جمعه, ۰۸ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ترامپ؛ دزد، اشغال‌گر، خائن، متعصب و فریبکار!
بسم الله الرحمن الرحيم

ترامپ؛ دزد، اشغال‌گر، خائن، متعصب و فریبکار!

(ترجمه)

خبر

بالاخره مایکل‌کوهن وکیل‌اسبق رئیس‌جمهورترامپ، کتابی را تحت عنوان "داستان واقعی وکیل سابقِ رئیس جمهور ترامپ" که چندی قبل توسط دفتر آقای ترامپ کوشش شد مخفی بماند، به دست نشر سپرد.

تبصره

این همان روشی است که ترامپ در طول زنده‏گی‏اش به پیش برده است و این چیزی‌ست که ترامپ به خاطر راه‌یافتن به قدرت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 به آن نیاز داشت. فریب‌کار، دروغگو، بد اخلاق، متعصب، اشغال‌گر و خائن کلماتی است که روز پنج‌شنبۀ گذشته وکیل‌اسبق ترامپ، مایکل‌کوهن به وصف موکّل خود آقای‌ترامپ به کاربرده است. قرار است که افکار و آراء مکمل مایکل‌کوهن به طور کامل در ماه سپتمبر یعنی دوماه پیش از انتخابات 2020 به صورت غیر مترقبه به دست نشر سپرده شود.

موضوع انتخابات 2016 که تاهنوز ترامپ پایبند به آن است؛ همانا مداخلۀ روسیه و توافقات ترامپ با روسیه است. اداعاهایی در این کتاب وجود دارد که بین روسیه و ترامپ توافقات وجود دارد و این توافقات آن‌گونه که منتقدان ترامپ فکر می‏کنند به صورت قرارداد نیست و می‏دانم که تحقیقات مولر نیز دقیق و موشگافانه نبوده است. مطمئناً ترامپ در انتخابات 2016 و به توافقات‌اش با روسیه خیانت کرده است؛ چنان‌چه در صفحات کتاب متذکره واضح خواهد شد که پایبندی به چه‌چیزی برایش مهم است، جز دست یافتن به قدرت که در طول زنده‏گی‏اش چنین عمل نموده است. بر اساس گفته‏های کوهن؛ ترامپ تلاش کرده تا خود را از جمع ملیاردرهای فاسد به صورت پنهانی بیرون کشیده و خود را پاک جلوه دهد و من این را خوب می‏دانم چرا که خودم در چندین معامله وکیل‌شان بوده‏ام، ترامپ و فرزندان‌وی را همیشه از این گفته با خبر می‏ساختم تا جائی‌که نامزد انتخابات یعنی آقای ترامپ با صدای بلند بر ملت امریکا گفته بود: «کدام توافقی با روسیه وجود ندارد و من هیچ معامله و تماس با روسیه ندارم ...»

هم‌چنان کتاب کوهن، از تجارت و اعمال شخصی ترامپ نیز در طول زنده‏گی‌وی پرده بر می‏دارد؛ کسانی‏که به نیابت از او تعهد کرده بودند به قتل رسیده‌اند، شرکاء تجاری‏اش همه به سرقت رفته، به همسرش، میلانیا به خاطر خیانت‏ها و ارتباطات نامشروع جنسی خود دروغ گفته است و موانع سد راه خود را با تهدید به مرگ کنار زده است. این‏که چرا چنین خیانت‏های را افشا نموده به این بر می‏گردد که وی فردی نزدیک به ترامپ بوده و از تمام معاملات و خیانت‏های او خبر داشته است. آن‌گونه که تلفن همراه مان وظیفه دارد که فهرست عناوین و تماس‏ها را در خود جای دهد؛ سر و کار من نیز همیشه توضیحات و خواسته‏های بی‌پایان چه کوچک و چه بزرگ از دوستان ثروتمند و مشهور وی بوده که حد و حصری نداشتند.

شخص کوهن به دلیل مرکزیت داشتن در شبکه‏های فساد ترامپ بعد از اعتراف به گناه دروغ‌گفتن به مجلس‌سنا و ارتکاب بعضی جرائم دیگر در سال 2018 به مدت سه‌سال به حبس محکوم گردید. مدت حبس کوهن به دلیل بحران کرونا خیلی زود به پایان رسید. همراه با این حبس آقای کوهن دوباره از سر گرفته شد؛ چرا که حکومت ترامپ می‌خواهد تا انتقام خود را بابت نشر کتاب متذکره بگیرد. قاضی از سرگیری قضیۀ کوهن را تائید نمود و بعد از مدت کوتاه دوباره حکم رهایی‏اش صادر گردید. تجربه‌ی کوهن نشانگر تناقض در عدالت امریکا است. تجربۀ دیگری از فرد امریکایی که افریقایی‌الاصل می‏باشد، به دلیل دزدیدن مقتصات حشائش در تموز 1997 در محکمه لیوزونا به حبس ابد محکوم گردید.

وقتی کوهن به این سهولت می‏تواند با چنین جرئتی با ترامپ در فسادش شریک شود که از خلال کتابش به همه خبر داده است؛ پس خود ترامپ چگونه خواهد بود؟! ترامپ فوق‌قانون قرار دارد با هر دروغ و خیانت می‏تواند خود را از چنگ قانون رها سازد، هر چند حزب سیاسی او نیز او را حمایت می‏کند.

نویسنده: عبد الله روبين

مترجم: عبدالقدیر مخلص

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه