سه شنبه, ۲۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
وضعیتِ زنان در نودونهمین سال‌گرد سقوط خلافت
بسم الله الرحمن الرحيم

وضعیتِ زنان در نودونهمین سال‌گرد سقوط خلافت

(ترجمه)

خبر:

آژانس خبری الانبأ زیر نام «وضعیت زندگی زنان در روز جهانی زن»، آمارهای از زنان فلسطینی به تاریخ 5 مارچ 2020 میلادی به دست نشر سپرد که در آن چنین آمده است: «روز پنج‏شنبه علا عوض، رئیس ادارۀ احصائیه فلسطین خواست تا از وضعیت زندگی زنان در روز جهانی زن که برابر است با یک‎شنبه 8 مارچ 2020، باخبر شود.»

تبصره:

این آمارگیری در نودونهمین سال‌روز فروپاشی خلافت اسلامی واقع گردیده و وضعیتِ را به تصویر می‏کشد که زنان در نبود مسوول و پشتیبان به سر برده‌اند. در طی این نودونه‌سال، مفاهیم بار معنایی‌شان را از دست داده و معیارها نیز متفاوت شده است. زنی‌که خانه را سرپرستی می‏نمود و هیچ‌مردی نمی‏توانست تا موقف‌اش را سلب نماید و مسوولیت‌اش را به دوش کشد، حالا دولت ما حاضر است و می‏خواهد تا ورق برگرداند و مسوولیت‏های زنان و مردان را بدل نماید. این دقیقاً مطابق به همین مفاهیم ناقص‌شان می‏باشد و بدین‌وسیله مسوولیت‌های مربوط به مردان را به زنان و از زنان را به مردان داده است. کار به خاطر امرار معاش بر زن لازم است؛ هرچند شوهر، صاحب خانه و پدر نیز در خانه باشند. این‏ها آن‏گونه که اسلام کرامت و بزرگی را برای زن در نظر گرفته است، نمی‏خواهند و به این راضی نیستند که زن با عزت و عصمت در خانه باشد و مرد روزی و نیازهای وی را برآورده سازد؛ بلکه قصد دارند تا زن را به بیرون به دنبال کار و معامله کشانده و مهم‌تر از آن این‏که دست زنان را از تربیه نسل‏ها کوتاه سازند.

زنی‌که در خانه نشسته و به کار اصلی‏اش، به عنوان مادر و مربی خانه، به مثابۀ یک گوهر که باید حفظ گردد که موافق به فطرت اوست بپردازد؛ می‌خواهند زن بی‌کاره به حساب آمده و بر او لازم می‏بینند که برای حل این مشکل‌شان ناچار بیرون از خانه به دنبال کار باشند تا از بیهودگی و بی‌کارگی‌شان خلاصی یابند؛ چرا که تربیت فرزندان و مدیریت خانواده کاری نیست که مطابق به فرآورده‏های فکری سرمایه‏داری باشد، سرمایه‏داریی‌که به جز منفعت چیزی را ارزش نمی‏دهد.

این‏ها می‏خواهند که زن را به مدارسی جذب نمایند که در آن از تعلیم و تثقیف دین آن‏ها و چگونگی بندگی و اطاعت پروردگارشان خالی بوده؛ بلکه در پی این هستند تا نهال مفاهیم غربی را در ذهن و فکرشان غرس نموده و او را برای سرکشی از واقعیت‌اش آماده سازند.

ولی پوهنتون‏ها/دانشگاه‏ها چیست؟ این مراکز به سان پوهنتون/دانشگاه قرطبه و بغداد نیست که ثقافت اسلامی و علوم تجربی را تدریس کند؛ بلکه بی‌خدایی و الحاد را تعلیم می‏دهند. این درس‏ها افکار متردد و متشککی است که شاید بتوان بر زنان تأثیر گذاشت تا از مسیر حق منحرف شده و اعتمادشان نسبت به اسلام را از دست دهند.

این همان دست‏آوردی است که زنان بعد از نودونه‌سال از سقوط دولت خلافت به آن دست یافته‌اند؛ اهدافی برای بی‌خدایی زنان تعین کرده‌اند و عدۀ زیادی از زنان به این شعارهای بی‌ارزش مؤسسات غربی و به دور از ما و اسلام بزرگ ما، هویت گرفته‌اند.

وضعیت آشفته گردیده و صداهای از حقوق زن در سایه سرمایه‏داری کفری به گوش می‏رسد و صدای گرفتن زنان از چنگال ظلم اسلام، محرمات و شوهران‌شان، تمایل نظام‏های حاکم بر حمایت از زن از ظلم موارد متذکره، به گوش می‏رسد! می‏شنویم که گفته می‏شود؛ همانا راه سعادت و خوش‏بختی، بیرون رفت از این همه مصیبت و مانع اعتراف به آزادی‏های شخصی از قید، شریعت، جامعه و خانواده می‏باشد.

این آمارهای اجرا شده توسط دولت فلسطین جهت گزارش به امریکا است تا امریکا سنجش نموده ببیند، دولت مزدور فلسطین چقدر توانسته به دستورات امریکا پای‌بندی داشته باشد و این‏که بداند این دولت مزدور در امر مبارزه و جنگ با اسلام و مسلمانان به چه میزانی از موفقیت دست یافته است. این دولت همراه با مؤسسات گوناگون خود و مؤسسات جهانی معینه در مقابل مبارزات‌شان با اسلام و مسلمانان و بریدن زن از اسلام به اندازۀ تلاش‌شان از دولت‏های حامی خویش مزد می‏گیرند. اگر دولت خلافت می‏بود و خلیفۀ مسلمانان رهبری آن را به عهده می‏داشت؛ هرگز دولت‏های مزدور و نمایندگان آن‏ها جرأت هدف قرار دادن زنان مسلمان و مبارزه با دین امت مسلمه و نظام اسلامی را به خود راه نمی‏دادند.

راستی‌که خلیفۀ مسلمانان از اسلام حفاظت می‏نمود و از فرزندان تحت سرپرستی‏اش در مقابل اهداف خارجی حمایت می‏کرد، چه بسا برنامه‏ها و وقایعی‌که به امر خلیفۀ مسلمانان به خاطر حرص شدید وی نسبت به این‏که مبادا رعیت‌اش از آن متأثر شود و یا این‏که به اسلام آسیبی برساند، محو و منحل می‌گردید. به این دلیل نشست‏ها و کنفرانس‏ها برگزار نمودند تا شیران را از صحنه دور ساخته، روبه‏های بزدل بتوانند بدون ترس و واهمه گشت و گزار نمایند. درعین‌حال، پیروان خود را آزاد نمایند تا در زمین خدا فساد را گسترش دهند.

لعنت خدا بر کسانی‌که خلافت ما را نا بود کرده و سرزمین بزرگ ما را پارچه‌پارچه نمودند. پروردگارا! راضی باش و کمک کن کسانی را که در راستای اعادۀ دوبارۀ خلافت بر منهاج نبوت تلاش می‌کنند، راضی باش از کسانی‌که تلاش دارند و می‌خواهند زندگی اسلامی‌شان را از سر گیرند و معیار و سنجش اعمال خود را حلال و حرام قرار داده و هم‌چنان می‌خواهند این هرج و مرج و آشفتگی را برطرف ساخته و دوباره امت را روی صحنه بیاورند. زن که جزء لاینفک امت است، شرافت و آرامش گمشده‏اش را برایش اعاده نمایند. این شیران، با هیبت و قدرت‌شان باز می‏گردند تا روبا‏های بزدل در سوراخ‏های‌شان پنهان شوند.

نویسنده: اسماء جعبه

مترجم: عبدالقدیر مخلص

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه