شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ترامپ سرمایه‌های مسلمانان را می‌دزد و می‌خواهد در برابر سرقت‌اش پاداش هم بگیرد!
بسم الله الرحمن الرحيم

ترامپ سرمایه‌های مسلمانان را می‌دزد و می‌خواهد در برابر سرقت‌اش پاداش هم بگیرد!

خبر

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفته است که پائین آمدن بی‌سابقۀ قیمت نفت عبارت از "ویرانی تاریخی" اما کوتاه‌مدت و آشکار کنندۀ "فشارهای مالی" است. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان داشت که ادارۀ او به‌زودی ذخیره کردن محموله‌های نفت وارده از سعودی را خواهد آموخت. وی افزود: «زمانی‌که به حمایت دوستان ما اقدام می‌کنیم؛ پس برای‌شان لازم است تا درمقابل آنان نیز چنین کنند و بر ما لازم نیست که ملت‌ها را به صورت رایگان حمایت کنیم.» او در ادامۀ صحبت‌هایش گفت: «8 تریلیون دالر در شرق‌میانه مصرف کردیم و این کار را در زمان نادانی خود انجام دادیم.» ترامپ گفت که: «ادارۀ او هم‌چنان قصد دارد تا با پائین آمدن قیمت‌ها، سطح ذخیره‌های نفت را برای حالات اضطراری بلند ببرد.» (منبع: عربی 21)

تبصره

بدون شک تکبر و غرور صاحب خود را می‌کشد و زندگی او را چون زندگی انسان‌های ابله و نادان می‌گرداند؛ زیرا چنین شخصی جز به اقتصاد و مال نمی‌اندیشد و به حفاظت امور مردم به صورت درست فکر نمی‌کند.

 این شخص ترامپ است؛ کسی‌که خودش را در بازارهای نفت انداخته تا اقتصاد دولت‌های دیگر مخصوصاً روسیه را نابود کند و فراموش کرده که وظیفۀ او مواظبت از مردم به صورت درست آن می‌باشد. حاکمِ ستمگری‌که با هیچ کس تعامل خوبی نداشته است. سرمایه‌ها و ثروت‌های ملت‌ها را به غارت می‌برد، سپس حمایت خود را بر ایشان منت می‌گذارد. این کافر از کدام حمایت سخن می‌گوید؛ کسی‌که در زمین فساد کرده و سگ‌هایی را مانند حکام خلیج برای فسادکاری به خود مزدور ساخته است، نفت آنان را دزدی می‌کند و حمایت خود را برای‌شان منت می‌گذارد؛ درحالی‌که این کار در حقیقت برای حمایت مصالح امریکا است و حمایت او از منابع نفت، از ترس دزدیدن آن توسط دولت‌های دیگر می‌باشد تا این‌که دزد تنها خودش باشد. برعلاوۀ آن در قبال دزدی‌اش پاداش هم می‌خواهد.

این کافر همیشه از تریلیون‌های که در شرق‌میانه مصرف کرده و سخن می‌گوید، فراموش کرده زمانی را که به سعودی آمد و آن را مجبور به پرداخت بدون عوض و خریداری اسلحه نمود و تجهیزات جنگی‌ای که حکام سعودی پول آن را پرداخت نمودند و معلوم نیست که به سعوی برسد یا نرسد و با خوشحالی در صفحات تلویزیون ظاهر شد که وی ملیون‌ها وظیفه را برای امریکائی‌ها فراهم ساخته است. تنها این نیست؛ بلکه در ذخیره‌سازی نفت همیشه پایدار بوده و بزرگ‌ترین مکلفیت او نسبت به قیمت نفت، مصرف کردن به ذخیره‌سازی نفت بوده که این آرزو را به خاک ببرد.

سبب این مصیبت‌ها، تکبر و ستمگری‌های این کافر، همانا وجود حکامی است که به ملت و امت خود خیانت کرده و کافران را صاحب سرمایه‌های مسلمانان گردانیدند، پذیرفتند تا غلام امریکا و یهود باشند، خود را مخلصین آن‌ها گردانیدند و فراموش نمودند که امت مسلمه هرگز خیانت ایشان را فراموش نخواهد کرد و امت مسلمه زود یا دیر از این حکام انتقام خواهد گرفت.

عجیب‌تر از همه این‌که حکامی چون ترامپ و آل سعود، فکر نکردند که الله سبحانه وتعالی برای‌شان در کمین است؛ چنان‌که برای تمام دولت‌های جهان سبب رکود اقتصادشان در زیر فشارهای ویروس کرونا گردید و بدون شک که خطر آشکار در جهان فقط کرونا نیست؛ بلکه حمایت‌های صحی و توقف کار در بسیاری از عرصه‌های زندگی از عواملی می‌باشد که سبب فروپاشی اقتصاد در سرتاسر جهان گردیده است. بنابر این می‌توانیم بگوئیم که این مرض ساری دو نشان را به یک تیر زد: اول اوضاع صحی و دوم اوضاع اقتصادی و آن‌چه که پنهان است، از این بزرگ‌تر می‌باشد.

اگر جهانیان می‌خواهند از اوضاع کنونی نجات یابند؛ راه دیگری وجود ندارد؛ جز این‌که پیام ذیل را پیروی کنند:

برای حکام جهان راه دیگری وجود ندارد؛ مگر این‌که از تکبر، ستمگری، فسق و کفر خود برگردند و زمام حاکمیت را به حزب التحریر تسلیم کنند و سبب آن این‌که الله سبحانه وتعالی ذاتی است که انسان، کائنات، زندگی و آن‌چه را که در آن وجود دارد، آفریده است و ذاتی‌که ویروس کرونا را آفریده الله سبحانه وتعالی است و هم‌چنان ذاتی‌که آن را از بین می‌برد، نیز الله سبحانه وتعالی می‌باشد و هیچ کسی غیر از او توانائی آفریدن و از بین بردن او را ندارد و تمام حاکمان جهان از الله سبحانه وتعالی به دور ماندند. پس چارۀ این مرض به جز پناه بردن به الله سبحانه وتعالی نیست و بدون شک که این حکام مرض حقیقی هستند.

یقیناً که اسلام احکام شرعی متعلق به هر مرض و چگونگی برخورد با آن را دارا می‌باشد و هم‌چنین بر دولت اسلامی واجب است که از این مرض جلوگیری نماید و در نگهداشت آن از سرعت و اخلاص کار بگیرد.

قبل از پایان بحث می‌گوئیم که معالجۀ مشکلات زندگی بر رسیدگی به بعضی از آن‌ها و یا توجه به بخشی و فراموش کردن بخش دیگری از بخش‌های زندگی و یا مقدم نمودن بخشی را بر بخش دیگر؛ مانند مقدم شمردن اقتصاد بر صحت؛ چنان‌که رئیس جمهور امریکا و دیگر حکام می‌بینند، استوار نمی‌باشد؛ بلکه علاج مشکلات فقط به شکل درست آن چنان است که رسول الله صلی الله علیه وسلم، صحابه و خلفاء بعد از آن علاج نمودند و بیان داشتند.

ختم کلام این‌که بر امت مسلمه لازم است تا بدانند که بهترین امتی‌اند که برای هدایت مردم فرستاده شده‌اند. برای این‌که این برتری در آن‌ها تحقق یابد، بر آن‌ها لازم است تا اسلام را در تمام بخش‌های زندگی خود تطبیق نمایند و سیاست حزب‌التحریر سیاست درستی است که بر گرفته از کتاب الله و سنت رسول وی می‌باشد و برای بیعت نمودن به خلیفۀ واحدی برای مسلمین فعالیت می‌کند تا به کتاب الله و سنت رسول وی بر ایشان حکم کند. بدون شک که نصرت دهنده و نجات دهنده از مصیبت‌ها فقط الله سبحانه وتعالی است و او روزی دهنده‌ای ا‌ست که ملکوت آسمان‌ها و زمین به دست اوست... حزب التحریر شما را به سوی آن دعوت می‌کند. الله تعالی می‌فرماید:

﴿يَا قَوْمِ لَكُمُ الْمُلْكُ الْيَوْمَ ظَاهِرِينَ فِي الْأَرْضِ فَمَن يَنصُرُنَا مِن بَأْسِ اللَّهِ إِن جَاءَنَا﴾

[غافر: 29]

ترجمه: ‏(مرد مؤمن ادامه داد و گفت:) ای قوم من! امروز حكومت در دست شما است و در اين سرزمين پيروز و چيره‌ايد. امّا اگر عذاب سخت (خانه برانداز و ريشه‌كن ساز) الهی دامنگير مان شود، چه كسی ما را مدد و ياری خواهد كرد و برای رستگاری مان خواهد كوشيد؟!

نویسنده: محمد سلیم از سرزمین مبارک فلسطین

مترجم:  احمد صادق "امین"

 

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه