جمعه, ۲۳ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زنان افغانستان و جهان صرف در سایه خلافت راشده از خشونت نجات می یابند
بسم الله الرحمن الرحيم

زنان افغانستان و جهان صرف در سایه خلافت راشده از خشونت نجات می یابند

خبر:

افعانستان تایم به روزیک شنبه چهارم دسمبر 2016م طبق احصایه سازمان ملل متحد گزارشی را به نشر رسانید که 80درصد زنان مظلوم افغانستان در جریان زنده گی خویش شکار خشونت شده اند. احمد جان نعیم، نماینده وزیر صحت عامه افغانستان گفت: «در حدود 3470 قضیه خشونت که ارتباط مستقیم به مسئله جندر دارد از سراسر افغانستان در وزارت صحت عامه کشور ثبت گردیده است. وی علاوه نمود: از جمله 2806 قضیه آن خشونت فزیکی و 470 قضیه دیگر آن خشونت روانی، 1207 قضیه آن از جمله قضایایی بوده که ارتباط مستقیم به کمبود ضروریات اولیه خانم ها می باشد، 403 قضیه شامل ازدواج اجباری، 166 قضیه از جمله تجاوزهای جنسی به شکل اجباری و 136 قضیه دیگر نیز از جمله آزار و اذیت هایی زنان بوده است.»

پس طبق آمار خشونت های ثبت شده وزارت صحت عامه کشور و شایع ساختن خشونت های سرخ و زرد برعلیه زنان مسلمان این کاملاً در تضاد باحقوق بشر بوده و اگر درست این مسئله را تحلیل نماییم، درمی یابیم که در هرسه زن، دو زن آن از آزار و اذیت های جسمی و روحی رنج می برند. پس از این تحلیل دانسته می شود که خشونت برعلیه زنان و دختران افغانستان نسبت به دیگر کشورهای جهان در درجه بالایی قراردارد. (منبع: افغانستان تایم)

تبصره:

خشونت برعلیه زنان صرف در افغانستان نبوده، بلکه با این مشکل همه زنان جهان دچار هستند. در سراسر جهان نعره های رنگارنگ برای محو خشونت علیه زنان بلند می شود، کجاست که واقعاً به ناله های زنان افغانستان لبیک گفنه شود؟ سازمان ملل کمپاین جهانی را زیر نام محو خشونت برعلیه زنان در سراسر جهان از تاریخ 25 نومبر الی 10 دسمبر 2016م به راه انداخت که هدف این کمپاین های جهانی ریشه کن ساختن خشونت از بالای زنان و دختران در سراسر جهان بوده است. به راه انداختن هم چون کمپاین ها به رهبری انجمن زنان جهان از سال 1991م به این طرف بوده است.

بیش از 80درصد زنان و دختران که در حدود 800هزار شخص می شود، سالانه ظلم های شدیدی را می چشند. در حدود 70درصد آن مورد تجاوز جنسی قرارمی گیرند. و یا هر 10 زن بیش از 7 تن آنان در یکی از مرحله زنده گی خویش مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند. در بعضی از کشورهای جهانی خشونتی که در ساحات وظیفه سالانه بر بالای همکاران جنس مخالف رخ می دهد، ۱.۶ تا ۵.۸ بلیون می رسد. بیش از50درصد عمل جنسی اجباری صرف بر بالای دخترانی که زیر سن 16 اند در جهان صورت می گیرد. بیشتر از 100 میلیون زن از ولادت های قبل از وقت رنج می برند. هرچند که یک الی چهار بار صرف در زمان بارداری جماع های اجباری صورت می گیرد، تقریباً 250هزار الی 500هزار زنان و دختران به سبب تجاوز جنسی فتل عام می شوند.

این وضیعت زشت در سراسر جهان صرف بالای زنانی بوده که نظام های موجود برای حل این مشکل شب و روز تلاش می کنند. نظام سیکولریزم در جهان امروز بلندترین جایگاه دارد، سال ها است که برای نجات بشر از ظلم فعالیت هایی؛ مانند: حقوق بشر را راه می اندازد، باوجود این که نتوانست خشونت برعلیه زنان را ریشه کن سازد. سطح خشونت را هم نتوانست پایین بیاورد.

مفاهیم سیکولریزم از فکر بشر سرچشمه گرفته و هرگز قادر به حل این مشکل و مشکلات دیگر بشریت نبوده است. این نظام می خواهد که در جوامع بشری مساوات را در بین زنان و مردان در هر بخش زنده گی سیاسی، اقتصادی و... در نظر بگیرد. پس دانسته می شود که اساس سیکولریزم منفعت بوده و اقتصاد آن نیز به شکل بازار آزاد می باشد که این فکر از افکار دموکراسی و سرمایه داری منشا گرفته است. و در پی مساوات ساختن حقوق زنان و مردان در همه امورات زنده گی می باشد. نظام سیکولریزم دین را از امورات زنده گی انسان ها جدا می کند.

بناً بنام اخلاق و رفتارهای حسنه چیزی را نمی شناسد و هم چنان هیچ قانون درستی وجود ندارد که پاسخ گو به هر مشکل بشریت باشد تا بشریت از تنظیم امور زنده گی خویش مطابق به خواهشات خویش نجات یابند و غرایض جنسی خویش را مطابق به آن آماده سازند. در کشورهای غربی از زنان منحیث کالا استفاده می شود و این حالت زشت صرف بر بالای زنان جریان دارد، روی این دلیل در نظام سرمایه داری-سیکولریستی هیچ امکان ندارد که زنان از حقوق واقعی خویش مستفید شوند. نمونه آن در کشورهای مستعمره؛ مانند: افغانستان این وضیعت بد جریان دارد، زیرا قوانین اسلام تطبیق نمی شود و زنان مسلمان در فرهنگ های غربی غرق اند.

حجاب را از وجود پوشیده زنان بنام مساوات حقوق زن و مرد دورمی کنند، این خودش نمایندگی از قوانین لایکی غربی می نماید و نیز بنام آزادی فردی زنان از خانه های خویش به شکل های مختلف بیرون می شوند، به همین شکل در کشورهای غربی نیز جریان دارد و تا به حال خشونت برعلیه زنان در سراسر جهان جریان دارد و ختم ناشده باقی مانده است.

پس برای نجات جهان به رهبریی نیاز داریم تا مطابق به نظامی که سازگار به فطرت انسانی باشد، جهان را رهبری کند و همه زنان جهان را از حقوق واقعی شان برخوردار گرداند. جهان به افرادی نیاز دارد که صرف منفعت خویش را در نظر نگیرند، بلکه همه زنان جهان از حقوق واقعی خویش برخوردار گردند. به دولتی نیاز است که اگر تجاوزی بر بالای زنی در گوشه از جهان صورت می گیرد، اردوی آن برعلیه آن تجاوزگر فرستاده شود. به رهبریی نیاز است که از هیچ قضیه زنان شرم نکند و به وجه احسن ازٖ آن ها دفاع کند.

حالا به دولتی نیاز است که زنان در جوامع بشری از بلندترین حق و حقوق برخوردار گردند. به قانونی نیاز است که زنان و مردان مطابق به حقوقی که الله سبحانه وتعالی برایش شان داده، تصویب و مستفید گردند و زنان را از جایگاه واقعی شان یعنی جنت زیره پای مادر است، با خبر سازند.

پس همه انسان ها به ایجاد دولتی بنام خلافت به روش پیامبر صلی الله علیه وسلم نیاز دارند که همه امورات زنده گی خویش را مطابق به اسلام ترتیب و تنظیم کنند. واحدی از بشریت ترسی در زنده گی خویش نداشته باشند، همه قوانین از وحی الهی سرچشمه گرفته باشد و می دانیم که بشریت از ساختن آن عاجز بوده و عدالت سراسری را در همه نقاط جهان پیاده خواهد کرد.

وَمَن لَّمۡ يَحۡڪُم بِمَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ

[مائده: 45]

و هرکس خلاف آن چه الله سبحانه وتعالی فرستاده حکم نکند، چنین کس از ستم گاران خواهد بود.

نویسنده: آمنه عابد

نوشته شده برای دفتر مطبوعات مرکزی حزب تحریر

Last modified onیکشنبه, 05 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه