جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بخش های خبری
بسم الله الرحمن الرحيم

بخش های خبری

کشتن سفیر روسی انتقام است برای حلب

به تاریخ 20 دسمبر 2016م یک افسر ترکی سفیر روسیه را هنگامی که از یک نمایشگاه فنی دیدارمی نمود، با ضرب گلوله به قتل رساند. این طوفان خبری زمانی جهان را فرا گرفت که فرد حمله کننده هدفش از این حمله را عکسل العمل به اوضاع حلب اعلام نمود.

وقوع چنین حملاتی جای تعجب ندارد، به ویژه با توجه به این که اردوغان رئیس جمهور ترکیه نه تنها که هیچ واکنش مثبتی از خود نشان نداد، بلکه حتی تلاش هایش برای استحکام بیشتر روابط ترکیه با روسیه افزایش نیز دارد، روسیه ای که در هرکجا دست به کشتار مسلمانان می زند و دشمن مسلمانان جهان به شمار می رود.

چنان چه مسلمانان شاهد اند و حتی برخی ها صدای انفجار بمب های روسیه را می شنیدند که غیر نظامیان بی دفاع را هدف قرار می داد. هرچند در این حمله انگشت انتقاد به سوی حزب گولن دراز است، اما آن چه روشن است این است که همه دنیا شاهد جنگ ها و خون ریزی های موجود در سوریه بوده و همه را به جزئیات تعقیب می کنند.

 

اردوغان آخرین تحولات سوریه، به ویژه حلب را با پوتین به بحث و بررسی گرفت

به نقل از خبر گزاری اناضول، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه همراه ولادمیر پوتین همتای روسی خویش در 18 دسمبر 2016م آخرین تحولات حلب و سایر نواحی سوریه را، طی یک تماس تلفونی به بحث گرفت. و طبق منابع ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان تاکید داشت: «ممانعت های که مانع بیرون کشیدن مردم از شرق حلب می شود را باید برداشت.» هردو رهبر بر ضرورت رساندن کمک های انسان دوستانه برای نیازمندان و یافتن راه حل سیاسی، تاکید داشتند. در عین حال اردوغان و پوتین، به هدف زمینه سازی حل بحران سوریه نظریۀ جمع آوری مخالفین و فرستادن نماینده گان شان را با نماینده گان حکومت سوریه به قزاقستان به بحث گرفتند..

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امور مسلمانان را با ولادمیر پوتین همتای روس اش، که دشمن آشکارای اسلام و مسلمانان به شمار می رود، به بحث می گیرد. مگر اردوغان نمی داند که نمی توان از دشمن مسلمانان انتظار خیر و نیکی داشت و یا این که وی در پی این است تا در حق الله سبحانه وتعالی، رسول صلی الله علیه وسلم و مومنین خیانت نماید؟ مگر اردوغان نمی داند که پاسخ درست به چنین دشمنی تنها می تواند جنگ باشد و نه دخیل کردن آن در حل مشکلات مسلمانان!

 

حمله ای که به برلین صورت گرفت ثابت می کند که من در منع مسلمانان حق به جانب بودم

دونالد ترامپ در اظهاراتی گفت که حملات روز دوشنبه در برلین و انقره صورت گرفت، ثابت می کند که من در پیشنهادی که به منظور وضح محدودیت های بیشتر بالای پناه جویان مسلمان به ایالات متحده داشتم، حق به جانب بودم.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است این حملات موقف اش را در خصوص پناه جویان بیشتر تشدید نموده و ورود مسلمانان به ایالات متحده را کاملاً ممنوع نماید، گفت: «من در پیشنهادم صددرصد حق به جانب بودم. وی افزود: شما در جریان برنامه های من هستید و من در تمام موارد حق به جانب بودم. آن چه جریان دارد بسیار شرم آور است. ترامپ در ادامه گفت: حمله ای که توسط موتر باربری در یکی از بازارهای برلین صورت گرفت، در حقیقت حمله به انسانیت است و چنین حملاتی باید توقف داده شود.»

رئیس جمهور منتخب امریکا در جریان تبلیغات مقدماتی حزب جمهوری خواهان متعهد شده بود که از ورود مسلمانان به ایالات متحده جلوگیری خواهد نموده و دلیل آن را آگاه شدن مسئولین امریکا از اوضاع جاری عنوان نموده بود. او ادعا می کرد که این پیشنهاد را در عکس العمل به میزان تنفر شمار زیادی از مسلمانان از امریکائیان مطرح نموده است. این اظهارت وی امواجی از انتقادها را در دو طرف بحر اطلس در پی داشت و دیوید کامرن نخست وزیر اسبق انگلیس آن را یک برنامۀ احمقانه و غلط خوانده بود. ترامپ پس از آن که رسماً از طرف جمهوری خواهان به عنوان کاندید ریاست جمهوری امریکا معرفی گردید، لحن سخنان اش را تغییر داده و آن را روی ممنوعیت موقت پناهندگی کسانی متمرکز نمود که از یک تعداد کشورهای که با تروریزم ارتباط دارند، درخواست پناهندگی می دهند.

ترامپ در مورد برنامه هایش جهت وضع محدودیت بالای مسلمانان به وضوح صحبت نموده و از آن یاد می کند، اما حکام سرزمین های مسلمانان هیچ گاهی در مورد برنامه های شان موقف واضح و روشن نداشته اند! آیا زمانی فرا خواهد رسید که بالای ورود اتباع غربی به سرزمین های اسلامی محدودیت وضع گردد؟!

 

نشانه هایی از "اعلام جنگ آینده ترامپ بر علیه اسلام" پس از ناکامی بوش و اوباما

بعضی از رسانه ها امروز مورخ 12.12.2016م مقاله ای را نشر کردند که واشنگتن پوست چاپ کرده بود و محتوایش این بود: « دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا نزدیک خواهد بود که، غرب را به مرحله سوم و سیاه تری که از پانزده سال بر ضد اسلام وجود داشت، سوق دهد.» این مقاله را که تحت عنوان "جنگ آینده ترامپ بر ضد اسلام" به نشر رساندند، اضافه نمودند: «مرحله اول این جنگ زمانی آغاز یافت که جورج بوش قائل بود برای این که شرق میانه به آزادی سیاسی رسد، باید لانه های تروریزم را بخشکاند.»

اما مرحله دوم؛ سیاست تأمین ارتباط است که بارک اوباما آن را روی دست گرفته است. اوباما به این باور است که گفتگوی مبتنی بر احترام متقابل و توجه عادلانه به خواسته های مسلمانان، به ویژه فلسطینیان می تواند میزان حملات بالای غرب را کاهش دهد. این دو مرحله در سطح گسترده ای ناکام ماند. رئیس جمهور جدید اینک روشی را بر خواهد گزید که تطبیق آن را بوش و اوباما صراحتاً بعید دانستند و به این باور بودند که از نظر اخلاقی این نوع سیاست اشتباه بوده و پیامدهایی معکوس که همان تقابل بین دو فرهنگ است را در قبال خواهد داشت.

اظهارات مشاورین ترامپ بیانگر برنامه های گستردۀ جنگ های صلیبی می باشد که وی روی دست خواهد گرفت، چنان چه مشاورینش هر یک استیفن بانون، مایکل فلین و گیف سیشنز و سایرین که در باره جنگ طولانی غرب یهودی و نصرانی، بر علیه اسلام سخن گفت بر زبان می آورند. فلین مشاور امنیت ملی فعلی نوشته بود: «مسلمانان مردمانی شریر بوده که می خواهند جنگ جهانی را بر علیه سازمان بزرگ تبشیری به راه اندازند. این مقاله همچنین می افزاید: بوش و اوباما خواستار تفکیک نمودن تروریستان از اسلام بوده و اسلام را دینی بزرگ و سزاوار احترام می خواندند. اما این هیچ گاه با فلین قابل مقایسه نیست که گفته بود: اسلام همانند غده یی سرطانی است.»

موارد فوق برای مسلمانان بسنده خواهد بود تا این را بدانند که امریکا حد اقل از 15 سال بدینسو به شکل مستقیم با ایشان وارد جنگ شده است. امریکا دقیقاً زمانی به این نتیجه رسید که با مسلمانان به طور مستقیم وارد جنگ شود که مطمئن شد اسلام سیر صعودی اش را به گونۀ جدی آغاز نموده و دارد جایگاه اصلی اش را از طریق برپائی خلافت راشدۀ دوم بر منهج نبوت به دست می آورد. در کنار آن عوامل جدی دیگری نیز وجود داشت که نشان می داد روند حاکمیت امریکا و رهبری شریر آن بالای جهان به شدت رو به سقوط بوده و عنقریب کارائی اش را از دست خواهد داد.

در واقع امریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و نظام کمونیستی یگانه دشمن خود را اسلام قلمداد نمود و بدنبال فرصتی مناسب بود تا این که حادثه 11 سپتمبر سال 2001م بوقوع پیوست و برای جنگ با مسلمانان نقشه کشید و افغانستان و عراق را اشغال نمود. مگر مقاومت قهرمانان این دو کشور نقشه آن را ناکام کرد. هنوز هم جنگ های خویش را در عراق و سوریه بواسطه متصدی خویش(روسیه) و مزدوران منطقه ای اش؛ مانند: ایران و حزبش و دست اندرکاران شان، اردوغان و نظام آل سعود ادامه می دهد. واضح است که ترامپ هم چنان جنگ خود را با اسلوب های تهدید و دهشت و با بکار گرفتن روسیه و امثال آن برای فشار آوردن بر مسلمانان هم چنان ادامه خواهد داد.

 

ترامپ لف لفه های منطقه ای امن در سوریه را مجدداً بر سر زبان ها آورده و وعده داد که سیاست خارجی واشنگتن را تغییر خواهد داد

تلویزیون روسیۀ امروز به تاریخ 17.12.2016م به نقل از دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا گفت: «ترامپ روز شنبه 17 دسمبر 2016م اعلام نمود که ساختار سیاست خارجۀ امریکا همزمان با تسلیم شدن قدرت توسط ادارۀ حکومت جدید تغییر خواهد نمود.»

ترامپ این اظهارات را در سخنرانی که در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدای امریکا داشت، ایران نمود، چنان چه گفت:‌ «سیاست خارجی ما نیاز به راهکار جدیدی دارد.» وی اظهارات قبلی اش را یک بار دیگر مطرح نموده تأکید نمود که ما به جای بازسازی سایر کشورها، کشور خود مان را بازسازی خواهیم نمود.

ترامپ در ادامه افزود: «مدت هاست ما بدون این که مسئولیتی داشته باشیم در امور سایر کشورها دخالت می کنیم، کشورهائی که بسیاری از شما تا کنون حتی با نام آن آشنا نیستید. این به خودی خود یک دیوانگی بشمار می رود و خیلی زود به آن پایان خواهیم داد. ادارۀ حکومت ترامپ قبل از هرچیز دیگری، به منافع ملی ایالات متحدۀ امریکا خواهد پرداخت.»

ترامپ یکبار دیگر تأکید نمود که ایالات متحده باید در راستای ایجاد منطقه امن برای مبلیون ها بی جاه شدۀ سوری تلاش نماید و این که کشورهای خلیج باید مسئولیت تمویل این منطقه ی امن را به عهده بگیرند. او گفت: «ما برای تحقق این امر از تمام توان خویش کار می گیریم. وضعیت در حال حاضر 15 برابر نسبت به گذشته بد تر شده است. ما تصمیم بر این داریم تا در سوریه مناطق امن ایجاد شود و تلاش خواهیم نمود تا کشورهای حاشیه خلیج را بر تمویل این مناطق تشویق نماییم.» (منبع: سبوتنیک)

اما راد مردان کنونی اسلام از آن جایی که حقیقت کفار استعمارگر را خوب می شناسند، هیچ گونه انتظاری از ادارۀ حکومت ترامپ نداشته و هرگز به آن دل خوش نمی کنند؛ چنان چه اوباما رئیس جمهور فعلی امریکا نیز وعدۀ تغییر داده بود، اما در عمل ثابت شد که هدف اوباما از تغییر این بوده که میزان حملات طیاره های بی پیلوت را بالای مسلمانان پاکستان، یمن، لیبیا و سوریه افزایش داده و شمار بیشتری از مسلمانان را به خاک و خون خواهد کشید.

دستاورد ترامپ نیز برای مسلمانان همانا تلاش بیشتر برای ضربه زدن به مسلمانان است وبس. بنابر این مسلمانان سوریه هرگز انتظار ندارند که ترامپ برای شان منطقۀ امن ایجاد نماید، زیرا منطقۀ امن در مناطق عملیات موسوم به سپر فرات ترکیه، که توسط امریکا برای اردوغان طراحی گردیده عملاً وجود دارد، اما حلب که شش سال مقاومت نموده بود، درست زمانی سقوط کرد که اردوغان در شمال سوریه منطقۀ امن ایجاد نمود. این بدان معنی است که تمام این اظهارات، فریب هایی جدید و وعده های فریبنده ای است که به هدف نابودی کامل مسلمانان سر می دهند.

 

ده کشته در حملات پیاپی در شهر کرک و مناطق اطراف آن

تلفویزیون عربی زبان بی بی سی به تاریخ 18 دسمبر 2016م با نشر خبری گفت: «حداقل ده نفر، به شمول چهارمرد پولیس و یک زن گردشگر کانادائی در یک سلسله حملات مسلحانه در شهر کرک اردن، به قتل رسیدند. بنا به گفتۀ برخی از مسئولین؛ مهاجمان مسلح نامعلوم قبل از این که پولیس به قلعه تاریخی فرار کند، بالای دو موتر حامل آن ها آتش گشودند. گزارش ها حاکی از آن است که تعدادی از گردشگرانی که در این قلعه گیرمانده بودند، آزاد گردیده و پولیس به قلعه هجوم برده است. مسئولیت این حمله را کسی به عهده نگرفته است. نه تن در این حادثه مجروح گردیده و گزارش ها نشان می دهد که احتمالاً شمار مجروحین بیشتر از این تعداد می باشد. مسئولین اردنی گفته اند که این حادثه در یک زد و خورد مسلحانه در یک خانه در نزدیکی شهر کرک صورت گرفته است.»

مسلمانان بی دفاع همه روزه در ترکیه، سوریه، یمن و سائر سرزمین های اسلامی به ناحق به قتل می رسند، بدون این که هیچ کسی مسئولیت این کشتار را به عهده گیرد، اما آن چه مسلم است این است که امت اسلامی مسئولین اصلی و دستان پشت پردۀ این حملات را به خوبی می شناسند و می دانند که این کفار استعمارگر و یا حکام خائن مسلمانان اند که در اطاعت از باداران شان دست به چنین حملاتی می زنند. از آن جائی که مسئولیت تأمین امنیت مردم و رسیده گی به امور آنان مسئولیت حکام می باشد، بناً حکام باید پیش از آن که انگشت انتقاد شان را متوجه دیگران کنند، باید به خود شان نگریسته و عاملین چنین حوادثی را در میان خود شان جستجو کنند.

 

سقوط طیارۀ نظامی روسیه

وزیر ترانسپورت روسیه گفت: «تمام احتمالات سقوط طیارۀ نظامی روسیه را بررسی خواهیم نمود و هنوز نمی توان در خصوص دست داشتن تروریستان در این حادثه سخن گفت.»

بخش عربی تلویزیون بی بی سی به تاریخ 25 دسمبر 2016م به نقل از مکسیم سوکولوف وزیر ترانسپورت روسیه گفت: تیم های بررسی تلاش دارند تمام احتمالات سقوط طیارۀ نظامی روسیه در بحر سیاه را ارزیابی نمایند. وزارت دفاع روسیه قبلاً با انتشار اعلامیه ای از سقوط یک فروند طیارۀ نظامی روسیه با 92تن سرنشین در بحر سیاه خبر داده بود. گروه های نجات بلا فاصله عملیات جستجوی قربانیان این حادثه را با استفاده از کشتی های که توسط طیاره های هلیکوپتر و طیاره های بدون سرنشین همراهی می گردیدند، آغاز نمود. این طیاره که روانۀ شهر لاذقیۀ سوریه بود، 20 دقیقه پس از پرواز از سوچی و دقیقاً ساعت 02:20 به وقت گرینویچ از صفحۀ راهدار ناپدید گردید.

ان شاء الله سقوط این طیارۀ نظامی روسیه در بحر سیاه انتقامی است که الله جبار و منتقم از روسیه پس گرفته، روسیه ای که مسلمانان بی دفاع سوریه را هر لحظه به قتل می رساند و از او تعالی می خواهیم تا خلافت راشده بر منهج نبوت را هرچه زودتر برپا دارد تا انتقام تمام جنایت های روسیه در سوریه و سایر سرزمین های اسلامی را از این کشور خرس صفت پس گیرد.

 

اردوغان کشته شدن سرنشینان طیارۀ روسیه را به پوتین تسلیت گفت!

آژانس خبری اناضول، به تاریخ 25 دسمبر 2016م به نقل از منابعی در ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه کشته شدن سرنشینان طیارۀ روسیه را که در بحر سیاه سقوط نمود، به ولادمیر پوتین همتای روس اش تسلیت گفت. هم چنین دو طرف که در یک تماس تلفونی با هم صحبت می نمودند، در خصوص گسترش دامنۀ آتش بس در سراسر سوریه و تحولات اخیر نیز بحث و تبادل نظر نمودند. این طیاره ده ها تن از آواز خوانان، نوازنده گان و رقصنده گان یک گروه موسیقی نظامی را به سوی پایگاه هوائی روسیه در سوریه(حمیمیم) انتقال می داد تا زمینۀ شادمانی سربازان روسیه را به مناسبت سال جدید میلادی فراهم آورند.

چرا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه کشته شدن مسلمانان سوریه به دست ولادمیر پوتین همتای روس اش را تسلیت نمی گوید؟ گذشته از این که اردویش را برای کمک به آنان به حرکت نمی ورد، در حالی که توان آن را به خوبی دارد؟! آیا خونی را که پوتین از مسلمانان می ریزاند در نزد اردوغان هیچ ارزشی ندارد؟ شکی نیست که خون شهدای سرزمین شام دست از اردوغان و هر آن که آنان را تنها گذاشته بر نخواهد داشت و روز محشر در برابر الله عادل و قادر پاسخگو خواهند بود.   

Last modified onیکشنبه, 05 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه