شنبه, ۲۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حقانیت اسلام در برابر هر حادثه روشن‌تر می‌شود
بسم الله الرحمن الرحيم

حقانیت اسلام در برابر هر حادثه روشن‌تر می‌شود

خبر

مجله امریکایی نیوزویک: «پیامبر اسلام اولین کسی بود که با نژادپرستی و برده‌داری مبارزه نمود.» (منبع: شبکه الجزیره ۱۳/۶/۲۰۲۰ )

تبصره

آکادمی کاتولیک آمریکایی مقاله‌ای را در مجله "نیوزویک" منتشر نموده که در آن شگفتی‌اش از شخصیت و انسان دوستی محمد مصطفی (صلی الله علیه وسلم) را اظهار نموده است و هم‌چنان تعالیم او را در عرصه مقابله با بیماری‌های واگیردار یادآور گردیده است.

دکتر کریج کونسیدین نویسنده و محققی که در عرصه روابط بین ادیان تخصص دارد می‌گوید: پیامبر اسلام اولین کسی بود که در تاریخ بشریت با نژادپرستی و برده‌داری مبارزه نمود.

نویسنده کتاب "انسانیت محمد ... دیدگاه مسیحیت" می‌افزاید که: وی از شخصیت و سخنان پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله وسلم متاثر می‌باشد و غالباً در مقالاخود از احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم استناد می‌کند و در بسیاری از مواقع که او در معرض بحران قرار می‌گیرد و هیچ راه حلی پیدا نمی‌کند، بسیاری از متفکران غربی را می‌بیند که با شگفتی زیادی در می یابند که چنین راه‌حل‌هایی بیش از 14 قرن قبل در دین مبین اسلام وجود داشته است.

اما تا زمانی‌که قدرتی در قالب یک دولت وجود نداشته باشد تا اندیشه‌های اسلام را به سوی غرب حمل نماید و قدرت سیاسی و وزن بین المللی خود را به کار گیرد تا غرب را به کنار گذاشتن ناهنجاری های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مانند سیاست غارت ثروت مردم، سود و نژادپرستی وادار نماید، این امر تنها در چارچوب تحسین و قدردانی باقی خواهد ماند. تمام این موارد از این ناحیه است که دین مبین اسلام کاملاً آن‌ها را رد می‌کند. در آن هنگام است که  اندیشه و احکام اسلام نه تنها در ذهن برخی از متفکران بلکه در میان سیاستمداران غربی و تمام مردم نیز دارای قدرت و وزن خواهد گردید.

هر زمانی‌که مردم با آتش سودی‌که توسط بانک‌های غربی مدیریت می‌شود سوخته اند، معترضین در آن کشورها خواستار تصویب احکام اسلام  که ربا را حرام می‌سازد شده اند.

به همین اساس در غرب قدرت‌های داخلیی به وجود آمدند که خواستار تحکیم اسلام می‌باشند و سیاست خارجی دولت خلافت زمینه آن را فراهم می‌سازد.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه