سه شنبه, ۲۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مشکل از نظام متمرکز و غیر متمرکز نیست، بل از نبود نظام اسلامی است!
بسم الله الرحمن الرحيم

مشکل از نظام متمرکز و غیر متمرکز نیست، بل از نبود نظام اسلامی است!

(ترجمه)

خبر:

سفیر اتحادیه اروپا فرانس مایکل میلبین در افغانستان در یک گفتگوی تلویزیونی گفته بود: «تمرکز بیش از حد قدرت باعث زیان مردم سالاری در محلات شده است». هم چنان وی افزود: "بسیاری از مردم براین باور اند، تا در افغانستان یک نظام غیر متمرکز بوجود آید و دموکراسی محلی قوت گیرد.» به همین ترتیب عضو کانگرس امریکا دانا روراباكر یک بار دیگر در نشریه "د نشنل انترست" با پخش مقاله ای نوشت: امریکا به جای نظام متمرکز باید زمینه را برای نظام فدرالی مساعد سازد. هم چنان رٖئیس اجرائيه دولت "وحدت ملی" جان کیری، داکتر عبدالله عبدالله با استفاده از نصب تصاویرش در جاده ها و چهار راهی ها بر "نیاز تغییر در نظام" تاکید و پیام های که حاوی چنین در خواست ها است منتشر نموده است.

تبصره:

در کل از اظهارات فرانس مایکل میلبین، دانا روراباکر و رئیس اجرائيه حکومت دو سره جان کیری، چنان به نظر می رسد که در کوتاه مدت به مردم امیدهای کاذبانه داده و در آینده ای دور از آغاز یک سناریوی خونین تجزیه منطقه و افغانستان هشدار می دهد، که قدرت های استعماری با در نظر داشت منافع شان برای آن افکار عامه و احساسات اجتماعی را مهیا می سازند. زیرا تقریباً سه سال می شود که نسخه جان کیری تحت نام حکومت "وحدت ملی" تا هنوز هم عملی نشده است، بلکه همه روزه باعث ایجاد تعصبات قومی، نژادی و لسانی میان مردم شده و نیز باعث ازدیاد فاصله بین اقوام گردیده است.

مردم باید در حال حاضر از تجربه عملی شان این را بپذیرند که جان کیری بالای مردم مسلمان افغانستان یک نسخه غیرعملی حکومتداری را که برای منافع طویل المدت استعماری امریکا یک طرح عملی و استراتیژیک بود تطبیق نمود، تا یک حکومت ضعیف، منقسم، محتاج و دچار بحران های داخلی را به میان آورد و هم چنان در آینده بتواند توسط آن مسلمانان افغانستان را بیشتر از امروز از هم دور نمایند. به همین دلیل، گذشت هر لحظه ای از حاکمیت حکومت "وحدت ملی" برای مردم افغانستان آغاز یک بحران جدید است.

رسوایی انتخابات دموکراتیک اخیر ریاست جمهوری، اختلافات ناجائز اشرف غنی و عبدالله و میانجیگری کافری به نام جان کیری اشغالگر این حقیقت را برای مردم این سرزمین ثابت ساخت که هر دوی آنها برای حفاظت منافع باداران امریکایی و اروپایی شان تحت نام منافع قوم، لسان و نژاد خود با یکدیگر شاخ به شاخ شده بودند. پس وقتی باداران شان در معامله با هم کنار آمدند، سازش آنها هم به بسیار ساده گی صورت گرفت.

آنها برای اختلاف بر سر منافع باداران شان - اشغالگر کافر و منبع اصلی ادامه اختلاف- جان کیری را حَکَم و میانجی قرار دادند. در حالی که همواره حَکَميت و میانجیگری کفار اشغالگر و استعمارگر برای امت اسلامی خالی از نفاق و خیانت نمی باشد و هرگز برای مسلمانان سعادت و خوشبختی به بار آورده نمی تواند.

بناءً برای مردم مسلمان و مجاهد افغانستان حتمی است تا از همه اولتر هویت این حکام غلام و خائن را بشناسند که برای تامین منافع باداران شان میان مسلمانان اختلافات و تفرقه های قومی، لسانی و نژادی ایجاد می نمایند و سپس ضعف و انحطاط فکری و سیاسی آنها را تشخیص دهند که برای حل مشکلات و اختلافات شان به جای کتاب الله سبحانه وتعالی و سنت رسول صلی الله علیه وسلم و سایر منابع اسلامی برای حل به کفار اشغالگر و استعمارگر تقدیم می کنند. در حالی که به مسلمانان جائز نیست تا مشکلات شان را به حَکميت و میانجیگری کفار حل و فصل نمایند.

دیگر این که مسلمانان افغانستان باید زاویه دیدگاه سیاسی شان را بر اساس و مقتضی عقیده اسلامی وسعت دهند، تا مشکلات تمام امت اسلامی و حتی بشریت را از همان دیدگاه ارزیابی کرده بتوانند. زیرا تنها در آن صورت می توانند تجربه های نظام های سیکولر را به طور عمیق و جداگانه در بین امت اسلامی اعم از متمرکز "ریاستی"، غیر متمرکز "پارلمانی و فدرالی"، پادشاهی و دیکتاتوری را احساس و مطالعه نموده و دریابند که همه ای این نظام ها تا به حال به امت اسلامی چه خوبی ها را به ارمغان آورده است؟!

آیا تطبیق این نظام ها در سرزمین های اسلامی برای مسلمانان صلح، ثبات و آرامش را بار آورده است، یا این که جز جنگ، بحران، ذلت و نا امنی، چیزی دیگری را به ارمغان نیاورده است؟! درین مورد جمهوری "اسلامی" ایران، نظام پادشاهی سعودی، نظام دیکتاتوری سوریه و نظام فدرالی امارات متحده عربی نمونه های خوبی اند که چگونه امور مردم خود را تنظیم نموده و چگونه حقوق همسایه های مسلمان شان را ادا می نمایند؟!

پس اگر دموکراسی از طریق نظام متمرکز و یا غیر متمرکز تطبیق شود، باز هم برای مشکلات مسلمانان راه حل شده نمی تواند؛ زیرا به چیزی که مسلمانان عقیده دارند آن با کپیتالیزم و دموکراسی در تناقض است. بناءً مسلمانان در هیچ سرزمین اسلامی بالای نظام حاکم باور ندارند و نه هم نظام های حاکم بر آنان امور آنان را سرپرستی می کنند؛ مگر با بهای خون، نوامیس و دارایی های آنها تنها منافع خود و باداران کافر، اشغالگر و استعمارگر شان را حفاظت می کنند.

فلهذا برخیزید و بر اساس دین مبین اسلام به مثل کمونیزم به دموکراسی کفری هم "نه!" بگویید و برای تاسیس خلافت راشده بر منهج نبوت از حزب التحریر دست گیری نمایید. چون در تناقض با دین مبین اسلام دموکراسی کفری را بیشتر از پانزده سال به حیث یک نظام سیاسی تجربه نمودید؛ آیا کدام خیر، خوشبختی، صلح، ثبات و آرامش را در زنده گی تان احساس کردید؟! بلکه برعکس زنده گی تان بیشتر از پیش توسط ترور، وحشت، فحشا، فساد، انقسام، فتنه و قتل با تهدید جدی روبه رو شده است. پس اگر به دین مبین الله سبحانه وتعالی و راه حل های آن بر نگردید، این سناریو روز به روز خطرناک و خونین می گردد.

﴿... وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ ... 

[آل‌عمران: ١١٨]

آنان از هرگونه شر و فسادی در حق شما كوتاهی نمیكنند. آنان آرزوی رنج و زحمت شما را (در دل) دارند (و پيوسته در انتظار آنند. نشانههای) دشمنانگی از دهان آنان آشكار است، و آنچه در دل دارند بزرگتر است (از بدسگالی هایی كه ظاهر میسازند).

سيف الله مستنير

رئیس دفتر مطبوعاتی حزب التحریر- ولایه افغانستان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه