جمعه, ۲۳ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
جهان سخت نیازمند دولتی‌ست که امور آن را به درستی سامان دهد!
بسم الله الرحمن الرحيم

جهان سخت نیازمند دولتی‌ست که امور آن را به درستی سامان دهد!

(ترجمه)

خبر

سازمان  جهانی صحت، ویروس کرونا را به صفت یک وبای جهانی معرفی نمود. تیدروس رئیس سازمان جهانی صحت در اظهاراتی گفت: شمار مبتلایان بیرون از چین در ظرف دو هفته گذشته 13 برابر افزایش داشته.

چین، که این ویروس نخست در آن ظاهر گردید، 80754 مورد اتبلا قطعی و 3136 مورد مرگ را ثبت نموده، اما روز سه شنبه گذشته کم‌ترین میزان ابتلای جدید، یعنی 19 مورد را ثبت نمود.

شماری از دولت‌ها، به شمول سویدن، بلغاریا، جمهوری ایرلند شاهد نخستین مورد مرگ بر اثر کرونا بودند، در حالی‌که شمار مبتلایان قطعی در قطر از 24 به 262 مورد رسید. در جریان انتشار این ویروس، در حال حاضر 60 ملیون تن از گشت و گذار ممنوع شده‌اند و ایتالیا بیشترین موارد مرگ و میر را شاهد بوده. (منبع: بی بی سی 11 مارچ 2020)

 تبصره

دولت خلافت از تمام عرصه‌های زنده‌گی بشر  در جهان، اعم از زنده‌گی اجتماعی، اقتصادی، صحی وغیره غایب است و این غیابت باعث شده بشریت در تمام این عرصه‌ها با درد و رنج‌های بی‌شماری دست و گریبان شود. اینک 99 سال است که جهان پس از زوال آفتاب دولت خلافت، زیر آتش نظام‌های سرمایه‌داری و کمونیستی خرد و خمیر می‌شود. دولت‌هایی‌که تنها به هدف خدمت به سازمان‌ها و اندکی از مردم طراحی گردیده و به‌جز جنگ‌های خانمان‌سوز، فقر، فساد و بیماری‌های گوناگون دستاورد دیگری برای جهانیان ندارد.

امروز ما شاهد وبای کرونا استیم، وبایی‌که به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است؛ اما هیچ غمخوار و حامی واقعی برای مردم وجود ندارد تا منافع آنان را در نظر گرفته و با این وبا به درستی مقابله نماید. تلاش‌هایی‌که برای معالجۀ این بیماری روی دست گرفته شده در حقیقت تلاش‌هائی است که در جهت دفع خسارت از سرمایه‌داران و جلوگیری از به خطر افتادن منافع آنان به کار گرفته می‌شود و در عین حال به هدف کسب درامدهای بیش‌تر از دواها و معالجات با هزینه‌های سر به فلک کشیده و کمرشکن برای مردم بی پناه.

هرچند تکنولوژی و امکانات صحی و بهداشتی پیش‌رفت‌هایی زیادی داشته، اما این پیش‌رفت‌ها مقید به منفعت است. یعنی اگر در پیش‌رفتی منفعتی برای سرمایه‌داران وجود داشته باشد، آن پیش‌رفت عملی می‌گردد در غیر آن، زنده‌گی مردم هیچ وزن و بهایی در ترازو و ارزش‌های نظام سرمایه‌داری ندارد.

بزرگ‌ترین توصیۀ تمام حکومت‌ها در خصوص این بیماری برای مردم این است که در خانه بمانند؛ زیرا معاینه‌خانه‌ها و بیمارستان‌ها امکانات رسیده‌گی به شمار زیاد مبتلایان را ندارد. انگار این معاینه‌خانه‌ها و و بیمارستان‌ها در اصل امکانات رسیده‌گی به تمام موارد ابتلاء به وبای کرونا را داشته! من در مورد دولت‌های پیش‌رفته صحبت می‌کنم؛ امریکا، اروپا وغیره. سازمان‌های صحی در این دولت‌ها فقط به هدف کسب منافع راه اندازی گردیده و نه به هدف رسیده‌گی انسانی به نیازهای مردم. معیار اصلی و اساسی در راه‌اندازی این سازمان‌ها، کسب منافع بیش‌تر از کم‌ترین مقدار هزینه‌ها، لوازم، کارمندان و زیربناها، به همین دلیل است که این دولت‌ها با بحران واقعی در عرصۀ صحت مواجه گردیده اند؛ طوری که ممکن است یک فرد برای انجام دادن یک عملیات جراحی، ماه‌ها در انتظار به سر برد؛ زیرا متخصصین، لوازم و سایر نیازهای اساسی کافی وجود ندارد.

اما دولت خلافت در عرصۀ صحت و رسیده‌گی به نیازهای مردم پیوسته پیشگام بود و به گونۀ قابل توجهی به آن اهتمام به خرچ می‌داد. به همین دلیل بود که شهرهای خلافت همواره پاک، شکوفا و عاری از بیماری‌ها و وباها بود؛ در حالی‌که اروپا از نظر بیماری‌ها و وباهای گوناگون در وضعیت بسی ناراحت کننده به سر می‌برد. از الله سبحانه وتعالی می‌خواهیم ما را نصرت دهد تا دولت اسلام را به زودی برپا نمائیم تا اوضاع به حالت اصلی خود برگردد و جهان یک‌بار دیگر از نعمت رهبری دلسوزانه و حکیمانۀ دولت خلافت بهره‌مند گردد. آمین یا رب العالمین.

نویسنده: عبدالرحمن ایوبی

مترجم: عبدالله دانشجو

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه