جمعه, ۰۸ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ناپدیدی اجباری؛ نتیجه ی تطبیق دموکراسی و حکام ظالم است!
بسم الله الرحمن الرحيم

ناپدیدی اجباری؛ نتیجه ی تطبیق دموکراسی و حکام ظالم است!

خبر:

به تاریخ ۱۶ جنوری ۲۰۱۷م، بلیغ الرحمن وزیر داخله پاکستان به مجلس سنا احضار گردید تا جریان تحقیق در مورد پنج تن را که در اسلام آباد اجباراً ناپدید گردیدند واضح نماید. پارلمان گفت: «وزیر داخله خبرهای خوبی در این مورد ندارد تا آن را شریک نماید.» وزیرداخله گفت: «جستجو در مورد چهار تن به شمول سلمان حیدر ادامه دارد. و نیز علاوه نمود: ثبت تماس های تلفونی شان واضح شد؛ اما تا اکنون هیچ پیشرفت دست یاب در این مورد مشاهده نشده است.» اگر واقعاً هیچ گونه پیشرفت در این مورد مشاهده نشده؛ پس این نشان دهنده ی شرایط وحشتناک یک دولت است. رضا ربانی رئیس مجلس سنا گفت: «اگر کدام اتهام علیه آن ها وجود دارد، بگذارید تا نظر به قوانین علیه شان برخورد صورت گیرد.»

چودری نثارعلی خان، وزیر داخله دولت به تاریخ ۱۰ جنوری گفت: «زمانی که برای نخستین بار این بحران سرزد، من با نماینده های اطلاعاتی در ارتباط بودم  و امیدوار بودم تا داکتر سلمان حیدر یک تن از فعالان حقوق بشر، خوب و سالم دوباره بر گردد.»

تبصره:

به تاریخ ۶ جنوری موضوع ناپدیدی اجباری یک تن از فعالان حقوق بشر و پروفیسور استاد پوهنتون زنان، به شدت در دایره ی نظام مورد بحث قرار گرفت. اختطاف وی سرعنوان مقاله خبرنگاران گردیده و نیز پا به روند رسانه های اجتماعی گذاشت. بعداً واضح گردید که او نه تنها یک تن از فعالان اختطاف شده بوده؛ بلکه در دو هفته ی گذشته بیشتر از چهار تن ناپدید گردیده اند. رسانه های غربی این موضوع را داستان نموده و داد و فریاد را در مورد نقض حقوق بشر بلند نمودند. دولت و پارلمان در مورد جستجوی ناپدیدی این فعالان، قبل از حکم دادگاه عکس العمل نشان دادند، چراکه پروسه قانونی می تواند راه خود را دریابد.

رژیم فعلی در مورد اختطاف فعالان سیاسی هیچ نگران نیستند، مگر این که اشک دروغین بریزند. در حقیقت این رژیم متوجه حقوق این فعالان نیست و این می تواند در خصوص اختطاف فعالان اسلامی و دست آوردهای آنان نیز قابل مشاهده باشد. پرویز مشرف، قبل از واشنگتن در جنگ صلیبی اش در برابر اسلام و امت مسلمه بر زمین خورده و این رژیم هیچ چیزی برای نیروهای بی شماری که شعارهای جهاد را در مقابل اشغالگران امریکایی در افغانستان بلند نموده و هدف شان تطبیق نظام اسلام بود، انجام نداده است.

اختطاف نوید بت سخنگوی رسمی حزب التحریر-ولایه پاکستان، پدر چهار فرزند و انجینیر برق که در روز روشن به تاریخ ۱۱ می ۲۰۱۲م، در پیش چشمان فرزندانش اختطاف گردید، خاموش هستند. رژیم خاموشی را در این مورد اختیار نمود، بخاطری که اختطاف کسانی که از اسلام حمایت می کنند، مایه نگرانی برای باداران غربی شان نیست. آن ها تلاش می ورزند تا پلان های استعماری غرب در معرض خطر و نابودی قرار نگیرد، زیرا در قوانین کفری حاکم(دموکراسی)، امت مسلمه از هیچ نوع حقوق انسانی برخوردار نیستند. حالا اختطاف یک امر عادی رژیم در سرزمین های اسلامی گردیده است؛ حتی آن هایی که به اسلام دعوت هم نمی کنند، امکان می رود که در معرض خطر و یا چالش گوناگون روبرو گردند. 

اسلام، برخلاف دموکراسی برای حکام ظالم در عرصه های سیاست و دولت داری اجازه نمی دهد، حساب دهی حکام در حرکات نه تنها حقی است؛ بلکه یک وظیفه ی اسلامی است. نادیده گرفتن از اختطاف، آزار و اذیت آن هایی که مطابق اسلام از حکام حسابی می گیرند و آن هایی که شعارهایی را تهیه می کنند و تشویق می کنند تا توسط دولت انجام شود. در هر حال دعوت گران در مقابل محکمه ی دولت اسلامی پاسخگو خواهد بود. این که چگونه خلافت به طریقه ی رسول الله صلی الله علیه وسلم و نظام سیاسی قوی آن برپا گردد تا مطمین شویم که احکام اسلام را بطور کلی تطبیق می نماید. آن هم توسط دعوت گران پاکستان که پروسه تأسیس خلافت را در آغوش گرفته و به این راه ادامه می دهند تا این که عدالت با تأسیس دوباره ی خلافت به طریقه رسول الله صلی الله علیه وسلم برقرار گردد و در آن زمان ظلم حکام ظالم و خاطره ی بد آنان نیز از بین خواهد رفت.

پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید:

لَا يَلْبَثُ الْجَوْرُ بَعْدِي إِلَّا قَلِيلًا حَتَّى يَطْلُعَ فَكُلَّمَا طَلَعَ مِنْ الْجَوْرِ شَيْءٌ ذَهَبَ مِنْ الْعَدْلِ مِثْلُهُ حَتَّى يُولَدَ فِي الْجَوْرِ مَنْ لَا يَعْرِفُ غَيْرَهُ ثُمَّ يَأْتِي اللَّهُ تَبَارَكَ وَتَعَالَى بِالْعَدْلِ فَكُلَّمَا جَاءَ مِنْ الْعَدْلِ شَيْءٌ ذَهَبَ مِنْ الْجَوْرِ مِثْلُهُ حَتَّى يُولَدَ فِي الْعَدْلِ مَنْ لَا يَعْرِفُ غَيْرَهُثُمَّ تَكُونُ مُلْكًا جَبْرِيَّةً فَتَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةً عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ ثُمَّ سَكَتَ

(رواه احمد)

سپس هنگامی که الله سبحانه وتعالی خواست، آن را برداشته و بر شما نظام های جبریه را حاکم می گرداند، و تا زمانی که الله سبحانه وتعالی خواست آن نیز دوام می یابد و بعد از آن، زمانی که الله سبحانه وتعالی خواست آن را دور کرده بار ديگر خلافت بر روش و منهج نبوت در میان شما قایم می گردد، پس ازین پیامبر صلی الله علیه وسلم خاموش شد.

 شهزاد شیخ

معاون سخنگوی حزب التحریر-ولایه پاکستان

Last modified onدوشنبه, 06 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه