پنجشنبه, ۲۲ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اخبار جهان اسلام
بسم الله الرحمن الرحيم

اخبار جهان اسلام

امریکا در افغانستان هیچ پیشرفتی نداشته

اگرچه اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا به روز جمعه-یعنی یک روز قبل از این که وارد خلیج شود- از افغانستان دیدن بعمل آورد، اما واقعیت این است که حل بحران این کشور از توان امریکا بیرون است. در گزارشی که نشریۀ نیویورک تایمز به نقل از آژانس خبری اسوشیتد پرس منتشر نموده گفته شده که افغانستان به تدریج از حافظۀ امریکا پاک می شود، در حدی که برخی ها جنگ افغانستان را، جنگ فراموش شده می خوانند.

شانزده سال از جنگ امریکا در افغانستان می گذرد و این طولانی ترین جنگ امریکا به شمار می رود، اما تا هنوز هیچ نشانه ای بر نزدیکی پایان این جنگ به چشم نمی خورد. از آغاز این جنگ در ماه اکتوبر 2001م تا کنون در امریکا دو رئیس جمهور قدرت را در اختیار گرفته و عنقریب با ورود دونالد ترامپ به قصر سفید؛ سومین رئیس جمهور امریکا رهبری جنگ افغانستان را در دست خواهد گرفت.

هیچ یک از دونالد ترامپ و هلاری کلنتن در جریان تبلیغات انتخاباتی شان به هیچ گونه پالیسی و برنامۀ جدیدی اشاره نکردند که بیانگر تحولی در جنگ یک نواخت افغانستان باشد، دیده شد که آنان به ندرت از این جنگ یاد می نمودند، چه رسد به این که از کدام استراتیژی واقعی برای حل آن سخن بگویند.

تا کنون ده هزار سرباز امریکائی در جنگی که جورج بوش به عنوان عکس العمل امریکا در برابر حوادث یازده سپتمبر در این کشور آغاز نمود، به تمرینات نظامی و کمک های لوجستیکی برای اردو و پولیس افغانستان پرداخته، به این امید که روزی فرا رسد که افغان ها خود شان در مقابل طالبان قرار گرفته و یا تلاش ها برای تأمین صلح بتواند سرکشی ها در این کشور را مهار نماید.

در این گزارش گفته شده که فلین، کسی که قرار است مسئولیت امنیت ملی امریکا را عهده دار شود، در کتابی که در سال جاری منتشر نمود چنین نگاشته: «بگذارید رو راست باشیم، ما در حال حاضر جنگ را باخته ایم، من از جنگ بسیار بزرگی صحبت می کنم که تنها در سوریه، عراق و افغانستان خلاصه نمی شود. ما در یک جنگ جهانی و در برابر تحرکات جماهیری، فراگیر و متعصبی قرار داریم که افراد آن را انسان های شرور تشکیل داده و مفکوره های شان را از عقیدۀ فراگیر "اسلام تندرو" الهام می گیرند.

امریکا به خوبی می داند که باوجود تمام تلاش هائی که برای تداوم تسلط استعمارگرانه اش بالای امت اسلامی به خرج می دهد، بازهم تن به جنگی داده که محکوم به شکست می باشد و عنقریب با برگشتن خلافت واقعی، خلافت بر منهج نبوت، از تمام سرزمین های اسلامی اخراج خواهد شد.

 

اوباما اعتراف نمود که امریکا در شکست دادن طالبان و محو تشدد گرائی در افغانستان ناکام مانده

رسانه های امریکائی به نقل از بیانیه یی روز سه شنبه 2016.12.6م بارک اوباما رئیس جمهور این کشور آورده اند که وی گفت: «امریکا نتوانست نهضت طالبان را در افغانستان شکست دهد ولی از طریق حمایت حکومت در کابل توانست که به شصت سال هرج و مرج خاتمه بخشد. در بیانیه نهائی خویش به صفت سرقوماندان اعلی قوای مسلح امریکا که در باره امنیت ملی صحبت می نمود، افزود: با تلاش هایی که امریکا برای آوردن صلح انجام داد بازهم بخاطر جنگ ها، افغانستان نتوانست ثبات یابد. وی هم چنان افزود: نمی خواهم که اوضاع افغانستان را کاملاً بی نقض جلوه دهم، وضعیت در افغانستان تا حال دشوار است. در 30 سال گذشته جنگ جزئی از زنده گی مردم افغانستان شده است. امریکا نمی تواند طالبان را شکست داده و یا هم افراط گرائی را درین کشور از بین ببرد. وی که این اظهارات را در حضور سربازان امریکائی در پایگاه هوائی ماکدیل ایالت فلوریدا بیان می داشت، افزود: تمام آن چه که انجام آن در توان ماست اینست که اجازه ندهیم القاعده پناهگاه های امن برای خویش بسازد و علاوه  برآن می توانیم افغان هایی را کمک کنیم که خواهان آینده یی بهتر برای خویش اند. برهمین اساس از قدرت نظامی خویش کار نگرفته بلکه حکومت کابل را حمایت کردیم.»

این در حالیست که افغانستان را آشفته گی سیاسی و اجتماعی در برگرفته و نه تنها که درین کشور طالبان فعالیت دارند، بلکه گروه های افراطی دیگری نیز مثل گروه داعش فعال اند. امریکا-دولت بزرگ- بعد از فرو روی در طولانی ترین جنگ تاریخ اش به شکست خود در افغانستان اعتراف کرد. الله سبحانه وتعالی می فرماید: 

﴿يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ متِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

[صف: 8]

می خواهند نور(آئين) الله را با دهان هايشان خاموش گردانند، ولی الله نور(آئين) خود را كامل می گرداند، هرچند كه كافران دوست نداشته باشند.‏

 

آیا روسیه در نتیجه انتخابات امریکا دخالت نموده است؟

واشنگتن پوست در مقاله اخیر خویش نوشته که اداره استخبارات مرکزی امریکا یا CIA تأکید می کند که روسیه به شکل سازمان یافته، در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به نفع ترامپ تلاش نموده است. طبق این ادعا: سخنگویان مجلس نماینده گان گزارش داده که اینک کاملاً واضح شده که هدف روسیه انتخاب ترامپ بوده است. در گزارش واشنگتن پست یک عده از مسئولینی که از آن ها نام برده، مدعی اند که معلوماتی را مبنی بر ارتباط حکومت روسیه در انتخابات امریکا، در اختیار دارند. اشخاص مذکور معلومات خویش را که از کنفرانس حزب ملی دموکراسی "وجون بوديستا" سرقت کرده بودند به ویکی لیکس تقدیم نمودند.

یکی از مقامات بلند پایه امریکائی که از وسعت کار استخباراتی معلومات داشت و این معلومات را برای  نماینده گان مردم در پارلمان فرستاده بود، بیان داشت: «هدف از پیش بینی استخباراتی ای که قبل از انتخابات صورت گرفته بود و بیانگر دخالت روسیه در انتخابات امریکا است، برنده شدن ترامپ می باشد. این منبع افزود: این یک موضوعی بود که از قبل بر آن توافق شده بود.»

 

حکام ترکیه اعتراف می کنند که برعلیه انقلاب شام با روسها دسیسه سازی کرده اند

آژانس خبری روسی "نوستی" به تاریخ 7/12/2016م معلوماتی را به نقل از نخست وزیر ترکیه بن علی یلدرم منتشر نمود که ثابت می کند نظام حاکم در ترکیه به ریاست اردغان، برعلیه انقلاب سوریه دسیسه هائی را راه اندازی نموده و در حق الله، رسولش و مؤمنین مرتکب خیانت بزرگی گردیده. یلدرم به آژانس یاد شده گفته: "ترکیه تلاشهایش را از همان ابتدا به منظور بیرون راندن ترورستان از حلب به خرج می داد" یلدرم تأکید نمود که حکومت سکولار ترکیه همکاری هایش را با روسیۀ سکولار، که با الله، رسول اش و مؤمنین عداوت دارد، همچنان ادامه خواهد داد. وی گفت: "ترکیه و روسیه در خصوص حل و فصل بحران سوریه به تفاهم بی سابقه ای دست یافته و جستجوهای هر دو کشور برای دستیابی به راه حل مناسب در یک مسیر قرار دارد". یلدرم تأکید نمود که ترکیه و روسیه در جنگ با کسانی که برای برپائی حاکمیت اسلام تلاش می کنند هدف مشترکی را تعقیب می کنند، چنانچه گفت: "هدف مشترک ما، جنگ با گروه های ترورستی است و تمام تلاش مان را در این راستا به خرج خواهیم داد". می دانیم که کفار و طرف داران شان، گروه هائی را که برای تحکیم اسلام و سقوط نظام های سکولار کفری سعی و تلاش به خرج می دهند، گروه های ترورستی می خوانند. آنان شهرها را ویران کرده و بنده گان الله را بی رحمانه به قتل می رسانند و در عین حال خود شان را داعیان صلح می خوانند، چه قضاوت نا عادلانه و چه حاکمیت بدی دارند آنان!

 

سقوط حلب

همزمان با تداوم حملات موشکی در شرق حلب، آتش بس موقتی که به منظور تأمین امنیت غیر نظامیانی که از شهر خارج می شدند، میان نظام و گروه های انقلابی برقرار گردیده بود ناکام ماند. نظام سوریه حملات کورکورانه اش را بالای شهری که بیشتر از 95 درصد آن را به تصرف خود در آورده هم چنان ادامه می دهد. لازم به ذکر است که تسلط نظام بالای شهر حلب نقطۀ عطفی در بحران این کشور به شمار می رود.

چنان چه انقلابیون در گذشته هرگاه با شکستی مواجه می گردیدند، از توان تجدید قوا برخوردار بودند؛ اما در شرق حلب آنان از چنین امکاناتی برخوردار نمی باشند. انقلابیون از موجودیت خویش در شهرهائی مانند ادلب محافظت می کنند، اما حملات هوائی نظام در آن شهرها نیز آنان را با خطر مواجه نموده است.

به نظر می رسد انقلاب سوریه در حال حاضر به صورت کل با چنین خطری مواجه می باشد. بسیاری این وضعیت را به گونه ای توصیف می کنند که گویا شروعی برای پایان انقلاب می باشد. با وجود این همه؛ باید در نظرداشت که الله متعال بنده گان نیکو کارش را تنها نگذاشته و سرنوشت شان را در دست می گیرد. لذا ما از رهبری گروه های انقلابی می خواهیم تا صفوف شان را وحدت بخشیده و در طلب رضایت الله سبحانه و تعالی هم سو شوند و آنگاه است که به خواست الله متعال، پیروزی نصیب آنان خواهد شد.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ

[محمد: 7]

ای کسانی که ایمان آورده اید! اگر(آیین) الله را یاری کنید، شما را یاری می کند و گام هایتان را استوار می دارد.

Last modified onیکشنبه, 05 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه