جمعه, ۰۸ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اسماعیل هنیه! جنایت­کاری‌های حزب ایران در لبنان کم‌تر از جنایات اسرائیل نیست!
بسم الله الرحمن الرحيم

اسماعیل هنیه! جنایت­کاری‌های حزب ایران در لبنان کم‌تر از جنایات اسرائیل نیست!

خبر

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌‌الله با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توافق‌نامۀ عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل را مورد تفحص قرار دادند. اسماعیل در قسمتی از سخنانش ابراز داشت که: مطمئن باشید که قطار عادی‌سازی روابط نمایندگی از وجدان امت و افراد آن نخواهد کرد.

تبصره

در حقیقت جرم عادی سازی روابط امارات عربی با دولت یهود، کم‌تر از جرم دیدار اسماعیل هنیة با حسن نصرالله نیست. بنابر این، اگر دولت یهود سرزمین مقدس فلسطین را اشغال و مردم آن را به قتل و هجرت وا می­دارد و سنگ و گیاهان را از بین می­برد؛ حسن نصرالله نیز همان کار را در سوریه می­کند، طوری‌که مردان، زنان و اطفال سوری را به قتل می­رساند و یا هم آنان را بی­خانمان کرده و مهاجر می­سازد؛ آنهم به خاطر نصرت دادن بشار اسد ظالم.

عامل مشترک بین عملکرد امارات و عملکرد اسماعیل هنیة مصلحت بوده و ای کاش که آن مصلحت تحقق­یافتنی می­بود؛ اما آن مصلحت جز مصلحت خیالی و توهمی چیزی بیش نیست! آیا از خار انتظار می­رود که انگور دهد و یا از عقرب که عسل دهد و یا هم کدام بارانی از باد سوزان تابستان توقع می­رود؟!

در واقعیت اسلام دینی است که دولت و سیاست از اجزاء آن می­باشد، نه آن طور که بعضی‌ها می­گویند سیاست با حلال و حرام هیچ ارتباطی ندارد و مصلحت نتیجۀ پایبندی به اسلام می­باشد. پس ای رهبران جنبش حماس!  شما را به این قول الله سبحانه وتعالی متذکر می­شویم که فرموده است:

﴿وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا * وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ﴾

[الطلاق: 2و3]

ترجمه: و هرکس از الله بترسد و پرهیزگاری کند، الله راه نجات (از هر تنگنائی) را برایش فراهم می­سازد و به او از جائی‌که تصورش نمی­کند روزی می­دهد  و هرکس بر او توکل کند (و کار و بار خود را بدو واگذارد) وی او را بسنده خواهد کرد.

نویسنده: جابر أبوخاطر

مترجم: محمد "مزمل"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه