحت محاصره مخالفین را در مناطق شرقی شهر حلب در دو روز اخیر دوباره گرفتند و به همین گونه دولت حملات هوایی خود را به منظور هدف قراردادن مناطق تحت تصرف گروه های مخالف دولت را دوباره از سر گرفت. در اوایل ماه نومبر سال جارینیروهای نظامی سوریه، تمام قدرت و توان خود را برای دوباره به کنترل در آوردن مناطق شرقی حلب به خرج دادند. از سال 2012م بدینسو-که حلب بزرگترین شهر سوریه می باشد- در تصرف مخالفین دولت قرار داشت، حال به دو پارچه ی تحت تصرف دولت و مخالفین تقسیم شده است.

حلب، قبل از جنگ های داخلی یکی از بزرگترین شهر سوریه بشمار می رفت و حال در اثر این جنگ ها صدها هزار نفر از بین رفتند، و به دو قسمت-غربی که به اختیار دولت و شرقی که به اختیار مخالفین است- تقسیم شده، با این حال سازمان ملل متحد رسماً اعلام می دارد که تقریباً 250هزار نفر هنوز هم تحت محاصره قرار دارند.

و اخیراًمخالفین به دشوار ترین لحظات مقاومت شان پس از آنکه نیروهای طرفداردولت آنان را شکست سنگینی داد، مواجه شدند که حدوداً یک بر سوم حصه قلمرو شهر را درین اواخر تحت اداره خود داشتند. افراد ملکی در مناطق شرقی حلب نظر به اینکه جنگ میان مخالفین و دولت شدیداً در بین شهر هر لحظه جریان دارد، از زنده ماندن شان کاملاً ابراز ناامیدی می کنند

صلیب سرخ یا ICRC-که در زمینه کمک ها فعالیت می کنند- اعلام نمود که در 72 ساعت گذشته تقریباً 20هزار غیرنظامی به منظور محافظت از جان خود در مناطق غربی شهر-تحت محاصره دولت- پا به فرار زدند. و منابع دیگر گفته اند که آنها بخاطر عقب نشینی به دیگر محلات مناطق شرقی حلب رفتند.

مخالفین سوریمحاصره شدهدر شرق حلب،به گفتۀ مقامات سازمان ملل، برای رساندن کمک های اولیه و ادویهجات طبی توافق بستند، اما قبل از آنکه کمکهای بشر دوستانه را آغاز کنند، تمام جهان منتظر نشانه "چراغ سبز" از سوی روسیه و دولت سوریه برای رساندن این کمک ها بودند.

تبصره:

نبرد سوریه بسیاری جنبه های گنگ وضعیت سوریه را که در اصل حقیقت اصلی از چی قرار است، افشا کرده است. واضحاً که غرب باوجود کمک هایش به مخالفین هنوز هم از خود هیچ صدای در نیاورده و آرام باقی میماند. مقامات مخالفین طرفدار غرب به خبرگزاری رویترز (Reuters)گفته که سیاست خارجی حکومت ایالات متحده امریکا نسبت به اوضاع سوریه توجه ی کمی دارد. اسد و متحدانش در تلاش این بودند که از شرایط ناگوار فعلی بهره ی گیرند، در حالیکه غرب تابحال هیچ بهره ی گرفته نتوانسته است.

به هرحال، انتقادات نسبت به ترکیه در پیوند به عدم کمک به مخالفین دولت بشار اسد در حملات اخیر روسیه، ایران و دولت سوریه بالای غیر نظامیان،به اوج خود رسیده است. مقامات از اداره رئیس جمهور اردوغان خبر می دهند:«باوجودی که اردوغان همراه پوتین در جریان دو هفته گذشته صحبت های داشته و توافق برای حل بحران انسانی در حلب بستند، هر دو مقام تمام تلاش های خود شان را بر علیه تروریزم بین المللی بخرج خواهند داد.»

جهان، مردم سوریه را به سرنوشت خودشان واگذاشتند، حالت بیانگر این است که تمام جهان همراه رژیم سفاک سوریه به قتل عام مردم بی گناه راضی شدند. شما بگوئید چقدر مسلمان بی گناه بمیرد تا زمانی که افواج امت اسلامی باهم برای سرکوب اسد و همپیمانانش متحد شوند؟ و بیان خدمات حکام مسلمان به هیچ دردی نمی خورد به این معنی که هیچ کس برای محافظت از مردم وجود ندارد، و هنگامی که حکام در پشت درهای بسته همراه دشمنان اسلام توافق می بندند، و همواره برای حفظ منافع ملی خود می اندیشند، همان گونه‌ایکه ترکیه انجام داد.

مسلمانان حلب یاور و کمک کننده ی بنام الله سبحانه وتعالی را دارند و الله منان هرگز آنها را تنها نخواهد گذاشت که شکست بخورند؛ زیرا وی سبحانه وتعالی می فرماید:

وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ

 [حج: 4]

(امّا الله بنده گان مصلح و مراكز پرستش خود را فراموش نمیكند) و به طور مسلم اللهیاری میدهد كسانی را كه(با دفاع از آئین و معابد) او را یاری دهند. الله نیرومند و چیره است(و با قدرت نامحدودی كه دارد یاران خود را پیروز میگرداند، و چیزی نمیتواند او را درمانده كند و از تحقّق وعدههایش جلوگیری نماید).

اما حکامی که در رأس مقام و قدرت در سراسر جهان هستند، از بابت اینکه خواهران و برادران شان را هر روز در حال مرگ و آزار و اذیت شدن هستند و بطور بخاموشانه تماشا می کنند و حتی نمی خواهند به این اوضاع نقطه پایان بخشند، در آخرت سخت محاسبه خواهند شد.

نویسنده: عایشه حسن

برای دفتر مطبوعات مرکزی حزب التحریر

Last modified onیکشنبه, 05 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه