جمعه, ۲۳ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ویروس کرونا
بسم الله الرحمن الرحيم

ویروس کرونا

(ترجمه)

خبر

روز سه‌شنبه پکن اعلام کرد که ویروس جدید کرونا در سرزمین اصلی چین، جان 1016 نفر را گرفته است. درحالی‌که تعداد مبتلایان بیماری همه‌گیر کرونا در این کشور از مرز 42600 نفر گذشته است. چین در تلاش است تا این وباء (ویروس کورونا) را کنترل کند و برای این هدف اقداماتی سخت‌گیرانۀ را در دست گرفته است. از جمله بستن تمام شهر‌ها و جلوگیری از بیرون رفتن مردم از خانه‌های‌شان، مگر در صورت ضرورت.

تبصره

الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ﴾

[الشوری: 30]

ترجمه: هر مصیبتی‌که گریبانگیرتان شود، از دستاورد خودتان است و [الله] از بسیاری در می‌گذرد.

و هم‌چنان می‌فرماید:

﴿وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ بِمَا كَسَبُوا مَا تَرَكَ عَلَى ظَهْرِهَا مِن دَابَّةٍ﴾

[فاطر: 45]

ترجمه: اگر الله مردم را به [سزای] آن‌چه می‌کردند، گرفتار می‌ساخت بر روی آن (زمین) هیچ جنبنده‌ای را نمی‌گذاشت.

در زندان‌های چین یک‌ملیون مسلمانان اویغور زندانی هستند؛ اما الله سبحانه وتعالی بیشتر از 11ملیون آن‌ها را را در شهرها و خانه‌های خودشان زندانی نمود. دولت چین پوشیدن خمار و حجاب را برای زنان مسلمانان منع قرار داد؛ درحالی‌که الله سبحانه وتعالی همه مردان و زنان را مجبور به پوشیدن حجاب نمود. آن‌ها مانع وضوء گرفتن مسلمانان می‌شدند، بنابر این الله سبحانه وتعالی آن‌ها را مجبور ساخت که برای جلوگیری از بیماری دست و روی خود را بیش از چندین بار در روز بشویند. آن‌ها مانع عید فطر و اضحی مسلمانان می‌شدند و الله مانع عیدهای‌شان شد؛ طوری‌که در عید اول سال‌شان با گردهمایی بیش از 40 هزار نفر سبب آلوده شدن تعداد زیادی از آن‌ها به مرض کرونا شد. نباید آن‌ها را از یاد برد. آن‌ها اقتصاد مسلمانان اویغور را نابود ساختند. بنا بر این الله اقتصاد آن‌ها را نابود کرد...

الله سبحانه وتعالی بر آن‌ها تانک‌ها و هواپیما‌ها را نفرستاد؛ بلکه موجود کوچک (ویروس) را فرستاد که حتی به چشم دیده نمی‌شود. الله متعال می‌فرماید:

﴿...وَمَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلَّا هُو﴾

[مدثر: 31]

ترجمه: ... [شمار] سپاهیان پروردگارت را جز او [کس] نمی‌داند.

توجه داشته باشید که چینی‌ها همه موجوداتی را که تحرک داشته باشند؛ از قبیل: خزنده‌گان، حشرات و کرم‌ها و حتی جنین‌های سقط شده را می‌خورند. این مردم همه نجاست‌ها را می‌خورند و از حلال و حرام شناختی ندارند و هم‌چنان فرق  بین غذای طیب و خبیث نمی‌گذارند. به این دلیل است که مردم چین مصاب به چنین امراضی می‌شوند و رنج می‌برند؛ درحالی‌که الله سبحانه وتعالی  انسان را آفریده و برایش مشخص نموده که چه چیزی خوب و چه‌چیز مضر است و او خبیر و داناست.

در شریعت اسلامی غذاها به دسته‌های حلال و حرام تقسیم شده است. این شریعت است که فرد را از مصاب شدن به چنین بیماری‌های محافظت می‌کند. چنان‌چه قوانین الله سبحانه وتعالی در مورد غذا و نوشیدنی موجب تحقق خیر می‌شود. به همین ترتیب، قوانین الله در موارد زنده‌گی عمومی؛ چون سیاست، اقتصاد، حاکمیت، اجتماع و مجازات‌ها نیز موجب خیر است. قوانین اسلامی بشریت را در برابر تنگ شدن حیات و سختی‌هایی‌که امروز تجربه می‌کنند، محافظت می‌کنند. الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْماً لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ

[مائده: 50]

ترجمه: آیا حکم [روزگار] جاهلیت را می‌خواهند؟ برای گروهی‌که یقین دارند، چه کسی در داوری بهتر از الله است.

نکتۀ دیگر این قاعده را رد نمی‌کند که ویروس کرونا یک صنعت بیولوژکی آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد چین باشد و ممکن نیست که این فاجعه یا بحران در ماه اپریل پایان یابد. چنان‌چه ترامپ گفت: «با بالارفتن درجه حرارت این ویروس ختم شده و از بین می‌رود.»

شاید جهانی شدن این ویروس مانند ویروس‌های صنعتی دیگر، چون جمرةالخبیثه، انفلونزای مرغی، انفلونزای خوکی، سارس وغیره... که نشر خبر آن‌ها در آن زمان سبب ایجاد وحشت در بین جهانیان شد -که باعث متضرر شدن فارم‌های مرغ‌داری و فارم‌های تربیه خوک گردید و هنگامی‌که هدف حاصل شد- بیماری پایان یافت.

این ویروس یا انتقام الهی است، بدون دخالت انسان یاهم ساخته شدۀ امریکا است؛ اما حالا بر ما لازم است که از عذاب الله بترسیم؛ درحالی‌که برادران مان در ترکستان شرقی در عذاب و شکنجه قرار داشتند. آن‌ها را ترک کردیم و به نجات آن‌ها از ظلم دولت چین نشتافتیم و هیچ بشری برای نصرت و نجات آن‌ها تلاش نکردند. سپس الله سبحانه وتعالی به وسیله این مرض از ظالمین انتقام گرفت. واجب است که از الله سبحانه وتعالی بترسیم، این‌که ما را جایگزین قوم دیگری نکند که الله آن‌ها را دوست داشته باشد و آن‌ها الله سبحانه وتعالی را. الله سبحانه وتعالی مؤمنین را عزت و شوکت نصیب می‌کند و کفار را ذلت و خاری.

بار الها! ما را به اسلام ثابت قدم بگردان و ما را به عقب بر مگردان؛ زیرا تو بر همه امور قادر هستی!

نویسنده: نجاح‌السباتین

مترجم: پارسا "امیدی"

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه