شنبه, ۰۹ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آیا زمان آن فرا نرسیده تا بالای دارایی‌های خود حکمرانی نماییم؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

آیا زمان آن فرا نرسیده تا بالای دارایی‌های خود حکمرانی نماییم؟!

(ترجمه)

خبر

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، ساعاتی چند بعد از سقوط قیمت نفت خام به زیر صفر در آمریکا گفت: «حکومت‌اش توقف کشتی‏های نفت را که در آینده از سعودی می‌آید، مورد بررسی قرار خواهد داد.»

 هم‌چنین شام روز دوشنبه ترامپ اعلام نمود که او به خاطر پرسازی ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده، می‏خواهد از سقوط بی‌سابقۀ قیمت نفت خام بهره‌جویی نماید که آن را "بهره‌جویی هیجان‌انگیز" خواند.

 هم‌چنین ترامپ در یک کنفرانس خبری که رویترز گزارش داده است گفت: «مبنی بر سقوط بی‌سابقۀ اسعار نفت خام، ذخایر ملی استراتژیک نفت خود را پر خواهیم نمود.»

ترامپ واضح ساخت که اداره‌اش آرزومند است که "مقدار نفت در ذخایر کشور به بیش از 75 ملیون بشکه نفت افزایش یابد تا که بعد از مدت طویلی برای اولین بار مملو از نفت شود". (منبع: شبکۀ الخلیج)

تبصره

آیا بر امت اسلامی که الله سبحانه  وتعالی آنان را بهترین امت برای مردم آفریده، شرم آور نیست که نفت سرزمین‌های‌شان به عنوان یک ثروت بزرگ استراتژیک به شمار می‏رود، به دست امریکای صلیبی باشد و رئیس جمهور و اداره‏های جنایتکار آن بر آنان حکمرانی نمایند؟! آیا بر امت اسلامی شرم آور نیست که حاکمان آن مثل مهره‏های شطرنج باشند که امریکا و دولت‏های دیگر استعمارگر به خاطر تنفیذ منافع سیاسی، نظامی و اقتصادی‌شان آنان را به هر جهتی‌که بخواهند حرکت دهند؟ از آن جمله می‏توان به تسلیم نمودن نفت به قیمت ارزان، بلکه بدون قیمت به امریکا اشاره نمود!

آیا فرصتی مناسبی نخواهد بود تا در جریان این رکود تاریخی اقتصاد جهان و مخصوصاً رکودی‌که دولت‌های استعمارگر شاهد آن است، از وابستگی غرب بیرون آییم و از زیر سلطۀ آن آزاد گردیم تا دیگر بر ثروت‌های ما و مخصوصاً بر سرنوشت ما حاکمیت ننماید؟! تا زمانی‌که این حکام بی‌خرد بر چوکی‏های‌شان چهارزانو نشسته و بار دوش ما باشند، هرگز نهضتی پدید نخواهد آمد؛ چرا که آن‌ها غلامان حلقه‌‌به‌گوش غرب هستند و از خود کدام اراده و تصمیم مستقلی ندارند. وظیفه این غلامان تحکیم نفوذ غرب استعمارگر در سرزمین‌های ما می‏باشد تا عقب‌مانده بمانیم و پیرو آن‌ها باشیم...

اکنون بر ما واجب است تا در این ایام با فضیلت ماه مبارک رمضان به خاطر برچیدن و نابودی این بی‌خردان و تأسیس خلافت راشده بر منهج نبوت که سرزمین‌های مسلمانان را متحد و نهضت درستی را برای‌شان به ارمغان خواهد آورد، شتابان دست بکار شویم، تا در نتیجه، دارایی‌ها و ثبات خود را بازپس گیریم و آزادگان واقعی شویم. الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿نَّ هَذَا لَهُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ * لِمِثْلِ هَذَا فَلْيَعْمَلْ الْعَامِلُونَ

[صافات: 61]

ترجمه: اینست کامیابی بزرگ! برای رسیدن به چنین چیزی، کارکنان باید کار کنند.

نویسنده: محمد عبدالملک

مترجم: محمد "مزمل"

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه